کد مطلب: ۵۵۴۵۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ / بورس بعد از نتیجه انتخابات چگونه تمام شد؟

پایان بورس امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ / بورس بعد از نتیجه انتخابات چگونه تمام شد؟

امروز ۲۹ خرداد، بازار سرمایه با روند مثبت و صعودی بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات به کارخود پایان داد و در نهایت ۱۹۴ نماد در صف فروش قفل بودند و ۶۹ نماد در صف خرید قرار گرفتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،امروز بازار سرمایه با روند مثبت و صعودی به کار خود پایان داد و در نهایت ۱۹۴ نماد در صف فروش قفل بودند و ۶۹ نماد در صف خرید قرار گرفتند. شاخص کل بورس هم امروز با ۱۴ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۱۶۱ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل بورس امروز بر خلاف روزهای گذشته ۱٫۲۵ درصد رشد را ثبت کرد و شاخص کل هم‌وزن هم با رشد ناچیز حدود نیم درصد همراه شد.

شاخص کل هم‌وزن هم امروز با ۲۰۶ واحد مثبت در محدوده ۳۷۰ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات هم در نهایت به حدود پنج هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۸٫۱ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۸۲ هزار نوبت معامله و به ارزش بیش از چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند، این در حالی است که خالص ارزش معاملات امروز ۳,۶۶۵ میلیارد تومان بود.

امروز نمادهای «فارس»، «شستا» و «فولاد» موثرترین سهم‌های بازار با تاثیر مثبت در شاخص کل بورس بودند. بیشترین تراکنش هم برای «غکورش»، «ولکار» و «شپنا» ثبت شد.

«تاپیکو»، «شفن» و «وبملت» بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها و «شپنا»، «فولاد» و «وملل» بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها در روز جاری بوده است.

29 خرداد 1 scaled

آخرین اخبار مرتبط با بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انشالله با ورود آقای رئیسی روند صعودی بورس ادامه پیدا کند چون آقای رئیسی گفته اولین کار بعد از تشکیل دولت رسیدگی و سر و سامان به بازار سرمایه و بورس است

  • ناشناس

    بورس امروز رشد خوبی داشت.
    ولی راه حل رشد بورس تزریق نقدینگی و …. نیست.
    تنها راه حل رشد بورس رونق تولید، گسترش عملکرد شرکت ها و سهام داری کردن است ( کنار گذاشتن رفتارهای هیجانی و در صف فروش قرار نگرفتن و رها کردن خروج و ورودهای فست فودی وار).
    البته بیماری کرونا در یک سال اخیر به اقتصاد جهانی ضررهای زیادی وارد کرد و بازار سرمایه را در تمام دنیا تحت تاثیر قرار داد که از کنار این مساله هم نباید به راحتی گذر کرد.
    از رئیس جمهور محترم هم باید توقعات به جایی داشته باشیم.
    با توجه به شرایط فعلی، این طور به نظر می رسد که اگر بورس تا پایان سال رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی داشته باشد، خیلی خوب کار کرده است مگر آنکه اتفاق خاصی بیفتد.
    در کل اگر انتظارات خود را منطقی کنیم و سهام داری با دید طولانی مدت ( یک سال به بالا و برای سود خوب سه الی چهار ساله) را مدنظر قرار دهیم، سود خواهیم کرد.

    • ناشناس

      احسنت بر شما ،،،، تازه از خواب بیدار شدی، عزیزم

  • ناشناس

    خدا کنه پولمون رو پس بدن

  • جاسم جاسمیان فر

    دوستان رشدبورس از حالابه بعد قطعی است.ولی رشدمنطقی نه رشدشارپی و لحظه ای.فقط از الآن اگه میخاهیم در بورس موفق باشیم صبرداشته باشیم وهیجانی عمل نکنیم.اگه توان خریددارید با برآورد و محاسبات عقلایی تو این موقعیت خریدنماییدالبته درپایین ترین قیمتها.رییسی که دولت رانحویل بگیرد یکی از الویتهاش رسیدگی به بورس است. آن کله گنده ها که تو تیرومرداد۹۹ سهامهاشون را بابالاترین قیمت وسود نجومی به مردم ساده و صادق انداختندو در رفتن همشون زیرتیغ آقای رییسی تاریال آخرش رو به بورس وسهامداران متضرربالای ۱۰ملیون تومان پس خواهندوسپس بتدریج۳۰ملیون به بالاو…….خلاصه اوضاع بورس خوب میشه چون دست دولت قبلی از بورس واموال مردم کوتاه میشودبزودی انشالله

  • کاوه.ن.ص

    بارفتن دولت قبلی و سرکارآمدن دولت آقای رییسی کم کم رشد منطقی بازارسهام آغاز میگردد.به دور از هیجانات کاذب چنانچه میتوانیداین چندروزه خریدبانازلترین قیمت را شکارکنیداز حالا به بعداوضاع بورس رونق خودش را شروع مینماید.رییسی همت خودرا برای برخوردبا کلاش های کله گنده بورس که تابستان۹۹با قیمت بالا به مردم انداختند جزم کرده ومطمئن باشیدتک تک آنهارا به میزمحاکمه کشانده وحکم رد اموال برایشان صادرمیفرماید.فقط صبور باشیم ودرصف فروش نریم خیلی چیزها درست میشه.

  • علیرضا م

    مگر میشود باشگاهی در شهری باشد وشهر دیگری هزینه هایش را بدهد چرا رفسنجان را مجبور کرده اند هزینه های کرمان را بدهد
    خیانت رییس شرکت ملی مس کی تمام میشود