کد مطلب: ۵۷۵۷۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند صعودی ارزش معاملات بورس ادامه یافت / روز پر معامله معدنی‌ها

روند صعودی ارزش معاملات بورس ادامه یافت / روز پر معامله معدنی‌ها

شاخص کل بورس امروز با افت دو هزار واحدی در مدار یک میلیون و ۵۷۳ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات بورس هم امروز با رشدی قابل توجه در محدوده ۱۴ هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام امروز در دقایق ابتدایی شروع به کار خود با عرضه و روند منفی شاخص کل رو به رو شد. در پایان نیمه اول، روند بازار تغییر کرد و شاخص با رشد قابل توجهی مواجه شد. اما در نهایت روند شاخص برگشت و با افت دو هزار واحدی در مدار یک میلیون و ۵۷۳ هزار واحد قرار گرفت.

امروز شاخص کل هم‌وزن در تمام طول بازار روند مثبت خود را حفظ کرد و در نهایت هم با رشد ناچیز (۹ واحدی) در محدوده ۴۶۷ هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات بورس امروز در پایان بازار به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید رکورد ارزش معاملات در سال جاری شکسته شد. بیشترین تاثیر را امروز کگل، میدکو و فولاد در شاخص گذاشتند. بیشترین تراکنش هم برای سپید، شستا و خودرو ثبت شد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۱۵ هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان رسید. بیش از هزار و ۱۱۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار امروز اتفاق افتاد.

اما چرا امروز بازار با عرضه رو به رو شد؟ الهه ظفری، کارشناس بازار سهام در این باره معتقد است زمانی که بازار در یک روند صعودی قرار می‌گیرد و با اصلاحی مواجه نمی‌شود، شکل‌گیری روند اصلاحی طبیعی است و برای بازار نیاز است. اما به نظر نمی‌رسد این وضعیت ادامه‌دار باشد و با اصلاح‌های کوتاه مدت رو به رو خواهیم بود.

بازار فردا به چه صورت خواهد بود؟

علی صادقین درباره روند بازار فردا به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به عرضه‌های امروز فکر می‌کنم بازار با فشار عرضه در نیمه اول مواجه باشد اما در نیمه دوم تحرکات بازار متعادل‌تر خواهد بود. این کارشاس بازار درباره گروه‌های پیش‌رو در بازار فردا همچنین گفت: گروه نمادهای دارویی، فرآورده‌های نفتی(روان کارها) و محصولات فلزی به نظر می‌رسد در بازار روند خوبی را داشته باشند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سینا

    با سیگنالی که در رابطه با مذاکرات، امروز به روی انتن رفت، شاهد کاهش قیمت دلار در بازار هستیم. و در بازار فردا شاهد افزایش تقاضا در گروههای ریالی مثل خودرویی و بخصوص بانکی خواهیم بود و فروش امروز در این گروهها کاملا هیجانی بود.

    • ناشناس

      درست گفتی بانکی ها بعضی جدید به سود رسیدن و وضعیت بهتری دارند درسته صادراتی نیستند البته دلاری هم هستند و از تسعیر ارزی در سود ریالی و قیمت سهام آنها تاثیر میذاره

  • ناشناس

    اینجا هرکی هرچی میگه از آرزوهاش میگه اگه میگه پایین میره یا بالا میره
    اگر دلیل و منطق درستی آورد گوش کنید و درموردش فکر کنید و بعد قبول کنید
    آخرش هم خودتون تصمیم بگیرید و تقصیر هیچکی نذارید

  • ناشناس

    همه جای دنیا سهامها، شاخص سازند، اینجا(ایران) شاخصها روند سهام ها را مشخص می کنند!؟

    • ناشناس

      آفرین دلیلش اونهایی هستند که آموزش ندادند و سهامدار هم دنبال آموزش نبوده و شاید آموزش پذیر نیست که از طریق کل سهام بازار شاخص محاسبه میشه نه از روی شاخص سهام قیمت گذاری بشه

  • Mbm

    علت خاصی نیست .خروج n سهامدار تک سهم از بازار است . که در سال قبل خرید داشته و اکنون به سرمایه اولیه رسیده و قصد خروج از این بازار را دارند.

    • ناشناس

      خوب همین که گفتی یعنی خروج نقدینگی و ریزش ولی امیدواریم با ورود پول جدید در اصلاح پیشه رو جبران این خروج پول که گفتی بشه و اینبار با قدرت بیشتری صعود داشته باشیم اگر اصلاح در حدی باشه که دوباره سهام به قیمت جذابی برسه خوبه وگرنه بازم صعود بدون پشتوانه نهایتش تو این مقاومت قوی قیمتی ریزش است

  • ناشناس

    با قرمز شدن بورس میشه دوباره سرمایه گذاری کرد عالیه

  • ناشناس

    اقا به خدا بورس نیاز به اموزش داره. جای هر کسی نیست.نه طرف تحلیل میدوته نه تکنیکال نه ریسک نه….بعد میاد میگه ضرر کردم.دو روزه تابلو داره داد میزنه اصلاح داریم.

  • ناشناس

    اعتماد به بازار بورس بزرگترین اشتباه است یک سال زیان کردیم الان هم باز به خیال اینکه بازار خوب شده کلی سهام خریدیم وکلی هم زیان متاسفانه این بازار درست بشو نیست زمانی که به اصلاح میرسه سهامهایی که طی یک ماه روزی نیم درصد رشد کردند وبه اینجا رسیدند در عرض چند دقیقه ب جایگاه یک ماه پیش برمیگردند اصلا کجای این روش اصلاحه که تا کف قیمت سهام تنزل کنه چرا زمانیکه بازار مثبته تا سقف قیمت‌ها بالا نمیره

  • حاجی بورسی

    پالایش و دارا که امروز دوباره معکوس کشیدن ریزش نزدیکه لامصب چرا پالایش رو ده تومن بهمون غالب کردن چرا چرا چرا

  • ناشناس

    امروز میگن چنتا عامل باعث اصلاح بازار شد ۱- نزدیک شدن به مقاومت ۱۵۷۰ ۲- فروش سنگین دیروز حقوقیها تو لیدرهای بازار ( که البته همین امروز٬ هم خودرو وهم خساپا حدود ۱۶۰ میلیون تو کف خریدن) ۳- فروش هیجانی امروز حقیقیها که باهاش برن صف شبندر (که تر زده شد تو کلیت بازار)
    نشون به این نشون که تا قبل از خبر بازگشایی شبندر بازار داشت متعادل پیش میرفت

  • ناشناس

    تکرار سال قبل