فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۲۶۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جنگ بیت‌کوین را پرواز داد / بیت‌کوین در ادامه چه می‌شود؟

جنگ بیت‌کوین را پرواز داد / بیت‌کوین در ادامه چه می‌شود؟

بیت‌کوین تا محدوده ۴۴ هزار دلار رشد کرد و دوباره سناریوهای صعودی را پررنگ کرد. چرا بیت‌کوین رشد کرد؟ بیت‌کوین در ادامه چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند صعودی بیت‌کوین در بحبوحه افزایش نرخ‌های جهانی در حال برگشت است. رمزارزها به دنبال تحولات ژئوپلیتیک اخیر به پولی جدی تبدیل شدند.

خبرنامه TechnicalRoundup در شماره آخر خود به بررسی احتمال بازگشت روند صعودی بیت‌کوین در میان جنگ روسیه و اوکراین پرداخته است.

از لحاظ تکنیکال، بیت‌کوین در حال نزدیک شدن به یک مقاومت مهم در محدوده ۴۶ تا ۴۷ هزار دلار است. بیت‌کوین چندین بار به این مقاومت حمله کرده اما هنوز موفق به شکست آن نشده است. برخی تحلیلگران تکنیکال می‌گویند هرچقدر بیشتر به مقاومت حمله شود، احتمال شکست آن بیشتر می‌شود.

یک تحلیلگر با نام مستعار CRED می‌گوید: جهش اخیر بیت‌کوین به محدوده ۴۵ هزار دلار یکی از مهم‌ترین سودهای روزانه در ماه را محقق کرد. فکر می‌کنم تا ۵۰ هزار دلار مقاومت جدی‌ای نداشته باشیم.

جنگ، عامل بقای صعود

تحولات ژئوپلیتیکی در اروپای شرقی تقاضا برای رمزارزها را افزایش داده است. طبق گزارش‌ها استفاده از رمزارزها در اوکراین بعد از حمله روسیه ۲۰۰ درصد افزایش یافت. رسانه‌ها از کمک‌های مالی ۴ میلیون دلاری به اوکراین با ارزهای دیجیتال خبر می‌دهند.

روسیه هم از ارزهای دیجیتال غافل نبود. بعد از شروع تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه، حجم معاملات رمزارزها در این کشور افزایش پیدا کرد. کارشناسان عقیده دارند تحریم سوئیفت می‌تواند روسیه را کاملا به سمت رمزارزها بکشاند.

CRED می‌گوید: بیت‌کوین حالا دیگر نوعی پول جدی محسوب می‌شود اما افزایش توجه به این بازار، مقررات بیشتر به همراه دارد.

اگر قبلا کسی می‌گفت استفاده از ارزهای دیجیتال در دنیا مرسوم شده احتمالا نام چند شرکت تجاری خصوصی برای شما تداعی می‌شد. اما حالا بیت‌کوین توسط دولت‌ها و ملت به عنوان راهی برای حل بحران استفاده می‌شود.

این موضوع نظارت بر رمزارزها را تسریع می‌کند. اگرچه بیت‌کوین به جنگ اوکراین با روسیه کمک کرده اما این موضوع شمشیری دولبه است. اوکراین برای دفاع در مقابل متجاوز کمک‌های ارز دیجیتال را می‌پذیرد و این موضوع مثبت است. از طرفی دولت و ارتش روسیه هم می‌تواند از رمزارزها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و اروپا استفاده کنند.

پیش‌بینی بیت‌کوین

در جریان رشد بیت‌کوین از ۳۷ هزار دلار تا ۴۴ هزار دلار بیش از ۳۱۲ میلیون دلار از قراردادهای آتی لیکویید شدند. این دارایی‌ها متعلق به ۶۲ هزار معامله‌گر بود.

پنتونشی، معامله‌گر معروف ارزهای دیجیتال در رابطه با صعود بیت‌کوین گفت: تثبیت قیمت بالای ۴۰ هزار دلار می‌تواند نشانه خوبی برای بازار رمزارزها باشد. اولین مقاومت این ارز دیجیتال در محدوده ۴۷ هزار دلار است و مقاومت بعدی ۵۰ هزار دلار است. البته این معامله‌گر عقیده دارد اگر بیت‌کوین محدوده ۳۹ هزار دلار را از دست بدهد احتمال ریزش بازار زیاد است.

نیکلاس مرتن عقیده دارد اگر بیت‌کوین سقف تاریخی خود را پشت سر بگذارد می‌تواند تا ۱۵۰ هزار دلار رشد کند. پیش‌بینی بیت‌کوین ۱۵۰ هزار دلار تا پایان سال است.

از منظر تکنیکال اولین مقاومت بیت‌کوین محدوده ۴۶ تا ۴۷ هزار دلار است. مقاومت بعدی بیت‌کوین محدوده ۵۰ تا ۵۲ هزار دلار است.

محدوده ۶۰ هزار دلار هم یک مقاومت روانی محسوب می‌شود و اگر قیمت بالای این محدوده بسته شود احتمالا تا سقف تاریخی شاهد رشد خواهیم بود.

بیت‌کوین تا الان دو بار تلاش کرده تا کانال ۶۰ هزار دلار را پشت سر بگذارد اما موفق نشده است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار