کد مطلب: ۵۱۳۴۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازگشت ارز به کانال‌های قیمتی سابق / دلار ۱۵ هزار تومانی روحانی چه شد؟

بازگشت ارز به کانال‌های قیمتی سابق / دلار ۱۵ هزار تومانی روحانی چه شد؟

بعد از مدتی کاهش قیمت دلار، حالا در پی سخنان جدید رئیس‌جمهور آمریکا روال بازار عوض شده و اسکناس آمریکایی به کانال‌های قیمتی سابقش بازگشته است. این درحالی است که با آغاز موج ارزانی رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی وعده دلار ارزان داده بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز یک‎شنبه رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای عنوان کرد که برای بازگشت ایران به برجام، تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد.

روز دوشنبه تا ظهر بازار ارز واکنشی به این گفته‌ها نشان نداد، از عصر دوشنبه بازار روند صعودی پیش گرفت چرا که صحبت‌های طرف‌های ایرانی و آمریکایی، برای برخی معامله‌گران چنین تصوری را ایجاد کرد که رسیدن به توافق و برداشته شدن تحریم‌ها فرآیند ساده‌ای نخواهد بود.

این مساله سطح خوشبینی در بازارها را تعدیل کرد. البته افزایش قیمت اونس و درهم هم مزید بر علت شد تا آنجا که نرخ اسکناس آمریکایی در صرافی‌ملی به کانال ۲۴ هزار تومانی و در بازار آزاد به کنال ۲۵ هزار تومانی وارد شد.

اما در این روزهای بی‌ثباتی که روال بازار، بدون توجه به وعده دلار ارزان رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی، با یک خبر از نزولی به صعودی تبدیل می‌شود، مردم چه نگاهی به آینده دلار دارند؟

چه خبر از دلار ۱۵ هزار تومانی روحانی؟!

در زیر تعدادی از نظرات مردم درباره وضعیت بازار ارز و آینده آن آمده است:

« مگه رئیس بانک مرکزی نگفته بود قیمت دلار از ۲۱ تومن کمتره؟ مگر رئیس‌جمهور نگفته بود به ۱۵ تومن می‌رسه؟ پس چیشد؟»

« واسه سال آینده سکه و دلار بیشتر رشد داره تا بورس. بورس فعلا گیجه و معلوم نیست کدوم سمتیه»

« اون فردی که دم از دلار ۱۵ هزاری و سیگنال منفی به بازار سرمایه می‌زد پس چرااااا رو حرفش نیست هنوز؟ چرااا پاسخگو نیست؟»

« پس این دلار ۱۵هزارتومانی کی میاد به بازار»

« جالبه دلار ده هزار بیست هزار تومن بالا میره، دوزار یه قرون پایین میاد»

« مذاکرات در حال انجامه به زودی زود دلار ۱۸بعد ۱۶ و بعدم ۱۲رو هم خواهد دید. مردم گول دلال‌ها رو نخورین که متوجه شدن خودشون دارن دستو پا میزنن. شمارم گرفتار کنن به هیچ وجه جایی سرمایه گذاری نکنید که سرمایتون نصف میشه».

« بحث اینه که فردای حرفای بایدن دلار ارزون شد، این وضعیت نشونه اینه که قضایا از داخل مدیریت میشه والا کاهش قیمت دلار یا تغییر نکردن قیمت دلار بعد مواضع بایدن!؟»

« باز جو سازی دولت روحانی شروع شد. از دیروز که خودرو قیمتش رفت بالا. چند روز دیگه هم مسکن شروع میشه و بعدش هم دلار. مگه چه اتفاق افتاده که روحانی داره هی وعده میده. لطفا عمل کن. گرانی به مواد اولیه و کالاهای اساسی رسیده. اونوقت هی بیا سیگنال الکی بده که دلار قراره بشه ۱۵ تومان…سرمایه های مردم در بورس نابود کردین حالا نوبت بالا رفتن قیمت دلار و طلاست؟».

« وقتی از طریق پول‌های ایران توی کره بدهی سازمان ملل بدن، دست بانک مرکزی برای دخالت توی بازار باز تر میشه و بازارساز می‌تونه قیمتارو راحت‌تر کنترل کنه»

« دلالان محترم دلار به فکر شغل جدید باشند، بازی با زندگی مردم به خاطر اندک سود تمااااام شده»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یه عده از سیاسیون جو منفی می‌دن به دلار و می‌گن دلار میاد پایین، عده‌ای از مردم ساده شروع می‌کنن به فروختن و در مقابل دلال‌ها شروع می‌کنن به خریدن و با فاصلهٔ اندکی می‌بینیم قیمت‌ها میره بالا.
    به نظر شما سیاسیون و دلال‌ها دستشون تو یه کاسه نیست؟

  • محسن

    قضیه اینه که ما فقط چیزی که دوست داریم و به نفع ما هست رو قبول می کنیم. مثل روز روشن بود که وعده های بانک مرکزی و اقای روحانی برای دلار 15 تومانی بی اساس و پایه هست اما خیلی ها دوست داشتند این دروغ رو باور کنند حالا اگه ده بار دیگه بانک مرکزی و دولت قول کاهش قیمت بدن باز هم افراد زیادی باور می کنند.

  • حسن

    مثل روز روشنه دولت داره دوباره جیب مردم رو خالی میکنه.بدترین دولت تاریخ انقلاب رو داریم میبینیم

  • سید مصطفی

    روحانی فکر کرد الان بایدن واسش فرش قرمز پهن میکنه واسه مذاکره :)))

  • علی

    دلار ۱۵هزار تومنی می خوای شب بیا

  • ناشناس

    همین بمونه باید خدا رو شکر کرد

  • ناشناس

    ای بابا چه دل خوجسته ای داری تجارت حسن آقا کلید ۸ ساله با وعده های انتخاباتی ما رو گذاشته سر کار تازه دنبال دلار ۱۵ تومنی میگردی.دلار رو ۳۰۰۰ تحویل گرفت ۴ تا ۴صفرش رو برمیداره ۳ تومن تحویلت میده تازه ۲۹۹۷تومن ارزون تر.الابرکت