کد مطلب: ۳۵۵۰۱۴

بدقولی دیگر در ۴ هزار مسکن مهر

بدقولی دیگر در 4 هزار مسکن مهر

متولیان ساخت وساز مسکن مهر در یکی از استان‌های کشور از تحویل نشدن ۴ هزار واحد مسکونی مربوط به طرح مسکن مهر به دلیل تورم مصالح ساختمانی خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، برخی مقامات حوزه راه و شهرسازی استان‌های کشور از توقف فرآیند ساخت و ساز و عدم تحویل برخی واحدهای مسکونی مسکن مهر به متقاضیان به دلیل جهش قیمت مصالح ساختمانی طی ماه‌های گذشته خبر داده‌اند.

به گفته آنها گرانی مصالح ساختمانی و برخی تجهیزات اولیه برای نصب در واحدهای مسکن مهر سبب شده که احتمال تکمیل برخی واحدهای این طرح سخت شود.

به طوری که این مقامات اعلام کرده‌اند: «در سال جاری طبق برنامه‌ریزی‌ قرار بود همه واحدها تحویل داده شوند، ولی به دلیل تورم و گرانی بیش از حد تصور و رکود در بازار، ادامه تکمیل و تحویل پروژه‌ها متوقف مانده است.» آنها به رشد بیش از ۵ برابری برخی امکانات موردنیاز برای تکمیل پروژه‌ها اشاره کرده‌اند. به‌عنوان مثال قیمت پکیج یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به ۶میلیون تومان رسیده است.

به نظر می‌رسد در صورتی که مقامات استانی در حوزه راه و شهرسازی درصدد تکمیل واحدهای مسکن مهر برای تحویل به متقاضیان باشند دو راه بیشتر پیش‌رو ندارند.

راه نخست افزایش قیمت تمام شده واحدهای مسکن مهر است که به معنی افزایش آورده اولیه متقاضیان خواهد بود. در این صورت باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که آیا متقاضیان واحدهای مسکن مهر امکان اضافه پرداخت به این پروژه‌ها را دارند یا خیر؟ دومین راه نیز افزایش سقف تسهیلات پرداختی به پروژه‌های مسکن مهر است تا از این طریق تورم مصالح ساختمانی و هزینه‌های وارد شده به قیمت تمام شده واحدهای مسکن مهر جبران شود.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بی نام

    چند سال مسکن مهر هنوز سروسامان نگرفته وهیچ متولی دلش به حال این مردم نسوخته زمین ناکجا آباد دادن تا چندین سال بعد به قول خودشون آباد شه هنوزخبری نیست اونوقت با پررویی میخوان 200هزارخونه تو سوریه بسازن آخه یکی نیست به این […]بگه چرا این محبتو درحق مردم کشورخودت نمیکنی ،کم خودشیرینی کنید […]