خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۲۱۸۷

گزارش تجارت‌نیوز از نهادهایی که درگیر چالش معافیت مالیاتی هستند

بودجه ۱۹ هزار میلیاردی نهادهای معاف از مالیات (اینفوگرافیک)

بودجه 19 هزار میلیاردی نهادهای معاف از مالیات (اینفوگرافیک)

فارغ از اینکه وضعیت مالیاتی این نهادهای بررسی شده به چه صورت است، بررسی لایحه بودجه سال 97 حاکی از آن است که این نهادها قرار بوده در سال 97 حدود 19 هزار میلیارد تومان بودجه دریافت کنند. 

روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که حاکی از معافیت مالیاتی برخی نهادها و بنیادها بود. خبری که سازمان امور مالیاتی سریعا به آن واکنش نشان داد و توضیحاتی در مورد آن ارائه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در خبر اولیه آمده بود که سازمان‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی و جامعه المصطفی (ص) العالمیه از پرداخت مالیات معاف هستند.

به دنبال انتشار این خبر معاون سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در اجرای تبصره 2 ماده 2 قانون مالیات های مستقیم، کلیه بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی بابت فعالیت‌های اقتصادی خود از هیچگونه معافیت مالیاتی برخوردار نیستند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به انتشار خبری در رسانه‌ها در خصوص معافیت مالیاتی بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، عنوان کرد: فعالیت اقتصادی بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی وفق ضوابط و مقررات قانونی مشمول مالیات است.

همچنین در اسفند ماه امسال سیدکامل تقوی، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور درباره پرداخت مالیات شرکت‌های وابسته به نهادها و سازمان‌های انقلابی گفته بود: بنیادها و نهادهای انقلاب مطابق ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم، از پرداخت مالیات معاف هستند اما شرکت‌های وابسته به آنها باید مالیات پرداخت کنند.

با این حال، فارغ از اینکه وضعیت مالیاتی نهادهای مذکور به چه صورت است، بررسی لایحه بودجه سال 97 میزان بودجه هر کدام از این نهادها را مشخص کرده است.

در اینفوگرافیک تجارت‌نیوز میزان بودجه مصوب سال 97 برای برخی از این سازمان‌ها آمده است. این بررسی حاکی از آن است که نهادهای زیر در سال 1397 قرار بوده در کل حدود 19 هزار میلیارد تومان بودجه دریافت کنند.

معاف از مالیات 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.