حجم ویدیو: ۳۷.۴۹M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۶:۴۱ دانلود ویدیو

حسن محتشم، عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» بررسی کرد:

قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن چقدر است؟

یکی از اصلی‌ترین پرسش‌های متقاضیان واحدهای نهضت ملی مسکن، میزان قیمت تمام‌شده آپارتمان‌های این پروژه است. حسن محتشم، عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز قیمت تمام‎ شده این واحدها را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

نهضت ملی مسکن پروژه‌ای بود که دولت سیزدهم سعی داشت با استفاده از آن قشر پایین جامعه را خانه‌دار کند. قشری که همراه با تورم سال‌های اخیر خرید خانه برای آنها تبدیل به رویایی دست‌نیافتنی شده است و ساخت مسکن را حتی در مخلیه خود نیز نمی‌گنجانند.

اما اکنون قیمت تمام‌شده آپارتمان‌های پروژه نهضت ملی مسکن چقدر برآورد می‌شود؟

هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن

حسن محتشم، عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان درباره قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن به تجارت‌نیوز گفت: «دولت اگر اکنون قصد داشته باشد یک آپارتمان 75 متری نهضت ملی مسکن را تحویل دهد، قیمت تمام‌شده آن حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد می‌شود.»

وی افزود: «از این مبلغ 550 میلیون تومان تسهیلات به متقاضی داده می‌شود و این در حالی‌ست غالب متقاضیان توان پرداخت باقی مبلغ، یعنی 950 میلیون تومان را ندارند.»

محتشم عنوان کرد: «قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن کف قیمت است و هزینه ساخت حقیقی از 15 درصد تا 400 درصد به این میزان افزوده می‌شود.»

البته در این بین متقاضیان برای دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن نیز با مشکل مواجه هستند و بانک‌ها طی سال‌های اخیر از پرداخت وام‌های مربوط به بخش مسکن امتناع می‌کنند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

فراتر از خبر

سردبیر تجارت نیوز پیشنهاد می‌کند