فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۳۵۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۲ آبان ۱۴۰۲ / کشتی بازار سهام به گل نشست!

پایان بورس امروز 2 آبان 1402 / کشتی بازار سهام به گل نشست!

کشتی بازار سهام امروز به گل نشست و با ریزش 21 هزار واحدی شاخص کل، چشم‌انداز تاریکی را پیش روی سهامداران ترسیم کرد. امروز همچنین فرار حقیقی‌ها شدت گرفت و 85 درصد نمادهای بازار منفی شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تهران امروز وضعیت قرمز را تجربه کرد و شاهد افزایش خروج پول حقیقی بود. به‌نحوی که بیش از 491 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد و شاخص کل بورس هم در کف دو میلیون واحد ایستاد. با این حال اما ارزش و حجم معاملات سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی با افزایش روبرو شد.

انتشار گزاش‌های 6 ماهه شرکت‌ها از دو روز گذشته آغاز شده و عملکرد نیم‌سال نخست برخی از آنها در حد انتظار نبوده است. با این حال اما به تدریج گزارش‌های مثبتی هم در بازار دیده می‌شود و بر همین اساس، حرفه‌ای‌های بازار معتقدند دلیل موجهی برای فروشنده شدن همه سهامداران در صنایع مختلف وجود ندارد.

تنها در گروه خودرویی، تثبیت جایگاه شورای رقابت در مقام قیمت‌گذار، شوک بزرگی را پس از یک خوش‌بینی به بازار وارد کرده است. در برخی گروه‌های نفتی و فرآورده‌ها هم البته برخی گزارش‌ها چندان چنگی به دل نمی‌زد و سهامداران را ناامید کرده است. با این حال اما به نظر می‌رسد هیجان فروش دوباره به تمام بازار سرایت کرده و همه سهم‌ها را در محدوده منفی قرار داده است.

عملکرد شاخص‌ها

پایان بورس امروز 1 آبان 1402

شاخص کل بورس تهران امروز با ریزش 21 هزار و 724 واحدی، معادل 1.07 درصد افت کرد و در کف کانال دو میلیون واحدی قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز روندی مشابه داشت و با 1.42 درصد ریزش، معادل 9 هزار و 768 پله پایین رفت و در سطح 676 هزار و 136 واحد قرار گرفت.

در آن سوی بازار، شاخص کل فرابورس هم در روندی نزولی، 296 واحد پایین رفت و در ارتفاع 24 هزار و 569 واحد متوقف شد. باید اشاره داشت که شاخص هم‌وزن فرابورس نیز در همین مسیر گام برداشت و با ثبت 1.91 درصد کاهش در پله 119 هزار و 823 واحد ایستاد.

نمادهای موثر

امروز نمادهای فولاد، شبندر و فارس، هر کدام به تنهایی بیش از 1000 واحد شاخص کل بورس را پایین کشیدند. پس از آنها، نمادهای خودرو، ومعادن و حکشتی نیز هر کدام بیش از 900 واحد اثر منفی بر شاخص کل داشتند. فملی نیز بیش از 800 واحد، شاخص کل را منفی کرد. در همین حال امروز در بورس تهران، خودرو، خگستر، ثشاهد، وبملت، شبندر، خزامیا و فباهنر، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

در آن سوی بازار، امروز نمادهای هرمز، آریا، وسپهر، خاور، انتخاب، زاگرس و وهور بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس داشتند. در همین حال، نیان، خاور، کرمان، بمولد، حآفرین، زملارد و فرابورس، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

امروز در بازار سهام بیش از 85 درصد نمادها در محدوده منفی معامله شدند. در عین حال، حقیقی‌ها بیشترین نقش را در هر دو سمت خرید و فروش ایفا کردند.

حجم و ارزش معاملات

امروز بورس تهران معاملاتی به ارزش پنج هزار و 759 میلیارد تومان را تجربه کرد. فرابورس هم امروز شاهد معاملاتی به ارزش هفت هزار و 534 میلیارد تومان بود. این در حالی بود که ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی با افزایش روبرو بود و به چهار هزار و 173 میلیارد تومان رسید.

گفتنی است حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی هم امروز با رشد مواجه شد و به 6 میلیارد و 900 میلیون برگه سهم رسید. این در حالی بود که اغلب سهامداران فروشنده بودند و در نهایت، خروج 492 میلیارد تومانی پول حقیقی از بازار رقم خورد. صندوق‌های درآمد ثابت اما امروز 179 میلیارد تومان پول حقیقی جذب کردند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.