فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۱۸۸۳

انفجار تروریستی مرگبار در بلوچستان پاکستان

انفجار تروریستی مرگبار در بلوچستان پاکستان

مقام‌های محلی پاکستان و رسانه‌‌ها از استان بلوچستان پاکستان خبر دادند که در نتیجه یک انفجار تروریستی در این منطقه، حداقل ۵۲ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مقام‌های محلی پلیس پاکستان از یک حمله انتحاری و مرگبار در استان بلوچستان این کشور خبر دادند.

منابع رسانه‌ای از قبیل رویترز و «آسوشیتدپرس» روز جمعه (امروز) خبر دادند که به یک تجمع و گردهمایی مذهبی در پاکستان، حمله تروریستی و مرگبار شده است.

طبق این گزارش‌ها، منابع محلی پلیس استان بلوچستان پاکستان خبر دادند که در نتیجه این حمله تروریستی که به نظر «حمله انتحاری» بوده، حداقل 52 نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز با اشاره به این حمله تروریستی در پاکستان گزارش داد: «استان بلوچستان در جنوب غربی (پاکستان)، در گذشته محلی برای حملات شبه نظامیان اسلام گرا و جدایی طلب بوده است».

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله تروریستی امروز جمله در استان بلوچستان پاکستان را برعهده نگرفته و گروه «تحریک طالبان» (طالبان پاکستان) هر گونه دخالت در این حمله را رد کرده است.

دقایقی بعد از انتشار خبر اولیه انفجار تروریستی در بلوچستان پاکستان، روزنامه «دیلی صباح» ترکیه به نقل از یک رسانه محلی خبر داد که تلفات این حمله مرگبار، به حداقل ۵۲ کشته و ده‌ها زخمی افزایش یافته است.

انفجار در مسجد دیگری در شمال پاکستان

روزنامه داون امروز جمعه با استناد به پلیس گزارش کرد در یک انفجار دیگر در این کشور حداقل دو نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. این انفجار هم یک مسجد را در شمال پاکستان هدف قرار داده بود.

88 1

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، این انفجار در داخل مسجدی واقع در ایستگاه پلیس Doaba در منطقه Hangu در خیبرپختونخوا در شمال پاکستان در طول نماز جمعه رخ داد.،

پلیس به این روزنامه تأیید کرده سقف مسجد فرو ریخت و 30-40 نفر را در زیر آوار گرفتار کرد.

کنعانی اقدام تروریستی در بلوچستان پاکستان را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) هفتم مهر ماه در پی بمبگذاری انجام شده در تجمع شرکت کنندگان در راهپیمایی میلاد النبی (ص) در یکی از شهرهای ایالت بلوچستان پاکستان، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، به دولت و مردم پاکستان، خصوصا بازماندگان قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحان سلامت و شفای عاجل مسئلت کرد.

77 1

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام تروریستی انجام شده را مصداق بارز دوری تروریست‌ها از تعالیم رحمانی پیامبر گرامی اسلام خواند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.