کد مطلب: ۵۳۳۶۷۲

صادق خرازی:

مستقل آمده‌ام/ تورم باید منفی شود

مستقل آمده‌ام/ تورم باید منفی شود

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با اشاره با احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: حزب، نام مرا اعلام کرده و من نیز در راستای خرد جمعی حزب، برنامه‌هایم را آماده کرده‌ام.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صادق خرازی در گفتگویی تاکید کرده مستقل آمده است اما در آینده ممکن است شرایط متفاوت باشد.

گزیده‌هایی از گفتگوی او را در ادامه می‌خوانید:

-امروز کشور نیاز به حکمرانی دقیق منطقی براساس پیشرفت‌های روز جهانی دارد به ویژه اینکه کرونا خود باعث تغییرات در عرصه جهانی شده و مدیریت جهانی به قبل، حین و پس از کرونا تقسیم می‌شود.

-یکی از نمونه‌های مهم در این زمینه این است که تورم باید منفی شود، از سوی دیگر باید راه قوانین و مقررات خلق‌الساعه که خود مشکل ایجاد کرده بسته شود. برای این که شرایط تورمی بهبود یابد نیازمند اصلاح ساختار بانکی و پولی و ارزی هستیم و باید بودجه کشور از ارز جدا شود و به ریال برگردد.

- اگر ما بر اف‌ای‌تی‌اف تاکید می‌کنیم معنی‌اش این نیست که خودمان را در زنجیره و محاصره قدرت‌های خارجی قرار دهیم، اتفاقا بخشی از اف‌ای‌تی‌اف به نفع ساختار اقتصادی پولی و بانکی ایران است.

-۸۰ درصد صنایع پایین دست کشور و همچنین ۵۰ درصد شهرک‌های صنعتی تعطیل هستند.

-متاسفانه سرانه مصرف گوشت کشور از ۱۶ کیلو به ۴ کیلو رسیده است و این تاثیرات ژنتیکی مهمی بر روی انسان ایرانی فردا می‌گذارد.

-ما در این شرایط بیش از ۹۳ میلیارد دلار یارانه به مردم پرداخت می‌کنیم که اتفاقا ارزیابی نشان می‌دهد ۶۳ درصد این یارانه به سمت اصحاب ثروت و قدرت و خارجی‌هایی می‌رود که درایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند مثل انرژی ارزان برق و گازوئیل.

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات پیگیری کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    تورم منفی که میشه رکود ! چی میگن اینا

    • ناشناس

      دقیقا محمد آقا واقعا اینا تو چه جهانی سیر می کنن از اقتصاد هیچ نمیدونن اقتصادی سالمه که تورم کم در حد 2 درصد در سال داشته باشه و رشد بالای 3/5