کد مطلب: ۳۳۸۰۷۲

بزرگ‌ترین سقوط ماهانه وال استریت در ۱۰ سال اخیر

بزرگ‌ترین سقوط ماهانه وال استریت در 10 سال اخیر

با تماس وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ، با سران شش بانک بزرگ این کشور، کارگروهی برای مقابله با وضعیت نابه سامان بورس این کشور تشکیل شد.

به گزارش تجرات‌نیوز، با تداوم سقوط بورس وال‌استریت و ثبت بزرگ‌ترین سقوط ماهانه این بورس طی 10 سال اخیر، وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ، با سران شش بانک بزرگ این کشور تماس گرفت تا کارگروهی برای مقابله با وضعیت نابه‌سامان بورس این کشور تشکیل دهد.

این کارگروه در آمریکا به «تیم جلوگیری از سقوط» موسوم است، به نقل از رویترز، طی هفته‌های اخیر با نگرانی از کندشدن اقتصاد جهان، سهام آمریکا به شدت افت کرده‌ است و در ماه دسامبر، «اس‌اندپی۵۰۰» به سوی ثبت شدیدترین سقوط ماهانه خود از بعد از بحران اقتصادی جهان پیش می‌رود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا، اندکی قبل از باز شدن بازارهای آسیایی در روز دوشنبه، در توئیتر خود نوشت: امروز من با مدیران اجرایی ارشد شش بانک بزرگ کشور، شخصا تماس گرفتم.

استیون منوچین، روز دوشنبه هم با اعضای کار گروه رئیس‌جمهور بر بازارهای مالی، که شامل استادان برجسته سیستم مالی آمریکاست، تماس خواهد گرفت. به این گروه گاهی «تیم جلوگیری از سقوط» هم می‌گویند.

این تماس‌ها در حالی انجام می‌شود که گزارش ها حاکی از آن است که ترامپ احتمال اخراج رئیس فدرال‌رزرو، جرومه پاول را در جلسات خصوصی بررسی کرده است.

به تازگی ترامپ از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا به شدت انتقاد کرده است چرا که این مسئله به سقوط بازارهای سهام و کاهش سود اوراق قرضه این کشور منجر شده و نگرانی‌ها درباره ورود اقتصاد آمریکا به رکود را شدت بخشیده است. پاول از ماه فوریه ریاست بانک مرکزی آمریکا را بر عهده داشت و طی ماه‌های اخیر ترامپ چندین بار به سیاست‌های وی حمله کرده است.

برگ برنده ترامپ می سوزد؟

ترامپ با وعده‌های اقتصادی از جمله اولویت آمریکا در مسائل اقتصادی و تجاری و لغو قراردادهای تجاری به نفع ایجاد اشتغال برای تولید بیشتر محصولات آمریکایی رای آورد.

برخی آمارها از جمله روند ایجاد اشتغال نیز نشان می‌دهد که ترامپ در ایجاد اشتغال عملکرد موفقی داشته و نرخ بیکاری این کشور به 4 درصد رسیده است که کمترین نرخ بیکاری 18 سال اخیر ایالات متحده آمریکاست.

با این حال بورس آمریکا در پی تصمیم فدرال رزرو (بانک مرکزی) این کشور برای افزایش نرخ بهره، بیشترین سقوط ماهانه طی 10 سال اخیر را تجربه کرد.

این تصمیم در پی تنش های سیاسی اخیر آمریکا اتخاذ شده است. تنش های سیاسی که تعطیلی دولت آمریکا در پی اختلاف با کنگره و تشدید اختلاف ترامپ با برخی اعضای کابینه خود و جنگ تجاری با کشورهایی نظیر چین از جمله آن هاست.

به این ترتیب شرایط به گونه ای پیش می رود که تصمیمات سیاسی تند ترامپ در حال ضربه زدن به دستاوردهای اقتصادی وی است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.