کد مطلب: ۱۴۰۰۸۰

معاون راه‌آهن خبر داد

بلیت قطار گران نمی‌شود

بلیت قطار گران نمی‌شود

معاون مسافران شرکت راه‌آهن با بیان اینکه در تابستان امسال حدود ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار صندلی ظرفیت برای قطارهای مسافری در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: با اضافه شدن صندلی‌های جدید، ظرفیت قطار ۱۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیدحسن موسوی در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: از ۲۷ خرداد امسال که پیش‌فروش بلیت قطارها به شکل همزمان آغاز شده مردم استقبال مناسبی از سفرهای ریلی داشتند اما جز ظرفیت بلیت عید فطر، دیگر مسیرهای پرتقاضا همچنان ظرفیت خالی دارند و مسافران امکان خرید در تمام این مسیرها تا پایا تابستان خواهند داشت.

وی با بیان اینکه برای سفرهای تابستانی ۲۳۶ رام قطار اختصاص یافته است، توضیح داد: این رقم نسبت به سال گذشته رشدی ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد و رام قطارها به شکل روزانه ظرفیت جابجایی ۱۰۴ هزار و ۸۰۰ مسافر را خواهند داشت.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: در تابستان پیش رو ظرفیت قطارهای بین شهری افزایش شش درصدی را به ثبت رسانده و همچنین در حوزه قطارهای حومه‌ای نیز با اضافه شدن حدود سه میلیون صندلی جدید ظرفیت این قطارها حدود ۳۰ درصد افزایش یافت.

موسوی با اشاره به استقبال مردم از قطارهای گردشگری اظهار کرد: در گذشته یک قطار گردشگری به مقصد جنوب داشته‌ایم که با رضایت مردم در کنار این مسیر در حال مذاکره با آژانس‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی هستیم تا دو مسیر تبریز - رازی و تبریز - جلفا را نیز وارد فضای قطارهای گردشگری کند. در کنار آن مسیر تهران - سوادکوه با توجه به زیبایی‌هایی که دارد یکی دیگر از مقاصد قطارهای گردشگری خواهد بود.

وی درباره ظرفیت قطارهای به مقصد مشهد نیز توضیح داد: از تمام رام قطارهای فعال در ایران حدود ۴۵ درصد از ظرفیت‌ها به مقصد مشهد برنامه‌ریزی شده است و در کنار آن قطارهای فوق‌العاده‌ای نیز در مسیر نخجوان - مشهد، تبریز - مشهد و همدان - مشهد به ناوگان اضافه کردیم.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های راه‌آهن ارتقای شرایط فنی و کیفی حرکت قطارها بوده است، تصریح کرد: در این حوزه همکاری قابل توجهی میان مسئولان فنی و راهبری راه‌آهن صورت گرفته و واگن‌ها به شکل دائمی مورد بازرسی قرار می‌گیرد تا حرکت قطارها با ارتقای ایمنی صورت گیرد.

موسوی در پایان با بیان اینکه در تابستان امسال هیچ برنامه‌ریزی برای افزایش قیمت بلیت قطارها در دستور کار قرار ندارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه راه‌آهن هیچ درخواستی برای افزایش قیمت بلیت از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی دریافت نکرده قیمت بلیت قطار در تابستان امسال ثابت می‌ماند و در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش نرخ‌ها وجود ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.