کد مطلب: ۴۲۴۲۸۱

برف و باران جاده‌‌های ۱۹ استان را فراگرفت / هشدار به مسافران برای تجهیزات زمستانی

برف و باران جاده‌‌های 19 استان را فراگرفت / هشدار به مسافران برای تجهیزات زمستانی

مقام مسئول مرکز مدیریت راه‌‌ها با اشاره به بارش برف و باران در بسیاری از جاده‌‌های کشور، گفت: راننده‌ها برای تردد در محورهای کوهستانی و برف‌گیر، حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در خودرو خود داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایمان محرابی‌نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور‌، اظهار کرد: در حال حاضر رصد تردد در جاده‌ها از طریق 794 دستگاه دوربین نظارت تصویری و 2189 دستگاه ترددشمار انجام می‌شود.

وی گفت: طبق‌ آخرین اطلاعات حاصل از رصد 2189 دستگاه ترددشمار جاده‌ای، در شبانه‌ روز گذشته کل تردد ثبت شده در جاده‌ها نسبت ‌به روز‌ قبل 6 درصد کاهش دارد در همین مدت ‌سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 12.8 درصد، بیشترین تردد بین ساعات 16 تا 17 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 صبح ثبت شد.‌

ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران

وی اظهار کرد: ‌طبق‌ اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری، ‌‌‌در مسیر رفت و برگشت محورهای‌‌ فیروزکوه، کندوان و هراز و آزادراه قزوین - رشت ‌در حال حاضر تردد روان است.‌

محرابی‌نیا همچنین از بروز ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل ساسانی تا پل کلاک خبر داد.

برف و باران در جاده‌های 19 استان

محرابی‌نیا بیان کرد: در حال حاضر بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های‌ اردبیل‌، کرمانشاه‌، زنجان‌، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی‌، قم، قزوین‌، البرز‌، تهران‌، اصفهان‌، چهارمحال و بختیاری‌، کهگیلویه و بویراحمد‌، لرستان و مرکزی ‌گزارش شده است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به بارش برف و باران در محورهای منتهی به شمال کشور، از بارش باران در برخی از محورهای استان‌های گیلان و خوزستان خبر داد.

وی تأکید کرد: راننده‌ها برای تردد در محورهای کوهستانی و برف‌گیر حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در خودرو خود داشته باشند.

انسداد 10 جاده ‌به دلیل نبود ایمنی ‌و سیلاب

محرابی‌نیا با اشاره به بازگشایی اغلب جاده‌های مسدود هرمزگان و سیستان‌‌‌و بلوچستان که به دلیل سیلاب مسدود شده بود، گفت:‌ در حال حاضر جاده فرعی شمشک - دیزین‌، محور رامیان- اولنگ - شاهرود، محور قدیم خرم‌آباد - پل دختر‌، محور ‌و جاده شهداد - نهبندان‌‌ به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

وی افزود: همچنین در حال حاضر جاده وازک-بلده در استان مازندران، محور ‌سی سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد‌، محور گنجنامه - توسرکان در استان همدان، محور پونل - خلخال در استان‌های گیلان و اردبیل و محور سروآباد -پاوه‌ واقع در استان کردستان‌‌ و محور بندرلنگه- بندرخمیر‌ در استان هرمزگان به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود ‌است.

آزادراه کرج-تهران پرترددترین جاده‌‌ کشور‌

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت: در ‌24 ساعت گذشته بیشترین تردد ‌در‌ آزادراه کرج - تهران‌‌‌، آزادراه ‌تهران - کرج‌‌ و آزادراه‌ قزوین - کرج، ثبت شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.