فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۴۰۴۲۵

فروش NFT، راه حل نجات جنگل‌های آمازون

فروش NFT، راه حل نجات جنگل‌های آمازون

یک کمپانی برزیلی که صاحب ۴۱۰ کیلومتر مربع از جنگل‌های بارانی آمازون است راه حلی برای جذب سرمایه برای حفظ این جنگل‌ها پیشنهاد داده است. این راه حل چیزی نیست جز فروش NFTهایی که به خریداران اجازه می‌دهد تا به حفظ محل‌های خاصی از این جنگل کمک کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک کمپانی برزیلی که صاحب ۴۱۰ کیلومتر مربع از جنگل‌های بارانی آمازون است راه حلی برای جذب سرمایه برای حفظ این جنگل‌ها پیشنهاد داده است. این راه حل چیزی نیست جز فروش NFTهایی که به خریداران اجازه می‌دهد تا به حفظ محل‌های خاصی از این جنگل کمک کنند.

NFTها دارایی‌های دیجیتالی هستند که از سال گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند. علاوه بر جنگل‌های آمازون، برای محافظت از حیات وحش آفریقای جنوبی نیز از طریق فروش NFTها اقداماتی انجام می‌شود.

این کمپانی برزیلی که نِموس نام دارد، از روز جمعه فروش NFTهایی را آغاز کرد که به خریداران نقش حامی منحصر به فرد مساحت‌های مختلفی از جنگل‌ها را می‌دهد. در این اقدام از درختان محافظت می‌کنند، مناطق مشخصی را احیا می‌کنند و توسعه پایدار را گسترش می‌دهند.

صاحبان توکن‌ها صاحب زمین اصلی نیستند و در این اقدام جنگل‌ها به فروش نرفته‌اند. بلکه این افراد به اطلاعات حیاتی و کلیدی در خصوص محافظت از این جنگل‌ها از جمله تصاویر ماهواره‌ای تا مجوزها و دیگر مستندات مربوطه دسترسی دارند.

قیمت و اندازه

به نقل از رویترز ، توکن‌های ۱۰ درصد از این جنگل‌ها یعنی هشت هزار هکتار آن در عرضه اولیه به فروش رفت. موسس شرکت نموس معتقد است که فناوری بلاکچین می‌تواند در به کار گیری سرمایه شفاف‌‌‌سازی کند. مساحت این قطعات جنگلی از یک تا ۸۱ هکتار متفاوت است که خریداران می‌توانند محل آنها را از روی نقشه‌های آنلاین پیدا کنند. قیمت NFT کوچکترین قطعه ۱۵۰ دلار و بزرگترین قطعه ۵۱ هزار دلار است.

قرار است از فروش این NFTها چهار تا پنج میلیون دلار سرمایه جمع آوری شود. سرمایه جمع آوری شده صرف خریداری دو میلیون هکتار دیگر از جنگل‌های آمازون می‌شود. علاوه بر محافظت از جنگل‌ها، این سرمایه هزینه توسعه پایدار و پرورش آکای بری و فندق توسط مردم محلی پاوینی، شهری به اندازه بلژیک، می‌شود.

به گفته موسس نموس هزینه حفاظت از مناطق تحت خطر آمازون بسیار بیشتر از هزینه انتقال NFTها است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار