کد مطلب: ۴۲۰۸۳۶

بازار سهام در هفته‌ای که گذشت

بازدهی ۶ درصدی بورس در هفته دوم دی / خودرو و فلزات اساسی، برترین صنایع هفته

بازدهی 6 درصدی بورس در هفته دوم دی / خودرو و فلزات اساسی، برترین صنایع هفته

دماسنج اصلی بورس در این بازه زمانی توانست با افزایشی 23011 پله‌ای ، 6.03 درصد بازدهی را ثبت و در کانال 384 هزار واحدی متوقف شود. همچنین گروه خودرو و فلزات اساسی برترین صنایع هفته بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در دومین هفته دی ماه سال جاری، کماکان به ادامه روند صعودی خود ادامه داد؛ در این هفته شاخص کل بورس تحت تاثیر عامل اصلی رشد هفته‌های اخیر یعنی انتظارات تورمی و نیز ورود چشمگیر نقدینگی به بازار توانست رشدی کم نظیر را ثبت کند، هرچند که در اواخر هفته و با مطرح شدن بررسی طرح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، بازار سرعتی مضاعف به خود گرفت و بیشترین رشد را در یک روز ثبت کرد.

دماسنج اصلی بازار در این بازه زمانی توانست با افزایشی 23011 پله‌ای ، 6.03 درصد بازدهی را ثبت و در کانال 384 هزار واحدی متوقف شود. همچنین گروه خودرو و فلزات اساسی برترین صنایع هفته بودند.

هفته دوم دی

بازار سهام روز شنبه

بازار سهام در اولین روز هفته، کار خود را با رشدی شارپی به پایان رساند؛ شاخص کل بورس در این روز توانست با رشدی ۶۵۴۳ پله‌ای، در کانال ۳۶۷ هزار واحدی قرار گرفت و سقف‌های تازه‌ای را ایجاد کرد. شاخص کل هم وزن نیز رشدی ۲۸۶۷ واحدی را پشت سر گذاشت و در کانال ۱۱۷ هزار واحد متوقف شد.

ارش بازار بورس تهران در روز شنبه به رتبه ۱۳۴۰ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار فرابورس به ۲۷۴ هزار میلیارد تومان رسید.

گروه‌ سیمان در بین پربازده‌های امروز و صنایع خودرو، شیمیایی و بانک‌ها به عنوان برترین‌های روز شنبه شناخته شدند.

بازار سهام روز یکشنبه

بازار سهام در دومین روز کاری هفته کار خود را مثبت به پایان رساند؛ شاخص کل بورس که در ابتدای معاملات امروز تا نزدیکی شکستن سقف کانال ۳۷۰ هزار پیش رفته بود، روندی نزولی به خود گرفت، اما در ادامه به صورت متعادل صعودی شد و در نهایت در کانال ۳۶۹ هزار متوقف شد تا تنها ۲۸۰ واحد با سقف ۳۷۰ هزار فاصله داشته باشد.

در روز جاری گروه زراعت که در یک ماه اخیر بازدهی بیش از ۴۰ درصدی را کسب کرده، پربازده‌ترین صنعت روز بود، همچنین گروه سیمان نیز به عنوان یکی دیگر از پربازده‌ها ، در جریان معاملات امروز قرار گرفت.

صنایع خودرو، شیمایی‌ها و سیمان هم به برترین صنایع بازار بوده و نمادهای شبندر، فولاد و پارس هم بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بازار سهام روز دوشنبه

شاخص بورس امروز با رشدی بیش از ۵۸۱۸ واحدی از ۳۷۵ هزار و ۵۴۸ واحد عبور کرد.

همچنین ارزش معاملات بازار سهام در امروز به حدود سه هزار میلیارد تومان رسید تا بدین ترتیب ارزش این بازار از ۱۳۶۸ هزار میلیارد تومان عبور کند. شاخص بورس نیز امروز با ۱٫۵ درصد افزایش به ۳۷۵ هزار و ۵۴۸ واحد رسید.

سه نماد فارس، شبندر و رمپنا هم بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس داشتند.

بازار سهام روز سه‌شنبه

بازار سهام در روز سه‌شنبه کار خود را با رشدی مطلوب آغاز کرد، اما پس از ۳۰ دقیقه، روند عرضه‌ها شدت گرفت و صف‌های فروش به مرور شکل گرفت؛ شاخص کل بورس در پایان معاملات روز سه‌شنبه با ۱۴۶۵ پله افزایش، در کانال ۳۷۷ هزار واحدی قرار گرفت. اما شاخص کل هم وزن ۳۸۹ واحد افت را به خود دید و در کانال ۱۱۹ هزار متوقف شد.

در روز سه‌شنبه، کاغذی‌ها، منسوجات و محصولات فلزی پربازده‌ترین صنایع بوده و بیشترین حجم نقل و انتقالات در گروه خودرو، سیمان و فلزات اساسی صورت گرفت.

همچنین نمادهای فارس، شبندر و رمپنا نیز بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بازار سهام روز چهارشنبه

بازار سهام آخرین روز کاری هفته را درحالی به اتمام رساند که مجددا رکوردهای تازه‌ای را جابجا کرد؛ شاخص کل بورس در روز جاری با رشدی ۱٫۸۸ درصدی، بیش از هفته هزار پله رشد و در کانال ۳۸۴ هزار متوقف شد. شاخص کل هم وزن نیز در همین راستا ۱۵۱۸ واحد بالا رفت.

به باور کارشناسان، خبرهای پیرامون طرح FATF و انتظارات تورمی زمینه رشد بازار را در روز جاری پدید آورده و ارزش آن را به ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان رساند.

در همین حال گروه‌های وسایل ارتباطی، فلزات اساسی و کانه‌های فلزی پربازده‌ترین و صنایع فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی پرمعامله‌ترین گروه‌های امروز بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.