کد مطلب: ۵۱۳۷۰۰

قالیباف:

بودجه تا پیش از پایان سال در مجلس نهایی می‌شود

بودجه تا پیش از پایان سال در مجلس نهایی می‌شود

رئیس مجلس با بیان اینکه بودجه تا پیش از پایان سال در مجلس نهایی می‌شود، گفت: ‌سلامت‌، معیشت، محرومیت‌زدایی‌، تولید و اشتغال چهار اولویت اصلی بودجه سال آینده است.‌

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدباقر قالیباف عصر امروز در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت با اشاره به مشکلات موجود در کشور اظهار داشت: قانون‌گذاری و نظارت جزو وظایف ماست و از طرفی ‌به عنوان نمایندگان مردم حداقل توقع آنها از ما این است که جویای احوال‌شان باشیم و در رسیدگی ‌کم نگذاریم.

وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی اولویت اول نظارت بر مسائل و برنامه‌های تدوین شده و قانون‌های اندیشیده شده‌ای است که به مرحله اجرا نرسیده و در حوزه اجرا مشکل وجود دارد، افزود:‌ اجرا نشدن برنامه‌ها گاهی به دلیل بد نوشتن شدن قوانین یا مشکل در حوزه اجراست که باید رسیدگی و حل و فصل شود.

وی تاکید کرد: مشکلات ما ریشه در موضوعات دیگری دارد و باید به آن توجه شود یا در قانونگذاری اشتباه داشتیم با در اجرا ضعف‌های به وجود آمد به هرحال این سرکشی‌ها و نظارت‌ها می‌تواند این ضعف‌ها را از بین ببرد لذا باید تلاش کنیم که این مسیر را پیش ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست مجلس بر این است که ‌محرومان و محرومیت‌زدایی در اولویت باشد، ادامه داد: ‌در این موضوع نیز با هیچ ارگان و نهادی تعارف نداریم.

وی همچنین گفت: در مجلس شورای اسلامی به موضوع نظارت، نگاهی مبنایی داریم و در هر دوره‌ای از مجلس که افراد جابجا می‌شوند نباید مسیر مطالبات مردم تغییر کند و ما باید روند مشکلات مردم و پیگیری آن را به گونه‌ای باثبات دنبال کنیم.

چهار اولویت اصلی بودجه سال آینده

رئیس مجلس افزود: در بودجه ۱۴۰۰ نیز که ان شاء الله دولت محترم بودجه را اصلاح می‌کند و مجدد به مجلس برمی‌گرداند؛ مصمم هستیم که رفع تبعیض و همچنین برقراری انضباط در بودجه محقق شود و از جهت کارکردی هم باید این بودجه به بحث سلامت، معیشت و محرومیت زدایی و مباحث تولید و اشتغال توجه ویژه داشته باشد.

قالیباف گفت: ما دو هفته قبل هم که در حوزه سلامت با جناب استاندار جلسه‌ای داشتیم در بحث محرومیت زدایی از بخش‌هایی از اطراف و استان تهران مباحثی مطرح شد که باید در بودجه ۱۴۰۰ به نتایج خوبی در آن برسیم.

وی افزود: به ویژه در بحث تولید و اشتغال اگر می‌گوئیم که راه افتاده است معیار و سنجش حوزه تولید، اشتغال است و اگر اشتغالی ایجاد شد یعنی تولید رخ داده است و البته تولید ابعاد مختلفی دارد.

قانون جهش تولید مسکن هفته آینده ابلاغ خواهد شد

رئیس مجلس گفت: در مجلس شورای اسلامی جهش تولید در مسکن را مدنظر قرار داده ایم و چند سال است که ما در تولید مسکن عقب افتاده ایم و فکر می‌کنم اگر قانون جهش تولید مسکن به پایان برسد و ابلاغ شود از سال آینده بحث تولید مسکن را بتوانیم با لحاظ کردن نقاط قوت و ضعف طرح‌های گذشته به جریان بیندازیم و باید سرمایه‌های خرد و کلان را در این خصوص در اختیار بگیریم و مردم را هم به میدان بیاوریم.

قالیباف افزود: هم اکنون ۴۵ تا ۵۵ درصد هزینه مسکن مربوط به زمین است؛ ما باید این موضوع را از طریق صندوق‌های زمین و مسکن که در قانون جهش تولید مسکن پیش بینی شده است حل و فصل کنیم.

وی گفت: امروز تامین مسکن برای مردم به مشکلی تبدیل شده است؛ اگر با یک نوبت کاری ۱۰۰ درصد حقوقشان را هم بدهند نمی‌توانند خود را در زمینه مسکن و اجاره تامین کنند چه برسد به مسائل سلامت و غذا و غیره.

قالیباف گفت: اگر موضوع مسکن حل شود کمک بزرگی در گشایش امور مردم و ثبات پایداری خانواده اتفاق خواهد افتاد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • س

    کاش پیگیر حقوق کارگران میشدید