کد مطلب: ۴۷۴۵۸۴

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

بازنده‌های بازار سرمایه چه کسانی هستند؟

بازنده‌های بازار سرمایه چه کسانی هستند؟

سیاوش وکیلی، فعال بازار سرمایه با اشاره به اینکه سهامداری یک روزه و چند روزه جواب نمی‌دهد گفت: بازار محل نوسان است اما به این معنا نیست که همیشه نوسان‌گیری کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس روندی نزولی داشت. نوسانات اخیر بازار سهام، سهامداران را با نگرانی‌هایی رو‌به‌رو کرده است که آیا این روند ادامه دارد؟ سهامداران باید چه کنند؟

سیاوش وکیلی، کارشناس بازار سرمایه از وضعیت فعلی این بازار گفت: روزهایی که شاهدش هستیم بسیار پرتنش است. از ابتدای سال 99 با حرکت بسیار خوبی در بازار شروع کردیم اما ناگهان در مرداد ماه با تنش‌های زیادی مواجه شدیم.

او با تأکید بر اینکه نوسان ذات بازار سرمایه است، گفت: کسانی که در بازار سرمایه بودند با ماندگاری در بورس، امروز به جایی رسیدند و پرتفوی خوبی دارند. رمز بازار سرمایه، ماندگاری است. رمز دیگر آن شاید برایتان تکراری باشد اما این است که با مازاد سرمایه خود وارد بازار شوید.

وکیلی با اشاره به اینکه باید دید بلندمدت داشت، گفت: بازار راه خود را می‌رود؛ کسانی که اسیر هیجانات می‌شوند و رفتارهای هیجانی از خود نشان می‌دهند قطعا بازنده می‌شوند.

این فعال بازار سرمایه در مصاحبه‌ با شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس ادامه داد: بازار محل نوسان است اما به این معنا نیست که همیشه نوسان‌گیری کند. به توصیه کسانی که مشاوره‌های خوب می‌دهند گوش دهید. در حال حاضر با یک جستجوی ساده از سمت سازمان‌های مختلف اطلاعات رایگان و مفیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

وی با توصیه به اینکه سهام خود را از دست ندهید افزود: صبوری کنید و سهام خود را نگه دارید. سهامداری یک روزه و 10 روزه در بازار جواب نمی‌دهد. باید این وضعیت را تحمل کرد و متوجه باشید که با تحلیل و خرید به‌موقع و مشاوره با افراد کارآمد پاداش خود را خواهید گرفت.

اما بهتر است در کدام صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرد؟ وکیلی در همین مورد گفت: به نسبت ریسک خود در اقدام کنید. اگر ریسک‌پذیر نیستید سراغ صندوق‌های درآمد ثابت بروید. اگر ریسک‌پذیر هستید سراغ شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بروید. اگر هم منابع مالی‌شان بزرگ است به شرکت‌های سبدگردان را دنبال کنید.

اخبار مرتبط با بازار و سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وای

  • Ali

    شرایط را تحمل کنید..؟
    صبوری کنید..؟
    سهام خود را از دست ندهید؟
    چشم. حتما???
    گفتی و ما هم گوش دادیمدست کم سود ۳ سال آینده بازار رو پیش خور کردید که پول مردم رو بکشید توی این تله موش.
    بازار تا آخر سال نهایتا به ۳ میلیون واحد میرسه. اونم اگه برسه.
    بد به حال اون افرادی که خونه و ماشین فروختن و ریختن تو بورس.
    خونه ای که خودش تا آخر سال دو برابر میشد.
    پولی که وارد این بازار شد دیگه خارج شدنی نیست؟
    تنها راه نقد شدن پول اینه که یه نفر دیگه بیاد سهمتو ازت بخره.ما داریم تاوان تولید نقدینگی بدون پشتوانه برای افراد خاص رو میدیم.
    یعنی چی؟
    مثلا همین اخیراً خبر اومد که فلان مال رو به فلان بانک تقدیم کردند. چرا؟ چون اون بانک برای ساختن اون مال، ۴۰ هزار میلیارد تومن به صاحب اون مال وام داده بود. در حالی که کل سرمایه اون بانک هم این مقدار نبود. تمام این نقدینگی رو به صورت اعتبار نقدی (مثل چاپ پول بی پشتوانه) خلق کرده بود که به همین میزان باعث تورم و فشار بر ما شد. حالا مثل اینکه اون بانک اون مال رو به جای بدهی از اون فرد گرفته.
    این فقط یک قلم بود.
    این پول های به تدریج خلق شده و در دست مردم باید یک جوری نابود بشه یا گیر بیوفته. کجا بهتر از بازار سرمایه..

  • Ali

    اگه به جای این سهم های بی ارزش، کود خریده بودم بهتر بود.
    من که به زودی میرم سراغ یه بازار دیگه.
    مگه کار اینترنتی قحطه؟
    خسته شدیم بابا.
    با عرض کینه و تنفر..

  • احمد حرفه دوست

    دوساتنی که معترض هستند، اولا چرا اون موقع که سودهای بی منطق می کردین اعتراض نمی کردین، دوما مگه شما رو به زور اوردن تو بورس! سوما ذات بورس همینه انتظاراتتون بی خوده می خواین 10 میلیون سرمایه گذاری کنین 1 تو 1 سال بشه 200 میلیون مگه علف خرسه!!! چهارما که هم مردم، هم دولت، هم کارشناسامون هیچی نمی فهمن نه اون مثبتها درست بود نه این منفیا بدی بورس ایران اینه که گوسفندیه وقتی بازار مثبته همه سهمها صف خریدن وقتی منفی می شه همه منفی می شن مهم نیست که کارشناس باشی یا گوسفند ? ولی دیگه تا 1 ماه نفروشین چون کلا مثبت می شه تا بلکه اوضاع درست بشه و مردم ترسشون از بین بره اگه بفروشین بعد 2 ماه دوباره بر می گردین تو اوج می خرین و بازم می یوفتن تو اصلاح، اونی که می فروشه تو اول منفی باید بفروشه دیگه 50% زیان کرد نباید فروخت و اینکه اونایی که می گن سهام داری کنین کاملا بی خود می گن چندین ماه سهام داری می کنین و لی منفی که می شه او 2 هفته همشو از بین می بره بورس ایران باید با صف خرید و فروش کار کنی صف شد بخری صف فروش بفروشی

  • ناشناس

    به ریال سود میده به میلیون بخار می کنه اونایی که سود کردن عرض دوهفته کل سودشون بخار شد اونایی هم که سود نکردن نصف پولشون رو از دست دادن حالا هی بیاید پولتون رو دودستی تقدیم کنید به دولت که راه برگشت هم نداشته باشه

  • ناشناس

    آقا سایت معاملات حقوقیها رو از حقیقیها کلا جدا کنید دخالت دولت رو حذف کنید موقع خرید یا فروش مشکلات هسته معاملات رو رفع کنید بورس خود بخود درست میشه
    تجارت نیوز لطفاً نظرات منو ثبت کن

  • ناشناس

    من کارشناس وفلان و…نیستم،ولی اینو میدونم تو بورس اعتماد ازبین رفته.سهم نیم ساعت تو مثبت دووم نمیاره،روند نزولی داره تبدیل میشه به سقوطی،خمحرکه 110سودش رفته اسمش چیه بنظرتون؟

  • امیر

    اون روزایی ک تازه اصلاحا شروع شده بود من همه سهم هام رو فروختم ی میزان خیلی کمی‌مونده بود نزدیک به پنج شیش میلیون تومن که اون هم بخاطره اینکه اکر بازار نریخت حسرت نخورم نکه داشتم بازار ریخت نزدیک پنجاه درصد از داراییم اومد پایین یادمه همون روزایی ک من فروختم بعضی دوستان میگفتن نفروش سهامداری کن اما فروختم و خدا شکر ک به حرف کسی گوش ندادم

  • ناشناس

    مردم میرن واسه خرید خونه وماشین وصندوق وغیره قرارداد میبندند شرکتها سرمایه هاشونو میبرن دستشون به جایی بند نمیشه اینکه دیگه بازار سرمایه است وریسکش بالا .میگن سواد بورسی نداشتی ضرر کردی .میخوای یقه چه کسی رو بگیری ؟

  • علی

    سلاملطف کنید پرتفوی خودتون بزارید تا مردمم ببینمخودت تو 2100 نقد شدی بایدم ایطوری صحبت کنیدنوسان ذات بازار با روند نرمال هست نه روند دستکاری شده