کد مطلب: ۵۷۶۵۵۷

برکناری دو نفر در شستا به خاطر فساد / برنامه وزیر کار برای دستمزد

برکناری دو نفر در شستا به خاطر فساد / برنامه وزیر کار برای دستمزد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح برنامه‌های وزارتخانه متبوع خود در خصوص حقوق و دستمزد گفت: اجازه کار به مدیران ناسالم نخواهیم داد؛ تا الان ۲ نفر به علت فساد در شستا برکنار شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجت‌اله عبدالملکی با بیان اینکه وزارت کار مسئول تنظیم روابط کار است، گفت: بر اساس آمارها حدود ۱۳ میلیون کارگر در کشور فعالیت می کنند و تلاش ما بر این است که خط عادلانه ای در حقوق دستمزد در نظر گرفته شود به نحوی که هم ضمن تامین رفاه حداقلی کارگران، کارفرمایان هم متضرر نشوند.

کارگران نگران کارفرمایان و تعطیلی بنگاه

وی افزود: بخشی از هزینه‌های کارفرمایان، حقوق و دستمزدی است که می‌پردازند. در نشست‌هایی که با تشکل‌های کارگری داشتیم اعلام می‌کردند که کارگران نگران کارفرمایان و تعطیلی بنگاه‌ها هستند لذا ما در بحث حقوق و دستمزد هم از کارگران و هم از کارفرمایان حمایت خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در یک گفت وگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، به نحوه این حمایت پرداخت و گفت: درصدد هستیم تا با دو اقدام یکی بهبود فضای کسب وکار و دوم مهار تورم، به کمک کارفرمایان بشتابیم، خوشبختانه وزارت صمت و وزارت امور اقتصاد و دارایی برنامه جدی برای مان زدایی از مسیر تولید دارند و در تیم اقتصادی دولت هم موضوع مهار تورم پیگیری خواهد شد.

دو راه برای تقویت دستمزد و حمایت از کارفرمایان

عبدالملکی ادامه داد: وقتی که ۵۰ درصد هزینه‌های زندگی بالا می‌رود طبیعی است که روی دستمزد تاثیر می‌گذارد ولی اگر تورم کنترل شود، فشار بر کارگر و کارفرما کمتر می‌شود؛ بنابراین تلاش می‌کنیم در راستای حمایت از کارگر و کارفرما کنترل و مهار تورم و بهبود فضای کسب و کار را دنبال کنیم.

وی در ادامه از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارتخانه مردم یاد کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۴۲ میلیون نفر بیمه شده تامین اجتماعی و در بخش بازنشستگی بیش از دو میلیون نفر با این وزارتخانه مرتبط هستند. آموزش های فنی و حرفه ای صدها هزار نفر آموزش مهارتی دیده یا مخاطب این آموزش‌ها هستند بنابراین وزارت کار به حق وزارت مردم است.

برنامه ایجاد یک میلیون شغل در سال

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موضوع اشتغال در کشور درباره برنامه ایجاد یک میلیون شغل در سال افزود: اینکه گاها عنوان می‌شود که اشتغال در حوزه تولید شکل می گیرد درست است و اشتغال در بخشهای تولید، معدن، کشاورزی، خدمات و آی تی قابلیت ایجاد دارد که متولی آن وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها هستند ولی اشتغال در کشور ما یک ستاد فرماندهی دارد که فرمانده آن رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی اشتغال است و وزیر کار عملا دبیر این قرارگاه فرماندهی است.

به گفته عبدالملکی، وزارت کار درصدد است در راستای تقویت اشتغال، موضوع تعامل با نظام بانکی و دستگاه‌های دیگر را در دستور کار قرار بدهد و با ایجاد قرارگاه فرماندهی اشتغال کشور و طراحی نقشه کار، به نظارت و تسهیل گری بپردازد تا برنامه ایجاد یک میلیون شغل در سال را محقق کند.

بنگاه‌های بزرگ منابع بانکی را می‌بلعند!

به گفته عبدالملکی، در تمام دنیا عمده منابع بازار سرمایه به مصرف کسب و کارها و شرکت‌های بزرگ می‌رود درحالی که این روش در کشور ما برعکس بوده است. به جای آن که کسب و کارهای کوچک از این تسهیلات بهره‌مند شوند، کارخانه های بزرگ منابع بانکی را بلعیده‌اند و اکثر کسب و کارهای خرد و کوچک که با مبالغ ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان می‌توانند کار خود را شروع کنند از این منابع بی بهره هستند.

مبارزه با فساد خواسته رئیس‌جمهور است

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور از او خواسته تا در وزارت کار به مقابله با فساد برخیزد، گفت: اگر شخص رئیس‌جمهور پای مبارزه با فساد باشد این جریان حتماً اتفاق می‌افتد. معتقدم این عده مافیا نیستند بلکه قدرت‌های پوشالی هستند که اهمیتی ندارند. شستا و زیر مجموعه‌های آن امانت مردم و بیت‌المال هستند و ما با پالایش اساسی که ظرف چند ماه انجام خواهیم داد، افراد کارآمد و پاکدست را ارتقا داده و از افراد کارآمد و سالم در این مجموعه‌ها استفاده خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کمیته مقررات‌زدایی و تمرکززدایی و کمیته مبارزه با مفاسد و رفع تعارض منافع خبر داد و درباره برنامه فسادستیزی در شستا و زیر مجموعه‌های تابعه آن اعلام کرد که از روز شنبه و در راستای وعده‌ای که برای مقابله با فساد در مجموعه های وزارتخانه متبوع خود از جمله شستا داده برخی افراد را برکنار کرده است.

عبدالملکی گفت: اجازه کار به مدیران ناسالم نخواهیم داد؛ تا الان دو نفر به علت فساد در شستا برکنار شدند.

منبع: ایسنا و فرارو

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کدال را ببینید تمام زیر مجموعه های شستا سودشان افزایش یافته.بخرید و بزارید یکسال بمونه

  • ناشناس

    فروش سهام عدالت چیشد پس . مردم نیاز دارن . از فرودین میگید فروش شروع میشه شش ماه گذشتا ملتو مسخره کردید

  • آدم

    “دو نفر به خاطر فساد بر کنار شدند ”
    اولا فساد با یکی دو نفر شکل نمیگیره اونم در مجموعه عظیمی مثل شستا
    در ثانی مفسد رو برکنار نمیکنن محاکمه میکنندر آینده نه چندان دور خواهیم دید افراد مشکل داشتن یا سیستم

  • اسفندیارخورشیدی

    درود خدا بر وزیر پرقدرت رفاه کارو امور اجتماعی موفق باشی دکتر

  • ناشناس

    مهمترین مشکل کشور ایجاد رانت ناخواسته توسط قوانین غلطه شخص در فضای قانونی ایجاد شده به سمت فساد و تباههی جامعه و خودش میره … قانون باید اصلاح بشه