کد مطلب: ۵۱۶۵۴۳

حاشیه‌های امروز بورس ۵ اسفند ۹۹ / صف خرید فملی هم شاخص را سبز نکرد

حاشیه‌های امروز بورس ۵ اسفند ۹۹ / صف خرید فملی هم شاخص را سبز نکرد

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با افتی ۰٫۲ درصدی به سطح یک میلیون و ۲۱۱ هزار واحدی عقب‌نشینی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با افتی ۲۷۰۰ واحدی ( ۰٫۲۲ درصدی) و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۶۰ واحدی به کار خود پایان داد. این در حالی بود که افت شاخص کل هم‌وزن نیز ۰٫۲۳ درصد بود.

در معاملات امروز بازار سهام ارزش معاملات بورس بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌داد. سه نماد پالایش، دارایکم و فملی بیشترین ارزش معاملات امروز را به نام خود ثبت کردند.

همچنین دو نماد فملی و فولاد امروز با استقبال معامله‌‎گران مواجه شده و معاملات مثبتی داشتند به طوری که فملی در نهایت با صف خرید به کار خود پایان داد و آخرین معامله فولاد نیز در حدود مثبت ۴٫۵ بود. با این جال روند مثبت این دو نماد نیز نتوانست شاخص کل را مثبت کند. سه نماد فارس، شستا و خودرو در معاملات امروز بازار سهام، بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند.

امروز همچنین ارزش معاملات خرد کل بازار سهام ۵٫۵ هزار میلیارد تومان بود که رشد قابل توجهی نسبت به روز گذشته داشت.

در پایان بازار امروز سه گروه فلزات اساسی، بانکها و فراورده‌های نفتی نیز بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌تیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مجلس درست می گوید باید از سرمایه بورس برای پروژه های عمرانی مهم که در حال حاضر نیمه تمام مانده اند، استفاده شود.
    چون اکثرا پول های راکد سرمایه داران وارد بورس می شود و اگر از این سرمایه برای پروژه های عمرانی استفاده شود این در آینده هم به نفع کشور است و هم به نفع بورس.
    مثلا شرکت ها و صنایع بورسی اگر از این سرمایه های راکد برای کارهای عمرانی خود استفاده کند در آینده بازدهی این شرکت ها بالاتر می رود و سود سهام دار بیشتر می شود، حتی پروژه های عمرانی مهم غیر بورسی هم که نیمه تمام مانده اند باید حداقل از پتانسیل ۳۰ درصد بورس استفاده کنند.هر چه کشور آبادتر شود بورس هم رشدش بهتر می شود. تصمیم درستی است و باید اجرایی شود در درازمدت به نفع بورس است.

  • ناشناس

    احترام یا تحمل ؟!!اصطلاحی بین ما رایج است بنام احترام به عقاید؛ اصطلاح خوبی است ولی بشرطی که صاحب عقیده مخل آسایش مردم و پیشرفت کشور نشود.
    ما صاحبان عقاید مختلف را تحمل می کنیم نه احترام؛ در بسیاری از مواقع عقاید مختلف ارتباطی به ما ندارد و قضاوتی نداریم مثلا در فلان جای هند به گاو احترام می گذارند بطوریکه راه بندان ایجاد می شود؛ مشکل صاحبان عقایده است و اگر ما در آن ترافیک باشیم ناچاریم تحمل کنیم نه اینکه به عقاید گاوپرستان احترام بگذاریم.
    عقیده ای که نتیجه آن اوضاع کنونی است فارغ از اینکه اصل و اساس آن چه باشد؛ باید مورد نقد قرار گیرد و احترام وقتی صادق است که طرف مقابل محترم باشد.

  • ناشناس

    فردا روند ضعودیه 100 درصد

    • ناشناس

      صد درصد بورس صد درصد نداره

  • ناشناس

    بورس مشکل نقدینگی ندارد
    مشکل بورس سیاسی کردن آن و برخورد دستوری هست.
    ربات در سهم سحر خیز و مدیر طی هفته گذشته و تا به امروز کاری کرد که در کف حقوقی جمع کنه و امروز یک باره رشدش میدن
    از این نوع سهما باید فرار کرد
    بورس شده رانت و دستور

  • ناشناس

    کارشناسایی که تو این هفته همش میگفتن مشکل بازار ریسک سیاسی و نبود نقدینگی هست، ببینم یه دفعه ساعت ۱۱ به بعد پالس مثبت سیاسی اومد یا پول تزریق شد که یهو صف‌های فروش ریخت؟؟؟؟

    • ناشناس

      موقتیه و همش طبق برنامه بورس دردرجه اول ورود پول حقیقی و بعد حقوقی میخواد

  • ناشناس

    نمیدونم چرا همش فکر میکنم صف‌های فروش رو ریختن تا فردا عرضه اولیه بفروشن!!!
    آخه چقدر من بدبینم

  • Linkin park70

    ای مردم خدا سرشاهده اگه امروز ۲ ساعت آخر صف ها ریختن فقط فقط برا اینکه عرضه اولیه اپال فردا رو مردم بخرن که به مردم بگن بازار برگشت/ چرا دیروز چرا پریروز صفت ها نریخت چرا قشنگ یه روز قبل عرضه اولیه بعضی شاخص سازها صف هاشون ریخت گول نخورید عرضه اولیه اپال نخرید

  • ناشناس

    هیچ سهی تو بازار بورس ایران ارزش نداره
    سهم =باد هوا
    چیزی که اختیار و کنترلش دست خودت نباشه بی ارزشه
    انگار ماشین بدون فرمون سوار شدی.هرجا شانسی خودش بره ولی اخرش جات ته دره هست…

    • ناشناس

      حالا اونایی که از همین بازار 300 درصد سود کردن هم با ماشین رفتند ته دره؟ مشکل از خودته؟

  • ناشناس

    انشااله روند صعودی بورس از فردا شروع میشه???

    • ناشناس

      شرایط مشکوکه-افشای الف شپنا فقط نشون داد هدف عرضه اولیه و تامین سرمایه برای حقوقی است احتمالا فردا مثبته و حقوقی فروش خواهد داشت .شرایط اقتصادی و پایان سال و کسری بودجه همه دلیل بر آن است. با عجله خرید نکنید.

  • محمد

    امروز به هر حال رئیس جدید بورس برای غالب کردن اپال،برای بازار سنگ تموم گذاشت…با توجه به اینکه اپال یه شاکی خصوصی (گل گهر) هم پیدا کرده به یقین رسیدم که این عرضه رو بی خیالش بشم،حال و روز سهامدارنی که اپال بهشون غالب میشه
    روزهای بعد از عرضه دیدنیه…