کد مطلب: ۱۸۷۹۵۹

ژاوی:

بعد از مسی و رونالدو، دوران نیمار خواهد رسید

بعد از مسی و رونالدو، دوران نیمار خواهد رسید

ستاره سابق بارسلونا تاکید کرد که بعد از دوران مسی و رونالدو دوران نیمار خواهد رسید و این بازیکن برزیلی چند سالی بهترین خواهد بود.

ژاوی، یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال ‌اسپانیا و اروپا به شمار می‌آید. این بازیکن اسپانیایی روزهای درخشانی را در بارسلونا پشت سرگذاشت و الان در السد قطر بازی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، او در گفت‌وگویی که داشت درباره موضوعات زیادی سخن به میان آورد. ژاوی ابتدا درباره نیمار، گفت‌: الان زمان مسی و رونالدو است. با تمام شدن این دو بازیکن نوبت به نیمار خواهد رسید.

او سه چهار سالی بهترین در جهان خواهد بود و بعد از آن نوبت به درخشش و یکه تازی ام‌باپه می‌رسد.

ژاوی ادامه‌ داد: ویتولو و سائول هم بازیکنان خوبی هستند و دوست دارم که در بارسلونا بازی کنند. کارواخال هم اگر مصدومیت اجازه دهد بازیکن تاثیرگذاری است. بعضی از بازیکنان جوان متاسفانه تنها به کارهای نمایشی روی می‌آورند.

ژاوی در ادامه‌ سخنان خود بیان‌ کرد: یک بار آراگونس از من پرسید که فوتبال زیبا را دوست داری یا فوتبال خوب؟ معنی این سوال را ندانستم. او به من گفت‌ تو خوب بازی کن و بعد از آن فوتبال تو زیبا خواهد شد.

وی افزود: فوتبال زیبا، یعنی فوتبال نمایشی که گاهی اوقات اصلا به درد نمی‌خورد. وقتی شما خوب باشید خود به خود فوتبال شما هم زیبا خواهد شد.

ستاره سابق بارسلونا همچنین در ادامه‌ صحبت‌های خود به لیونل مسی اشاره کرد و گفت‌: به مسی نگاه کنید. او خوب بازی می‌کند و فوتبالش هم زیباست و هر کسی از آن لذت می‌برد.

وی افزود: مسی اصلا به دنبال فوتبال نمایشی نیست اما هر کسی از دیدن او در میدان لذت می‌برد.

ژاوی در مقایسه بوسکتس با کاسیمیرو ‌اضافه کرد: در بارسلونا فوتبال زمکانی است، یعنی هم باید زمانی باشد و هم مکانی به عبارت دیگر یک بازیکن باید بداند که چکار در میدان انجام دهد و اگر هم چند بازیکن او را محاصره کردند چگونه بهترین واکنش را نشان دهد. بوسکتس، مسی و اینیستا استاد چنین بازی هستند اما کاسیمیرو در چنین بازی مهارت ندارد.

او ادامه‌ داد: بوسکتس به خوبی نمی‌تواند توپ‌ها را قطع کند اما کاسیمیرو استاد چنین کاری است. سرعت من از بوسکتس بیشتر است اما کاسیمیرو بازیکن بسیار سریعی است.

ژاوی افزود: فوتبال رئال مادرید ریسکی است تا جایی که هفت بازیکن با هم حمله می‌کنند و کاسیمیرو باید مواظب باشد که رئال مادرید ضد حمله نخورد اما بارسلونا این گونه بازی نمی‌کند و نقش بوسکتس متفاوت است.

منبع: ال پایس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.