فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۱۱۱۶۹

۱۰۰ میلیون توئیت درباره بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱

۱۰۰ میلیون توئیت درباره بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱

رشد دیوانه‌واری که بیت‌کوین در سال جاری تجربه کرد چیزی بیشتر از افزایش قیمت بود. همانطور که بزرگترین رمزارز جهان در سال جاری سقف جدیدی را به ثبت رساند، چشم کل جهان در عرصه‌های دیگر هم به بیت‌کوین دوخته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رشد دیوانه‌واری که بیت‌کوین در سال جاری تجربه کرد چیزی بیشتر از افزایش قیمت بود. همانطور که بزرگترین رمزارز جهان در سال جاری سقف جدیدی را به ثبت رساند، چشم کل جهان در عرصه‌های دیگر هم به بیت‌کوین دوخته شده است.

شواهد این اتفاق حتی در فضای مجازی هم مشخص است، با نگاهی دقیق‌تر می‌توان گفت که در سال جاری توجه عموم مردم هم به بیت‌کوین بیشتر شده است.

بر اساس آمار شرکت تحلیلی ویزی‌بری، در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰۱ میلیون توئیت حاوی کلمه «بیت‌کوین» بوده‌ند. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰ تقریبا ۳۵۰ درصد بیشتر بوده است.

رشد سریع توجه فضای مجازی به بیت‌کوین به این دلیل بوده که در سال گذشته تعداد افرادی که به طور کلی نسبت به رمزارزها آگاهی پیدا کرده‌اند، بیشتر شده است. با این حال، تحولات زیاد بازار هم عامل دیگری بوده که موجب این افزایش توجه شده است. در سال جاری در هر ماه، صنعت رمزارز تحت تاثیر اخباری در حوزه بیت‌کوین بوده است. در ابتدای ماه فوریه، فضای مجازی با خبر خرید ۱٫۵ میلیارد بیت‌کوینی تسلا شوکه شد و در ماه مارس هم این کمپانی اعلام کرد که بیت‌کوین را به عنوان ارز پرداخت می‌پذیرد.

ماه بعد، چین اعلام کرد که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین باید از این کشور خارج شوند که همین موضوع یک توفان توئیتری دیگر به راه انداخت.

تابستان، فضای مجازی درگیر خبر معرفی بیت‌کوین به عنوان ارز پرداخت رسمی از سوی السالوادور بود و در ماه سپتامبر هم توجه فضای مجازی به تصویب قانونی شدن آن جلب شد. در پاییز بیت‌کوین هم سقف تاریخی خود را شکست و هم شدیدترین افت یک روزه خود در چندسال اخیر را تجربه کرد.

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار