کد مطلب: ۵۱۴۵۲۰

اسلامی بیدگلی:

برای خرید سهم، خانه و خودروی خود را نفروشید

برای خرید سهم، خانه و خودروی خود را نفروشید

عضو شورای عالی بورس با اشاره به ریسک بالای بازار سرمایه، گفت: سهامداران نباید منابع مالی ضروری خود را وارد بازار سرمایه کنند، در زمان روند صعودی بازار شاهد بودیم که برخی از سهامداران اقدام به فروش مسکن و خودرو کرده و پول آن را وارد بورس می‌کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس، امروز دوشنبه با تاکید بر اینکه بازار سرمایه در ذات خود دارای هیجان است، افزود: اکنون با توجه به بزرگ شدن بازار و نزدیک شدن به زمان انتخابات، کم و بیش شاهد مطرح شدن اظهارنظرهایی هستیم که هدف آن در راستای تامین منافع سهامداران نیست.

وی با اشاره به سهامداران و نحوه سرمایه گذاری آنها در بازار گفت: توصیه ما به سهامداران این است که به جای بررسی اخبار سیاسی به موضوعات اقتصاد کلان و اخبار صنایع و شرکت‌ها توجه کنند و برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام به خصوص در زمانی که بازار وارد فاز هیجانی می‌شود و در مدار نزولی قرار می‌گیرد نگاه سهامداران به بازار باید بلندمدت باشد.

اسلامی با بیان اینکه به دلیل اظهارنظرهای متفاوت از سوی برخی از فعالان بازار ممکن است شاهد نوسان دارای هیجان در بازار باشیم، اظهار کردیم: سهامداران به هیچ عنوان نباید منابع مالی ضروری خود را وارد بازار کنند، در زمان روند صعودی بازار شاهد بودیم که برخی از سهامداران اقدام به فروش مسکن و خودرو می کردند تا بتوانند سرمایه های خود را برای کسب بازدهی بیشتر وارد بازار کنند.

عضو شورای عالی بورس به سرمایه‌گذارانی که به دنبال سرمایه گذاری در بازار سهام هستند اشاره کرد و گفت: سهامداران باید با استفاده از خدمات تخصص نهادهای مالی دارای مجوز سازمان بورس یا صندوق‌های سرمایه گذاری اقدام به ورود سرمایه‌های خود به بازار سهام و سرمایه گذاری در این بازار کنند.

وی اظهار کرد: روند بازار در وضعیت فعلی از طریق دو نکته قابل بررسی است، در صورتی که شاهد بهم ریختگی کلانی در سطح اقتصاد کشور نباشیم، بازار سرمایه بازاری است که می‌تواند در همه دوران و در بلندمدت در مقایسه با سایر بازارها سود قابل توجهی را در اختیار سهامداران قرار دهد.

عضو شورای عالی بورس گفت: اگر ریسک‌ها کنار گذاشته شوند، تردیدی نیست که بازار سرمایه سودآوری بیشتری دارد به شرط آنکه دیدگاه سهامداران برای سرمایه‌گذاری در این بازار بلندمدت باشد.

وی با اشاره به قیمت گذاری دستوری و تاثیر آن بر معاملات بازار سهام افزود: زمانی که صحبت از بازار می‌شود منظور محل برخورد عرضه و تقاضا است، و نباید اقدام به کنترل بازار به صورت دستوری کرد.

عضو شورای عالی بورس گفت: اعمال مقررات برای تعیین دستوری قیمت کالاها به طور حتم علاوه بر ایجاد لطمه به فعالیت شرکت‌ها، ماهیت بازار را تحت تاثیر قرار می دهد و زمینه ایجاد مشکلاتی را برای بازار فراهم می کند.

اسلامی بیان کرد: با قیمت‌گذاری دستوری نمی‌توان در بازار به اهداف تعیین شده مانند کنترل قیمت‌ها و کنترل تورم دست پیدا کرد و براساس تجریبات به دست آمده در دستور کار قرار گرفتن قیمت گذاری دستوری فقط باعث ایجاد رانت در بازار می‌شود.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: مجموعه بازار سرمایه باید در جهت منافع میلیون‌ها سهامدار بر روی این موضع بایستد و امیدواریم شاهد این باشیم که هیچگاه هیچ کالایی مورد قیمت گذاری دستوری قرار نگیرد.

وی اظهار کرد: قیمت گذاری دستوری فقط باعث ایجاد لطمه در فعالیت بورس کالا نمی‌شود بلکه بسیاری از کالاهایی که اعلام شده است قیمت آن به صورت دستوری تعیین شود جزو شرکت‌هایی هستند که سهام آنها در بورس حضور دارد و با توجه به اینکه این شرکت‌ها، جزو شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز هستند به شدت روند بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند و منافع میلیون ها سهامدار تحت خطر قرار می گیرد.

اسلامی با بیان اینکه این اقدام باعث سیگنال‌دهی منفی به معاملات بازار سهام می‌شود، گفت: بارها اعلام شده است دولت و حاکمیت از بازار حمایت کند در حالی که ساده‌ترین موضوع حمایت از بازار با قیمت گذاری دستوری از دست می‌رود.

عضو شورای عالی بورس افزود: آخرین موضوع مطرح شده در مورد قیمت گذاری دستوری، در زمینه فولاد در بورس کالا بود، بورس کالا چالش‌های خود را دارد با چندین وزارتخانه در ارتباط است و تحت تاثیر و فشار سیاست گذاری ها قرار دارد که این موضوع می تواند بر عملکرد این بازار تاثیرگذار باشد.

وی اظهار کرد: بورس کالا در مورد قیمت گذاری دستوری به خوبی مقاومت کرده است تا منافع بازار سرمایه و ماهیت آن را حفظ کند.

براساس این گزارش، شاخص کل در بازار بورس دیروز (یکشنبه) دو هزار ۸۳ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۲۶۴ هزار واحد رسید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    یه عده هم هستند وام گرفتند اومدن تو بورس! جوگیری آخرش نابودیه!

  • ناشناس

    خدالعنتتوووووون کنه حالا هشت ماهه همش منفی باتورم بالا خدا ازتون نگذره خدا بچه هاتون جلوتون آب کنه خدانابودتون کنه

  • ناشناس

    اجازه بده زندگیمونوبفروشیم بیایم سهم بخریم . مرد حسابی الان همه دنبال این هستند که یک ریالم تو بورس داشته باشن بکشن بیرون بزنن به چاک. واقعا جک قشنگی بود

  • ناشناس

    وقتی دولت مردم را در بورس لگدمال می کند وبه امریکا امید بسته فرجام کارش را خواهد دید

  • سعید

    بعد از نه ماه سقوط تازه دارن یادآوری میکنن جمع کنید این بساتو

  • فتح اله

    اینا اینجوری تیتر میزنن برا اینکه مثلا نشون بدن که بورس راه افتاده فقط از مردم خواهش میکنیم که دوباره دچار اشتباه نشده ماشین و خونشون رو نفروشن
    برو بابا دستتون رو شده

  • ناشناس

    بدبختی کی ماشین و خانه می خره باز سهام نقد میشه اون که دیگه دهن ادم و سرویس میکنه تا فروش بره تازه چقدر مرحله داره مثل بورس نبست یک ثانیه بفروشی خدایش معلوم که سگ بورس با همین اوضاعش شرفداره به خانه و ماشین برو بفروش بفهمی چه خبره هفت خوان رستم فروش خانه وماشین هیجا بورس نمیشه همین راحتی فروشش بسه و کم کم همه می فروشن میان تو بورس از بس خرید و فروش و نقد شونده گیش راحته

  • ناشناس

    ۶ ماه ماشین گذاشتم برا فروش یه مشت بز خر فقط هستن خانه هم همینطور فقط بورس هر کی میخواد هر چی بگه بگه حالیش نیست بورس دو سوت پول لازم شی نقده مگر کم چیزی است نکات مثبت بورس و هم باید گفت درسته منفی بافان ول کن نیستن ولی در این مورد خفه میشن

  • علیزاده

    عجب، تیتری زده تجارت نیوز, همه دارن از بورس با ضررهای سنگین و بعد از یکسال تحمل فرار می‌کنند تا از ضرر ۹۵ درصدی فرار کنند و شاید در بازار های جهانی کمی از ضررهای خود را جبران کنند ، آقای اسلامی می‌گویند خودرو و خونه نفروشید برای ورود به بازار سرمایه
    # بهتر بودی تیتر میزدین : اگر سرمایه های سهامداران در بازار سرمایه در اثر افت قیمت سهام صفر شد و به ناشران بدهکار شدند ماشین و خودرو را به شرکتها واگذار کنند
    حداقل این معقول تره

    • ناشناس

      داداش این با تاخیر تیترش اومده:))) اینو یک ساله پیش گفتن تو دلشون الان که دیگه پشه هم پر نمیزنه تو تالار بورس خبرش رسیده به تجارت نیوز:)

  • ناشناس

    اون موقع که میگفتین همه چیز رو به بورس بسپارین .این
    جور توصیه ها نمیکردین.حالا که مردم فهمیدن چه کلایی سرشون رفته نظر میدی