کد مطلب: ۲۳۸۰۹۱

باید سهم خود را در اقتصاد سینمای جهان به دست آوریم

باید سهم خود را در اقتصاد سینمای جهان به دست آوریم

نهاوندیان گفت: حضور ایران در اقتصاد سینمای جهان، بخشی از حرکت همه جانبه اقتصادی ایران دانست.

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، با حضور در کاخ جشنواره سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر این جشنواره را نمادی مناسب برای تعامل گسترده با جهان در حوزه فرهنگی و اقتصادی معرفی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در سخنانی گفت: طبق گزارشی که ارائه شده است جشنواره جهانی فیلم فجر سال به سال در حال رشد است و این نشان می‌دهد، جشنواره برنامه ریزی درستی دارد. به نظر من جشنواره جهانی فیلم فجر به ما این امکان را می‌دهد که درهای بازار جهانی فیلم را روی تولیدکنندگان و فیلمسازان خودمان باز کنیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم با فیلم‌های خودمان پیام فرهنگی‌مان را به جهان برسانیم و البته تعامل یک طرفه نمی‌شود.

نهاوندیان جنبه مهم دیگر جشنواره جهانی فیلم فجر را بحث اقتصاد سینما دانست و تصریح کرد: اینکه ایران در اقتصاد سینمای جهان حضور داشته باشد، بخشی از حرکت همه جانبه اقتصادی ایران است. ما باید در حوزه فرهنگ و هنر هم بتوانیم تولید و سهم شایسته ایران را از اقتصاد این صنایع در دنیا کسب کنیم.

مشاور اسبق مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به اینکه جشنواره جهانی فیلم فجر بستر مناسب را برای استفاده هنرمندان ایرانی از ایده‌های جهانی فراهم می‌کند، عنوان کرد: طبق گزارشی که من امروز شنیدم بیش از 50 کشور در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر محصول خود را عرضه کردند و همچنین بیش از 70 کشور مهمان این جشنواره هستند که این درجه بالایی از تعامل است. به نظرم این حرکت خیلی مبارکی است و آینده خوبی می‌توان برایش پیش‌بینی کرد.

نهاوندیان ضمن ابراز امیدواری از اینکه بقیه بخش‌ها برای برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کنند، اقتضای حضور جهانی را مستلزم همکاری دیگر دستگاه‌ها دانست و گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر یک دیپلماسی جذاب پر رنگ و موفق است.

وی ادامه داد: دیپلماسی به معنای تعامل دوسویه محدود به مباحث سیاست خارجی و مخصوص به مباحث سیاسی نیست. اصولا در جامعه جهانی‌شده امروز برای تضمین امنیت یک کشور باید پیوندهای گوناگونی آن جامعه را با جوامع دیگر جهان در ارتباط قرار دهد. منافع کشورها و افق آینده آنها باید در هم گره بخورد و اینطور است که تضمین امنیت بوجود می‌آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.