کد مطلب: ۱۶۲۵۶۱

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

بازگشت سهام عدالت به دولت خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است

بازگشت سهام عدالت به دولت خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تصمیم دولت برای تصاحب سهام عدالت در صورت عدم پرداخت وجه آن از سوی مردم گفت: بازگشت سهام عدالت به دولت خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رادیو در خصوص پرداخت نقدی سود سهام عدالت گفت: درخواست ما از دولت این است که به جای پرداخت سود سهام عدالت اصل سهام عدالت به مردم واگذار شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه واگذاری اصل سهام عدالت هم به نفع دولت است و هم به نفع مردم، گفت: چرا که دولت امسال تصمیم دارد 4 هزار میلیارد ریال به 50 میلیون نفر به بپردازد که اگر میانگین آن را محاسبه کنیم چیزی در حدود ماهانه سه هزار تومان به ازای هر نفر می‌شود که این مقدار محدود نمی‌تواند آنچنان قدرت خرید خانوارها را افزایش دهد اما جمع این مقدار بسیار زیاد است که می‌توان با آن پروژه‌های مختلفی را در کشور انجام داد و آن را به 4 برابر مقدار فعلی رساند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کار باعث افزایش سهام شرکت‌های مشمول سهام عدالت می‌شود، گفت: این اقدام باعث افزایش دارایی مردم می‌شود و افزایش مقدار دارایی عملا بیش از مقداری خواهد بود که مردم به صورت نقدی دریافت می‌کنند.

پورابراهیمی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا منابع مالی را خرد نمی‌کنند، گفت: خرد کردن منابع مالی خلاف قاعده عقلی و عرفی است و این یک قاعده بدیهی اقتصادی است که اصل بر تجمیع منابع اقتصادی و خرد نکردن آن است.

وی با بیان اینکه در این رابطه به رئیس‌جمهور نامه نوشتیم، گفت: اگر در این رابطه از مردم نیز نظرسنجی شود مردم نیز موافقند که درآمدشان باشد تا مقدار آن بیشتر شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از این رفتار دولت تعجب می‌کنم که ابراز می‌کنند اگر مردم مابه‌التفاوت را پرداخت نکنند سهام به دولت بازگشت می‌کند، گفت: بازگشت سهام عدالت به دولت خلاف اصل 44 قانون اساسی است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.