کد مطلب: ۵۱۵۴۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی ۱۱ ماهه بازارهای مالی / سهامداران بورس بیشترین سود را کسب کردند

بازدهی ۱۱ ماهه بازارهای مالی / سهامداران بورس بیشترین سود را کسب کردند

در ۱۱ ماهه ابتدایی امسال بورس با اختلاف چشمگیری نسبت به سایر بازارها بیشترین بازدهی را ثبت کرده و دلار با ثبت حدود ۶۸ درصد بازدهی کمترین سودآوری را داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی عمکرد بازارها از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، از بازدهی بالای بورس در مقابل دیگر بازارها حکایت دارد.

بورس

در ابتدای سال شاخص کل بورس حدود نیم میلیون واحد بود اما پنج ماه اول را طوفانی ادامه داد و تا سطح دو میلیون و ۸۰ هزار واحدی نیز پیش رفت.

اما از اواخر مرداد روند نزولی بازار سرمایه آغاز شد، در واقع میتوان عملکرد بورس را از ابتدای امسال به دو بخش پنج ماهه اول با شیب تند افزایشی و پنج ماهه دوم با نزول حدود ۹۰۰ هزار واحدی تقسیم کرد.

در حال حاضر طبق آخرین داده‌های سازمان بورس از عملکرد بازار در روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه، شاخص کل روی سطح یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحدی قرار دارد که نسبت به اول سال رشد۷۲۵ هزار و ۴۹۷ واحدی (۱۴۱٫۴ درصدی) داشته است.

سکه

قیمت سکه در ۱۰ ماهی که گذشت پنج میلیون و ۸۴۰ هزار تومان گران شده است.

در حالی که خریداران سکه در انتهای سال گذشته باید شش میلیون و ۲۸ هزار تومان پرداخت می‌کردند، در حال حاضر باید ۱۱ میلیون و ۸۶۸ هزار تومان برای خرید هر سکه هزینه کنند.

قیمت این فلز ارزشمند در مهر ماه از مرز ۱۶ میلیون تومان نیز عبور کرد اما پس از آن وارد نوسان کاهشی شد.

کوفتی

طلا

قیمت طلا که امسال به ۱٫۵ میلیون تومان نیز رسید، در معاملات آخرین روز بهمن ماه هر گرم آن یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

طبق داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، در انتهای سال پیش قیمت طلا ۶۰۲ هزار و ۶۰۰ تومان بود که نشان می‌دهد در ۱۱ ماه گذشته در هر گرم حدود ۵۳۸ هزار و ۳۰۰ تومان( ۸۹٫۳) افزایش داشته است.

دلار

دلار نیز همانند سه بازار قبلی دوره‌ای به اوج قیمت خودش رسید و از مرز ۳۰ هزار تومان عبور کرد اما حالا عقب نشسته است.

طبق نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت دلار در پایان سال گذشته ۱۴ هزار و ۹۰۳ تومان اعلام می‌شد، اما با رشد ۱۰ هزار و ۲۶۸ تومانی تا روز آخر بهمن ماه به نرخ ۲۵ هزار و ۱۷۱ تومان رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مشکل اصلی بورس معاملات شاخص سازها هستن وقتی که سهام شاخص ساز در قیمتهای منفی ویا صف فروش معامله میشن و شاخص کل رومنفی میکنن سهامداران بقیه سهمها هم که چشمشون به شاخص کل منفی میوفته بدون علت وبه صورت گله ای میرن صف فروش و وضعیت رو بدتر میکنن برای برطرف شدن این جو منفی بهتره معاملات سهام بزرگ وشاخص سازها در تایم وتابلو دیگه ای انجام بشه منفی ومثبتشون هم ارزونی خودشون دوستان با عرض معذرت باید قبول کنیم معاملات بورس ایران به صورت توده وار وگله ای انجام میشه وتااین گله از هم جدا نشن همه پشت سر هم دنبال شاخص سازهامیرن ته دره وصف فروش ونابودی بورس از رئیس جدید سازمان بورس خواهشمندیم با یک راه حل مناسبی این معظل همیشگی بورس رو رفع کنن تا بورس به حالت عادی برگردد یک راه حل اینه که معاملات شاخص سازها در تایم دیگری مثلا بعد از ساعت ۱۲:۳۰ انجام بشه لطفا یکبار امتحان کنین حتما جواب میده

  • ناشناس

    از قدیم گفتند …. بهترین و امن ترین سرمایه گذاری خرید طلاست ….. بورس خیلی دستکاری داره

  • ذ

    این کارشناسا چجوری حساب میکنن!لابد همه شهامدار اون ۱۰درصد شرکتایی بودن که سوددادن اون ۹۰درصدو حساب نمیکنن که ضرردادن.دولت تزویر و ناامید

  • ناشناس

    آقای کارناشناس بیشترین سود را سازمان بورس ودولت وحقوقی ها و بازارگردان ها نوش جان کردند ما سهامداران تمام سرمایه را توبورس گذاشتیم از دست دادیم ضرر کردیم مرد باش بگو بیشترین سود را سازمان بورس ودولت وحقوقی ها وبازارگردان ها گرفتند از بورس نه سهامداران

  • ناشناس

    به به عجب سودی کردیم ازین بورس ………

  • ناشناس

    جوک نوشتی تجارت نیوز
    ???

  • ناشناس

    هیچ سهی تو بازار بورس ایران ارزش نداره
    سهم =باد هوا
    چیزی که اختیار و کنترلش دست خودت نباشه بی ارزشه
    انگار ماشین بدون فرمون سوار شدی.هرجا شانسی خودش بره ولی اخرش جات ته دره هست

  • ناشناس

    چ سودی ما ک سواد کافی نداشتیم پولمون نصف شد چرا الان دولت تبلیغ بورس و سهام نمیکنه چون سودشو برده ،والله این پولا خوردن نداره

  • ناشناس

    پول برق را جدا میدهیم پول آب جدا …….. و دیگر هییییییچ

  • ناشناس

    پس ما داریم سود میبریم خودمون خبر نداریم