کد مطلب: ۲۳۰۴۵۶

برگزاری سومین جلسه کمیته بررسی علل سانحه سانچی

برگزاری سومین جلسه کمیته بررسی علل سانحه سانچی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی می‌گوید گزارش جمع‌بندی سانحه نفتکش سانچی تا پایان اردیبهشت‌ ­نهایی می‌شود.

هادی حق‌شناس درباره آخرین وضعیت جعبه سیاه سانحه سانچی، افزود: سومین جلسه کمیته بررسی علل سانحه سانچی، هفته اول اردیبهشت ماه در چین و با حضور نمایندگان ۴ کشور عضو این کمیته که شامل ایران، کره جنوبی، چین و پاناما (به عنوان کشور صاحب پرچم) است، برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: امیدوار هستیم در این جلسه، ۴ کشور عضو کمیته در مورد علل سانحه سانچی به نتیجه و جمع‌بندی برسند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه روند بررسی علل سانحه سانچی با موفقیت بوده است، گفت: امیدواریم با اطلاعاتی که از دو جعبه سیاه (VDR) نفتکش سانچی و شناور فله‌بر کریستال استخراج شده است و همچنین مصاحبه‌های صورت گرفته با خدمه شناور چینی توسط تیم ایرانی و سایر اطلاعات جانبی، تا پایان اردیبهشت ماه، تدوین گزارش نهایی علل سانحه سانچی تکمیل شود.

۱۶ دی ماه سال گذشته یک فروند کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و تحت پرچم کشور پاناما که حامل ۱۱۴ هزار تن میعانات گازی و سوخت (۱۱۱ هزار تن بار و ۳ هزار تن سوخت سانچی) از مبدا بندر عسلویه به کره جنوبی بود، در محدوده دریایی چین (۱۶۰ مایلی بندر شانگهای چین) با کشتی فله‌بر چینی (کریستال) تصادف‌کرد و بر اثر این حادثه تلخ، نفتکش دچار انفجارهای متعدد و حریق شد و ۳۲ خدمه آن جان باختند.

منبع: پانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.