کد مطلب: ۴۸۶۰۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بهبود طرف تقاضا در بازار سهام / روند مثبت نمادهای خودرویی و بانکی

بهبود طرف تقاضا در بازار سهام / روند مثبت نمادهای خودرویی و بانکی

در پایان معاملات امروز بازار سهام عرضه و تقاضا به تعادلی نسبی رسید اما شاخص کل به دلیل فشار عرضه در برخی نمادهای شاخص‌ساز افت نیم درصدی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز باعث رشد 10 هزار واحدی شاخص کل شد اما در ادامه روند معاملات طرف عرضه در برخی نمادها از تقاضا پیشی گرفت و شاخص کل با ریزش نیم درصدی به کار خود پایان داد.

در سه روز ابتدایی معاملات بازار سهام شاخص کل روند نزولی چشم‌گیری داشت و در هر روز حدود سه درصد ریزش داشت اما امروز روند بازار سهام در محدوده حمایتی شاخص کل بهبود یافت.

احتمالا دلیل ریزش‌های اخبر بازار سهام جو هیجانی و تمایلات منفی بود زیرا متغییرهای تاثیرگذار بر بازار سهام در این هفته سیگناب روند صعودی شاخص کل را داشتند اما روند شاخص کل نزولی شد.

جو هیجانی و صف‌های فروش بازار سهام به قدری قدرتمند بود که خبر لغو تحریم‌ها نیز بر روند بازار سهام تاثیری نداشت، همچنین همانطور که بازار سهام به بالا رفتن قیمت دلار هیچ واکنشی نداشت به ریزش شدید آن در چند روز اخیر نیز واکنشی نداشت.

برتر 30 مهر 1

همچنین امروز دستورالعمل قیمت گذاری دستوری فولاد منتفی شد و در حالی که روند معاملات گروه فلزات اساسی منفی بود نماد فملی نیز به دلیل افزایش قیمت جهانی مس روندی مثبت داشت.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای خودرویی، بانکی و برخی نمادهای پتروشیمی روند مثبت و خوبی داشتند و جز شاخص‌سازان مثبت بازار سهام بودند.

همچنین ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس از ۱۰هزار ۵۵۰ میلیارد تومان عبور کرد و گروه‌های خودرویی، بانکی و فلزات اساسی جزو صنایع برتر بازار سهام امروز بودند.

جلسه غیرعلنی مجلس نیز برای تصمیم‌گیری در رابطه با قیمت فولاد برگزار شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جمع کنید این حرفارو که میگید از فردا دیگه مثبته، سلام بازار بورس
    بیخودی جو ندید
    گند خورده به بورس

  • ناشناس

    آهای اونایی که اون بالا نشستین و دستور به افت بازار بورس و رشد دلار و سکه دادین.
    میدونین با این کار چه جنایتی کردین متضرر های بورس رو نمیگم به اون بنده خداهایی میگم که برای بیماری خاص و شیمی درمانی نیاز به دارو دارن و با افزایش دلار اون داروها رو با چند برابر قیمت میخرن یا اگر نمیتونن جلوی چشمشون عزیزاشون رو از دست میدن.یه کم به کاراتون فکر کنید.
    یه کم به اون مردمی فکر کنید که باید شاهد مرگ تدریجی عزیزانشون باشند
    هر سیاستی درست نیست

  • ناشناس

    ای بابا هرهفته میگین هفته دیگه ولی هفته دیگه هم میبینیم ک بدو بدتر خدا بدادمون برسه خدایا اگر ندانسته یا دانسته گناهی کرده ایم ک دلخور شده ی ما را ببخش و اگر کفر نعمت کرده ایم تو ببخش ودر رحمت را بروی ما باز کن امین

  • امپراتور

    زنگ زدم کارگزاری با صدتا صلوات جواب دادن بانک ملی میگم چی شد
    جواب میگن ما هرروز داریم ب فروش میزاریم ولی حقویقها نمیخرن
    گفتم چطور نمیخرن یعنی این مرده خری هم ننیکنند شاید منتظرن موریانه استخوناش هم بخوره وجواب شرکت سپرده گذاری ب من میگم ب کارگزاری بگین پول مردم رو بده میگه ب ما ربطی نداره ونمیتونیم ب کارگزاربگو پول واریز کن میگم بگو نمیخوایین بدین چرا کشش میدین وجوابشوننه والا واریز میی کنن بفزوشن واریز میشه میگم بگو مرده خری وجوابشون اگه می خواستن مرده خوری بخرن که کارگزاری ها می فروختن هم ما و هم شما راحت می شدیم خوب حالا ارزش داره هرروز خدا التماس کنید تجارت نیوز پخش کن ن توحین و ن چیز دیگه

  • امپراتور

    شرکت سپرده گذاری حرفاش همه سرکاری این لغو فروش چی شد اینم یک پارازیت بود

  • ناشناس

    کارشناس پول بگیر درست صحبت کن همه چی دست دولت و حقوقی های دولتی هست صف فروش درست میکنن بعد در 1 دقیقه جمعش میکنن چرا دروغ میگی

  • ناشناس

    جالبه هر روز تبلیغ دو تا گروه رو میکنی که ارزش سهماشون بیشتر از ۱۰۰ تومن نیست

  • مهندس تکنیکال

    مردم به این دلیل رو به سهام های بانکی وخودرواوردن که تو این شرایط با امنیت ترین سهمام ها محسوب میشن صنعت خودرو و بانک هم از تحریم سود میبرن و هم از برداشتن تحریم .یه مثال عینی اینکه کمبود قطعه در داخل باعث گرانی ورشدش میشه .

  • مهندس تکنیکال

    صنعت خودرو یک صنعت تلفیقی است که ازگرانی فولاد به خاطر شاسی وبدنه و استفاده از فلزات رنگین مثل المینیوم و حتی لاستیک و پلاستیک در قسمت موتور و دیگر قسمتها باعث جذابیت این صنعت برای سرمایه گذاری شده له این دلیله که تنام سبد گردانها همیشه فلزات و خودرو رو بانک رو جز سبدشون دارن

  • مسعود

    لعنت به بورس چه روزی که سبزه چه روزی ک قرمزه

    • ناشناس

      لعنت ب بی فکری?