فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۶۶۰۱۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اتریوم بخریم یا بیت‌کوین؟

اتریوم بخریم یا بیت‌کوین؟

سوالی که خیلی از سرمایه‌گذاران با آن مواجه می‌شوند این است که از بین بیت‌کوین و اتریوم کدام‌یک را برای سبد خود نیز انتخاب کنند و با دید بلندمدت روی چه رمزارزی، نقطه‌نظر مثبت‌تری داشته باشند.

ارشان پاخیریان، تحلیل‌گر گروه فاینوست/ به گزارش تجارت‌نیوز پاسخ این سوال که بیت‌کوین بهتر است یا اتریوم ، کاملا بستگی به میزان ریسک‌پذیری افراد و صد البته میزان سرمایه آنها دارد.

اگر شخصیت ریسک‌پذیری دارید و تحمل نوسانات شدیدتر بازارهای ریسکی و مالی را دارید، اتریوم برای شما گزینه معقول‌تری است. در مقابل، اگر نیاز به یک دارایی کم‌نوسان‌تر و در عین حال کم‌ریسک‌تر (خصوصا در زمان ریزش بازارها) دارید، بیت‌کوین گزینه کاملا بهتری محسوب می‌شود.

نگاهی به تاریخ قیمتی بیت‌کوین و اتریوم

با این وجود اگر سری به تاریخ قیمتی این دو رمزارز بزرگ بازار بزنیم، می‌بینیم که در فواصل زمانی مختلف، اتریوم جز زمان‌هایی که بازار در ترس و ریزش بوده است، رشدهای بیشتری از خود نشان داده و با اقبال سرمایه‌گذاران رو به رو شده است.

حال این سوال پیش می‌آید که با توجه به میزان سرمایه خود، باید بیت‌کوین بخریم یا اتریوم؟ پاسخ این است که اگر میزان سرمایه قابل توجهی به بازار رمزارزها اختصاص داده‌اید ، وجود هر دو رمزارز در سبد سرمایه‌گذاری توصیه می شود. در مقابل، اگر میزان سرمایه شما به قدری نیست که توانایی چیدن سبد و مانور داشته باشید (مثلا سرمایه کمتر از پنج هزار دلار)، در این صورت به یکی از این رمزارزها برای خرید روی بیاورید.

به طور کلی، هم بیت‌کوین و هم اتریوم ، جزء پرچمداران و اولین‌های این بازار پر نوسان محسوب می‌شوند. پس این که کدام بهتر است، سوال خوبی نیست. اما در فواصل زمانی متفاوت می‌توانیم درصد تخصیص آنها را کمی دستکاری کنیم. برای مثال اتریوم ۱۶۵۰ دلاری اکنون نسبت به بیت‌کوین ۲۹ هزار دلاری میزان ریسک به بازدهی بهتری نیز می‌تواند داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار