خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۶۸۹

صدور برگ تشخیص ۴۲۷ میلیارد ریالی برای تراکنش‌های مشکوک بانکی

صدور برگ تشخیص ۴۲۷ میلیارد ریالی برای تراکنش‌های مشکوک بانکی

در راستای رسیدگی به تراکنش‌های مشکوک بانکی، نزدیک به یک‌صد برگ تشخیص به مبلغ ۴۲۷ میلیارد ریال طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری صادر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاهین مستوفی، رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی گفت: بخش عمده‌ای از رشد درآمدهای مالیاتی با اقداماتی همچون مبارزه با فرار مالیاتی از طریق انجام بازرسی مالیاتی ماده (181)، رسیدگی به تراکنش‌های مشکوک بانکی و پیگیری گزارشات مردمی و همچنین شناسایی منابع جدید حاصل شده است.

 در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری 59 مورد اجرای بازرسی مالیاتی صورت گرفته که رسیدگی و صدور 651 برگ تشخیص به مبلغ حدود یک هزار و 800 میلیارد ریال و صدور 596 برگ قطعی به مبلغ بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال را در پی داشته است.     

 در دو ماه نخست سال جاری 275 شرکت در فهرست مؤدیان فاقد اعتبار مالیاتی، درج و 540 مؤدی مشکوک شناسایی شده است.

 درخصوص پیگیری گزارشات مردمی در بازه زمانی مذکور نیز تصریح کرد: از میان چهار هزار و 253 گزارش مردمی دریافت شده در حوزه فرار مالیاتی، 41 فرد فاقد پرونده مالیاتی شناسایی شد و 85 مورد از گزارش ها نیز در مرحله درخواست استعلام تراکنش بانکی قرار گرفت.          

 در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزان حدود 33 هزار و 700 میلیارد ریال نیز از این بخش درآمدهای مالیاتی وصول شده است.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.