فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۵۶۲۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

معرفی سرویس جدید شرکت ملی پست با نام صاپست

تغییر آدرس مقصد در لحظه میسر شد

معرفی سرویس جدید شرکت ملی پست با نام صاپست

سرویس صاپست یک شناسه پستی را به افراد اعطا می‌کند که به‌وسیله آن می‌توان آدرس‌های مقصد را در لحظه ویرایش و مدیریت کرد.

در مراسم تفاهمنامه صاپست با دانشگاه آزاد واحد تهران شمال اعلام شد ماهانه ۷۰۰ هزار مرسوله پستی با آدرس صاپست بر بستر شرکت ملی پست جابه‌جا می‌شود. در این مراسم که با حضور مدیران شرکت ملی پست و صاپست و همچنین سفیر این برند یعنی «پوریا پورسرخ» برگزار شده بود به ویژگی‌های صاپست نیز اشاره شد. در این سرویس افراد به‌جای داشتن یک آدرس پستی یک کد دارند که می‌توانند در لحظه آدرس مقصد را عوض کرده و بسته‌های خود را هرجا که دلشان بخواهد تحویل بگیرند.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، در نشست خبری انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکزنوآوری دانشگاه آزاد تهران شمال با مرکز رشد صاپست، حمیدرضا توکلی مدیرعامل شرکت صا پست اعلام کرد: «ماهانه ۷۰۰ هزار مرسوله پستی با آدرس صاپست در سراسر کشور بر بستر شرکت ملی پست جابجا می‌شود.» 

«محمد احمدی» معاون فنی شرکت ملی پست نیز در این مراسم اعلام کرد پست تا همین چهل پنجاه سال پیش تنها ابزار ارتباطی در دنیا بین مردم بود: «گفته می‌شود پست در زمان ساسانیان توسط ایرانیان اختراع شده و باید گفت پست تا مدت‌ها تنها جایی بود که ارتباطات از راه دور را ایجاد می‌کرد و شریان نامریی ارتباطات است. واقعیت اینست که دنیای آی‌تی در سرویس های ارزش افزوده توسعه پیدا میکند که با تکنولوژی جلو می‌آید. صنعت آی تی نیز توسعه خدمت به مردم را در لبه فناوری گسترش میدهد. از آنسو نباید فراموش کنیم پست بین سازمانی ترین نهاد کشور است و هم نیازهای مصرف کننده نهایی را می‌سنجد و هم سازمان‌ها را  و از همین رو توسعه خدمات پستی در نیاز مردم رخ می دهد. دایره لایتناهی از خدمات وجود دارد که هنوز راه حلی برای آن یافت نشده است و با سرویس‌های جدید به دنبال حل این مشکلات هستیم.»

احمدی در ادامه به نقش کلیدی ارتباط بین صنعت و دانشگاه اشاره کرد و توضیح داد: «برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به همکاری عمیقی میان صنعت و دانشگاه نیاز داریم و انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی به نفع هر دو طرف است.» به گفته احمدی آن‌ها در مجموعه

photo_2024-06-08_17-42-09 شرکت ملی پست نزدیک به ۱۴۰ شرکت در مرکز نوآوری دارند که به عنوان همکار شرکت ملی پست خدمت‌رسانی می‌کنند و ایده های مختلفی دارند که برخی از آن‌ها عملیاتی شده و برخی هنوز در مرحله تست است.

 

صاپست مخفف صندوق الکترونیکی پست است. و در این سرویس هر شخص یک شناسه پستی دارد. این آیدی مربوط به مدارک هویتی افراد اعم از کد ملی، شماره موبایل یا هر شناسه معتبر دیگری است. هزینه داشتن این آیدی بین صد تا دویست هزار تومان متغیر است و از مزایای داشتن آن تغییر آدرس مقصد در لحظه و رصد لحظه‌ای مرسولات است.

«حمید توکلی» مدیرعامل صاپست که خود از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران شمال است در این مراسم اعلام کرد که برند آن‌ها روز به روز بزرگ‌تر می‌شود: «سال‌ها زحمت کشیدیم تا این مجموعه راه اندازی پیدا کند. جنس ما جنس استارتاپ‌ها است. ما نباید خیلی سختگیری کنیم و باید حواسمان باشد جاان نیاز به کسب و کار دارند. صاپست در سال ۹۳ یک ایده در برگه a4 بود. ما ایده مان را به پست دادیم و امروز همکار رسمی شرکت ملی پست شدیم.»

توکلی تأکید کرد نباید به این فکر باشیم که حتما باید پروژه های‌تک را ایجاد کنیم تا به درآمد برسیم: «یک ایده ساده هم می‌تواند پر و بال بگیرد. ایده صاپست هم ایده های‌تک به‌حساب نمی‌آید هرچند نوآوری در آن وجود دارد و بسیاری از خدمات ما برای اولین بار است که در دنیا تعریف می‌شود اما به ذهن کسی نرسیده است. ما خواستیم در سرویس پستی، هر فرد آیدی مخصوص خودش را داشته باشد و فردمحور باشد. با داشتن آیدی به عنوان یک فرد مشخص شده در کل شبکه پستی تعریف می شود و هرجای که هستید می‌توانید بسته را دریافت کنید. مدیریت آدرس فیزیکی به واسطه ایدی اصلی‌ترین هدف ماست و با این سرویس  می‌توان نامه‌های الکترونیکی را هم مدیریت کرد.» به گفته تولکی هفت سرویس در صاپست وجود دارد: «در تبلیغات آینده سایر سرویس ها را رونمایی خواهیم کرد. ساپصت در پنجره خدمات واحد ملی نیز به زودی عرضه خواهد شد.»

در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران نیز مدیرعامل صاپست در پاسخ به پیوست مبنی بر ارائه آمار و ارقامی از فعالیت‌های صاپست، گفت: :«برای به ثمررسیدن پروژه صاپست ۱۶ هزار دفتر پیشخوان شهری و روستایی و ۱۴۰۰ دفتر دولتی درگیر این پروژه شدند و حالا عمده مشتریان ما کسب‌وکارها هستند. ۴۵ درصد کسب‌وکارها و ۳۵ درصد اشخاص و ۱۵ درصد دولتی هستند. او گفت: سال ۹۹ روزی دو مرسوله با کد صاپست جابه‌جا می‌شد اما حالا ماهانه ۷۰۰ هزار مرسوله پستی با آدرس صاپست در سراسر کشور بر بستر شرکت ملی پست جابجا می‌شود.»

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.