کد مطلب: ۳۱۶۴۴۳

برگزاری اولین تور گردشگری آب کشور در یزد

برگزاری اولین تور گردشگری آب کشور در یزد

مدیرعامل موسسه پژوهشی آموزشی خانه آب ایران از برگزاری اولین تور گردشگری آب کشور در یزد خبر داد و گفت: یزد به دلیل برخورداری از مهمترین و بیشترین قنوات و زندگی بر پایه این سازه‌های آبی به عنوان اولین مقصد این تور گردشگری انتخاب شده است.

آرمین نوربخش در این باره تصریح کرد: این تور گردشگری در یزد به عنوان شهر قنات‌ و قنوت و قناعت با حضور اساتید و خبرگان حوزه آب کشور و همچنین متقاضیان شرکت‌کننده، از هشتم تا دهم آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،نوربخش افزایش دانش بومی ایران به دنبال برگزاری این تور گردشگری آب را مهمترین هدف این برنامه عنوان کرد و گفت: یزد به دلیل برخورداری از مهمترین قنوات زیاد و زندگی بر پایه این سازه‌های آبی به عنوان اولین مقصد این تور گردشگری انتخاب شده است.

این مسئول افزود: علاوه بر آشنا شدن با پیشینه زندگی در فلات مرکزی و ساز و کارهای قنات، گردش در این شهر تاریخی نیز مدنظر است.

وی، این برنامه را شامل بازدیدهای متنوع علمی، گردشگری و سیاحتی خواند و گفت: بازدید از تالاب پساب و کویر بسیار زیبای یزد نیز از برنامه‌های این تور گردشگری است.

نوربخش با تاکید بر این که فعالیت‌هایی مانند تور گردشگری آب یکی از محورهای تازه این مرکز پژوهشی و آموزشی است، گفت: این اقدام گام موثری در ارتقای دانش علمی مربوط به آب و محیط زیست خواهد بود.

این مسئول با بیان این که سعی شده با کاهش هزینه‌ها، امکان حضور افراد بیشتری فراهم شود، از همکاری بخش‌های مختلف به ویژه مرکز بین المللی قنات یزد در ایجاد این تور گردشگری قدردانی کرد و گفت: علاوه بر مرکز بین المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی، وزارت نیرو، موسسه تحقیقات آب و مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها نیز در برگزاری این برنامه همت داشتند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.