کد مطلب: ۳۲۷۳۳۶

بازگشایی نماد معاملاتی یک اوراق گواهی تسهیلات مسکن

بازگشایی نماد معاملاتی یک اوراق گواهی تسهیلات مسکن

بازگشایی نماد معاملاتی یک اوراق گواهی تسهیلات مسکن در معاملات روز جاری فرابورس انجام شد.

نخستین روز کاری آذرماه ۹۷ در فرابورس با دست‌به‌دست شدن ۷۴۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال در مجموع بازارها و بازگشایی برخی نمادهای معاملاتی به پایان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز،بر اساس این گزارش، امروز سوم آذرماه ۹۷ و در آغاز نخستین هفته کاری ماه جاری بازار پایه شاهد بازگشایی نماد شرکت گسترش صنایع انرژی آذرآب یعنی «فنرژی» در تابلو ج و نماد «فبیرا» متعلق به شرکت بسته‌بندی ایران در تابلو ب این بازار در پی افشای اطلاعات بااهمیت و برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام و نیز جابه‌جایی ۲۸۵ میلیون سهم به ارزش ۶۲۱ میلیارد ریال در سه تابلو خود بود.

به‌علاوه، ۴۴۰ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که نماد تازه‌وارد «کگهر» با حجم معاملات بیش از ۱۹۲ میلیون سهمی به ارزش بیش از یک هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را نه تنها در این دو بازار بلکه در میان تمامی نمادهای معاملاتی بازار فرابورس به خود اختصاص داد.

حجم معاملات اوراق بدهی

از طرف دیگر مجموع حجم معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در بازار ابزارهای نوین مالی امروز به ۱۴ میلیون ورقه رسید که ارزش این حجم از دادوستدها حدود یک هزار و ۶۶ میلیارد ریال بود.

دراین بازار نماد معاملاتی اوراق گواهی تسهیلات مسکن آبان ماه ۹۷ یعنی «تسه۹۷۰۸» امروز با محدودیت دامنه نوسان ۵ درصدی قیمت گشایش یافت و هر ورقه آن ۵۷۲ هزار ریال قیمت خورد.

همچنین مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس در پیام ناظر اعلام کرد، مدت اعتبار اوراق تسهیلات مسکنی که در ۱۵ آذرماه ۹۵ صادر شده‌اند در نماد معاملاتی «تسه۹۵۰۹» به منظور نقل و انتقال در ۱۵ آذرماه ۹۷ به اتمام می‌رسد.

افت ۴۳ واحدی شاخص آیفکس

در نهایت شاخص کل فرابورس امروز با تجربه افت ۴۳ واحدی در پایان معاملات در ارتفاع ۱۸۶۴ واحدی قرار گرفت و نخستین روز از آخرین ماه پاییز ۹۷ را با افت ۲.۲ درصدی آغاز کرد.

معاملات منفی در نمادهای «مارون»، «زاگرس» و «میدکو» در مجموع حدود ۳۰ واحد تاثیر منفی بر آیفکس بر جای گذاشتند و حمایت ۸ واحدی «کگهر» از این نماگر نیز نتوانست برایند تغییرات شاخص کل را به سمت سبزپوشی تغییر دهد. امروز همچنین نمادهای «سبزوا» و «زاگرس» به ترتیب بیشترین افزایش و کاهش قیمت را تجربه کردند و سه نماد «کگهر»، «سمگا» و «زاگرس» پربازیدترین نمادها لقب گرفتند.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.