کد مطلب: ۷۸۱۲۰۸

برگزاری نشست چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو

برگزاری نشست چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو

در ادامه روند تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط دمشق و آنکارا، نمایندگان وزارت خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه روزهای ۲۴ و ۲۵ اسفند در نشستی چهارجانبه در مسکو دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند نمایندگان و هیئت‌های وزارت خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه روزهای ۱۵ و ۱۶ مارس (۲۴ و ۲۵ اسفند) در مسکو دیدار خواهند کرد.

این نشست چهارجانبه بخشی از روند عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه با میانجی‌گری ایران و روسیه است.خبرگزاری آناتولی اعلام کرد این نشست در سطح معاونان وزارت خارجه و «درباره سوریه» است.

هفته پیش میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور و ترکیه برای برگزاری نشستی در سطح معاونین وزیر خارجه در مسکو با حضور همتایان ایرانی و سوری ابراز تمایل کرده اما هنوز پاسخی نگرفته است.

بوگدانوف گفت: ما پیش‌تر همه را دعوت کرده‌ایم اما تاییدیه‌ای از هیچکس دریافت نکردیم. دراین‌باره با همتایان ترکیه‌ای به توافق رسیدیم اما منتظر پاسخ سوریه و ایران هستیم که نظر آنها را بدانیم.

وی این نشست را یک جلسه فنی در سطح معاونین وزرای خارجه با هدف آماده‌سازی برای برگزاری نشست بین وزاری خارجه کشورهای مذکور توصیف کرد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پیش‌تر پس از گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران گفته بود که مذاکرات فنی در سطح معاونین وزرای خارجه روسیه، ترکیه، سوریه و ایران هفته آینده در مسکو برگزار و سازماندهی نشست سطح وزرا به بحث گذاشته خواهد شد.

مذاکرات به عنوان بخشی از روند عادی‌سازی روابط بین آنکارا و دمشق، ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲ با حضور وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو برگزار شد. در این جلسه، طرفین درباره تشکیل یک کمیسیون مشترک سه‌جانبه توافق رسیدند. به دنبال این مذاکرات، نشست سطح وزرای خارجه باید برگزار شود و دستور کار آن نیز مذاکرات بین رجب طیب اردوغان و بشار اسد، رؤسای جمهور ترکیه و سوریه خواهد بود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.