کد مطلب: ۲۳۴۴۱۳

برگزاری نشست اوپک در عربستان

برگزاری نشست اوپک در عربستان

بلومبرگ اعلام کرد: کشورهای عضو اوپک و روسیه این هفته برای تمدید توافق طرح کاهش تولید نفت، در عربستان نشست برگزار می‌‌کند.

بلومبرگ اعلام کرد: کشورهای عضو اوپک و روسیه این هفته برای تمدید توافق طرح کاهش تولید نفت، در عربستان نشست برگزار می‌‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از بلومبرگ؛ این هفته قرار است کشورهای عضو اوپک،ْ عربستان و روسیه نشستی را درباره طرح کاهش تولید نفت داشته باشند. این نشست قرار است این هفته در عربستان سعودی برگزار شود.

هدف از این نشست توافق کشورهای عضو اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت برای ادامه طرح کاهش تولید نفت است که از حدود دو سال پیش اجرا می‌شود. کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای غیر عضو نظیر روسیه حدود 16 ماه است که طرح کاهش تولید نفت را اجرا می‌کنند.

براساس این طرح این کشورها روزانه تولید نفتشان را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند. هدف از اجرای این طرح کاهش عرضه در بازار، از بین بردن مازاد ذخایر نفتی از بازار و در نتیجه افزایش قیمت نفت بود.

پایبندی مناسب کشورها به اجرای این طرح توانست در این مدت قیمت نفت را به بیش از 70 دلار در بشکه برساند. این رقم بیشترین میزان طی سه سال گذشته محسوب می‌شود.

در این میان برخی تحلیل‌گران می‌گویند وجود تنش‌های سیاسی در منطقه عاملی برای کاهش عرضه نفت شده و نیازی به تمدید طرح کاهش تولید نفت نیست اما کشورهای عضو اوپک ظاهرا می‌خواهند کارشان را محکم‌تر انجام دهند و تلاش دو ساله‌شان که منجر به افزایش قیمت نفت شده است را به آسانی هدر ندهند.

قیمت نفت در سال‌های گذشته به بیش از 120 دلار در هر بشکه هم رسیده بود اما با افزایش عرضه در بازار به ویژه از سوی تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا قیمت را به شدت کاهش داد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.