کد مطلب: ۵۸۱۷۳۳

بررسی وضعیت بازار امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

شاخص کل کانال ۱٫۴ میلیون واحد را از دست داد!

شاخص کل کانال ۱٫۴ میلیون واحد را از دست داد!

امروز بازار سهام افت ۳۶ هزار واحدی شاخص کل را به خود دید و در پایان بازار در کانال یک میلیون و ۳۹۱ هزار واحد قرار گرفت. بازار امروز چگونه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بازار سهام افت ۳۶ هزار واحدی شاخص کل را به خود دید و در پایان بازار در کانال یک میلیون و ۳۹۱ هزار واحد قرار گرفت و ۲٫۵۶ درصد افت را در کارنامه خود ثبت کرد.

شاخص هم‌وزن بازار هم امروز با ۱۱ هزار واحد افت و ۲٫۵۶ درصد افت در کانال ۴۲۱ هزار واحد قرار گرفت. امروز باز هم شاهد تحرکات منفی شاخص‌سازان بازار بودیم و در پایان فولاد، شستا و کگل بیشترین تاثیر منفی را در روند شاخص کل گذاشتند. بیشترین تاثیر مثبت را هم فسبزوار و وسگیلا در شاخص بازار گذاشتند.

شستا، فسبزوار و کیمیاتک هم به عنوان پربیننده‌ترین نمادهای بازار امروز شناخته شدند. همچنین بیشترین حجم تراکنش هم برای خودرو، خساپا و کمند ثبت شد.

ارزش معاملات بورس امروز به پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و این رقم نسبت به روز گذشته رشد اندکی را ثبت کرده است. همچنین ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود ۶هزار و ۸۰۰میلیارد تومان رسید.

در پایان بازار امروز بیش از هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی و رشد بیش از سه درصد ۵۰ نماد و افت بیش از سه درصد ۴۲۹ نماد اتفاق افتاد. در جریان معاملات امروز بازار سهام ولپارس، لوتوس، غزر و رمپنا متوقف شدند و نماد خنصیر هم بازگشایی شد.

امروز عرضه اولیه شکام در بازار سهام انجام شد و تنها صندوق‌های سرمایه‌گذاری توانستند در آن شرکت کنند.

برای بازار فردا هم کارشناسان بازار سهام همچنان روند خنثی و منفی را پیش‌بینی می‌کنند و احتمالا در آخرین روز معاملاتی هفته آخر شهریور باز هم با افت شاخص مواجه باشیم.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در طی حدود سه ماه اخیر، ۴ هزار میلیارد پول حقیقی های خرد از بازار خارج شده در حالی که در این مدت بورس از کانال یک میلیون و صد هزار واحد وارد کانال یک میلیون و چهارصد هزار واحد شده یعنی رشدی حدود ۳۰۰ هزار واحد.
    برادران سهام دار، این شواهد و قرائن چه چیز را نشان می دهد؟ نشان می دهد که شرکت ها سوددهی خوبی دارند ولی اولا) عوام الناسی که بدون علم و آگاهی وارد بورس شده اند و با هر خبری وارد صف فروش می شوند (به اصطلاح فوبیای (ترس) ریزش دلار دارند) و ثانیا) سهام داران فست فودی (نوسانگیران_دلالان بورسی) که سودای میلیادر شدن یک شبه دارند، باعث نزول شاخص شده اند.
    پس اگر این روال نادرست یعنی اولا) سهام داری هیجانی که با هر خبری زنبیل در صف فروش می گذاریم و ثانیا) نوسانگیری، را ترک نکنیم باید گفت؛
    *خودم کردم که لعنت بر خودم باد*
    ولی اگر همگی تصمیم بگیریم که سهام داری واقعی (سهام داری با دید حداقل یک سال به بالا) داشته باشیم آنگاه شرکت ها می توانند از پول های ورودی استفاده بهینه کرده و ارزش سهامشان به صورت ذاتی رشد می کند و فروش در این صورت اشکال ندارد( ولی آن هم فروش منطقی نه این طور باشد که همگی وارد صف فروش شویم و شاخص را بریزیم).
    پس گذشته ای که خودمان در آن دخیل بودیم (مردادماه سال گذشته) و با خروج حجم زیاد نقدینگی از بازار باعث ریزش بورس شدیم را آینه عبرت قرار دهیم و از صف فروش خارج شویم و دید فست فودی را به دید سهام داری واقعی تبدیل کنیم تا ان شاء ا… سود خوبی ببریم وگرنه همین آش و همین کاسه خواهد بود و گلایه ای هم نباید داشته باشیم چون *از ماست که بر ماست* و *خود کرده را تدبیر نیست*.

    • ناشناس

      انگار شما اصلا از پارسال تا حالا تو این بازار نبودی و نمیدونی دلیل اون رشد و اون ریزش و تبلیغ روی بورس و کم کردن سود بانک و اینا چی بود!!!!!

  • ناشناس

    دنبال توجیح و بهونه نباشید همش دست خودشونه ،چه بالا رفتنش چه پایین اومدنش ،کاملا دستوری
    واقعا متاسفم واسه خودم برا سرمایه گذاری تو بورس ایران

  • ناشناس

    بازار سرمایه تا هفته بعد قبل از اربعین منفی و بعدش هم باز هم خنثی و منفی

  • جواد

    با این همه عرضه اولیه هم بازار رو ریزشی کردید هم خود عرضه اولیه ها رو کم ارزش میکنید

  • ناشناس

    سلام
    خواستم تشکر کنم بابت اینکه بازار سهام را همانطور که قول داده بودند درست کردن میشه شرایط داران پر .جیب عموم خالی پس چه زمانی میخواهد سرمایه حداقلی خودمان برگرده

    • ناشناس

      با سلام حدود 90 درصد بازار سهام بالای 40 درصد سهام شاخص ساز سود دادن خیلی ها که تو اوج قیمت ها خرید داشتن ضررشون جبران شد یا نزدیک قیمت خریداری شده رسید و دوستانی که نقد بودن 60درصد حدودا سود کردن.والا بازار اینو نشون میده.من خودم تو این مدت 56 درصد تو کوتاه مدت سود کردم

  • ناشناس

    فردا بازار از نیمه دوم مثبت میشه..

    • ناشناس

      چه خوب.خداروشکر

  • ناشناس

    شاخص کل ۱/۴رو از دست ندادچون با این قیمت سهما۱ آن اضافه هست و واقعیت شاخص۴۰۰هزار

  • ناشناس

    اینقدر ناله نکنید دولت کاری با بورس نداره. روند طبیعی خودشو داره میره.. 1.380/000 محدوده برگشت شاخص هست. تا صعود تا 2/000/000 واحد

  • ناشناس

    اینم حمایت رئیسی از بورس . لطفا ساده نباشید .

  • ناشناس

    بازارگردان مدیریت چه میکنند سه روز توصف فروشه،اشتباهی اسمتون رو شما گذاشتن