خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۴۵۷۵

برزیل اروپا به مصاف سوئیس می‌رود:

۷ نکته جالب درباره جدال دو تیم پرتغال و سوئیس

7 نکته جالب درباره جدال دو تیم پرتغال و سوئیس

به بهانه تقابل جذاب پرتغال و سوئیس در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 شاخص‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دو کشور و تیم‌های ملی فوتبال آن‌ها بررسی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امشب در دور یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر، دو تیم پرتغال و سوئیس به مصاف یکدیگر می‌روند. این بازی در ساعت 22:30 به وقت ایران و در ورزشگاه لوسیل با سوت سزار راموس مکزیکی آغاز خواهد شد.

پرتغال و سوئیس

به بهانه این تقابل جذاب، شاخص‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دو کشور و تیم‌های ملی فوتبال آن‌ها در اینفوگرافیک زیر بررسی شده است.

پرتغال و سوئیس؛ 6 امتیازی‌های مرحله گروهی

پرتغال در نخستین بازی خود در جام جهانی قطر، در مقابل غنا قرار گرفت و موفق شد در یک بازی پر گل، با نتیجه سه بر دو از سد این تیم بگذرد. شاگردان فرناندو سانتوس در بازی دوم نیز با دو گل اروگوئه را شکست داد اما در دیدار آخر خود، دو بر یک از کره جنوبی شکست خورد.

پرتغال با این نتایج و با کسب 6 امتیاز موفق شد که به عنوان صدرنشین گروه H به دور یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کند.

سوئیسی‌ها نیز مثل پرتغال در دور گروهی 6 امتیاز کسب کردند. آنها در اولین دیدار خود کامرون را با یک گل شکست دادند، دو دومین بازی با یک گل از برزیل شکست خوردند و در آخرین رقابت، با نتیجه سه بر دو از سد صربستان گذشتند.

با این حال، سوئیس تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به برزیل در رده دوم گروه G قرار گرفت و فرصت صدرنشینی را از دست داد.

چالش دشوار یاران رونالدو مقابل سوئیس

در پنج بازی آخری که بین دو تیم پرتغال و سوئیس برگزار شده است، پرتغال سه بازی و سوئیس دو بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند.

آخرین دیدار این دو تیم به خرداد ماه امسال و در چارچوب رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا بر می‌گردد ک در این دیدار تیم ملی سوئیس موفق شد با تک گل هریس سفروویچ پرتغال را از پیش روی بردارد.

حضور ستارگانی همچون کریستیانو رونالدو در ترکیب پرتغال، شانس پیروزی این تیم در بازی امشب را بالاتر می‌برد اما در سوی دیگر میدان، سوئیسی قرار دارد که در جام جهانی رقیب سرسختی بوده و عملکرد قابل توجهی را به جا گذاشته است.

برنده این دیدار در روز شنبه 19 آذر ماه، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف مراکشی می‌رود که موفق شد اسپانیا را در ضربات پنالتی شکست دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.