کد مطلب: ۵۸۶۰۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس در روزهای آینده چه می‌شود؟ / کدام گروه‌ها سودساز هستند؟

بورس در روزهای آینده چه می‌شود؟ / کدام گروه‌ها سودساز هستند؟

اکثر کارسناسان بازار سرمایه در پیش‌بینی هفتگی بازار سرمایه روند بورس را مثبت ارزیابی کردند و لیدر بازار را پتروشیمی‌ها و پالایشگاهی‌ها معرفی کردند. اما امروز نه تنها این دو گروه مثبت نشدند بلکه شاخص کل هم با افت همراه شد. حالا تحرکات بازار سرمایه مثبت می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه امروز بر خلاف هفته گذشته با افت شاخص کل بورس همراه شد و با ۲۲ هزار واحد منفی در پایان معاملات در کانال یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحد قرار گرفت.

اکثر کارشناسان بازار در پیش‌بینی هفتگی بازار سرمایه روند بورس را مثبت ارزیابی کردند و لیدر بازار را پتروشیمی‌ها و پالایشگاهی‌ها معرفی کردند. اما امروز نه تنها این دو گروه مثبت نشدند بلکه شاخص کل هم با افت همراه شد.

دلیل ریزش بازار امروز را از رسول رحیم نیا، کارشناس بازار سرمایه پرسیده شد و او به تجارت‌نیوز در این باره گفت: دلیل افت شاخص کل بورس امروز ، مصاحیه رئیس جدید بانک مرکزی بود که از کنتررل نرخ ارز و تورم خبر داد و این موضوع گمانه‌های افزایش نرخ بهره را در نظام بانکی کشور بیشتر کرده است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: هفته گذشته با وجود آنکه روند بازار مثبت بود اما ارزش معاملات تغییری نکرد. اگر چه شرایط بنیادی بازار مناسب است اما مثبت‌های پرقدرتی را ندیدیم و در روزهای گذشته هم تحرکات بازار مثبت نزدیک به صفر بود.

در پیش‌بینی بازار در روزهای آینده یوسف هاشمی، کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد در روزهای آینده تحرکات کلی بازار سرمایه مثبت باشد. زیرا متغیرهای اثرگذار مثل افزایش قیمت جهانی نفت،گاز، کامودیتی‌ها و محصولات غذایی سیگنال‌های مثبتی را به بازار داده‌اند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در روزهای آینده نرخ‌ها جهانی روند صعودی داشته باشند و دلار هم در محدوده ۲۸ هزار تومان به ثبات برسد. بر این اساس در روزهای آینده احتمالا گروه‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، فلزات اساسی، بانک، محصولات غذایی و قندی از روند صعودی در بازار برخوردار خواهند بود.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شاخص کل بورس به زبان ساده در حال تشکیل سقف‌ها و کف های پایین‌تر هست [روند نزولی]برخی کارشناس‌ها لزوما حقایق رو بیان نمی‌کنند پس چه زمانی خودشون و شرکاشون بفروشند و به اصطلاح عامیانه خالی کنند و دست مردم عادی که بدون تحلیل وارد بازارهای مالی می‌شوند را زیر سنگ قرار دهند.بازارهای وابسته به ارز با توجه به خبری که خبرگزاری آناتولی منتشر کرده و تصمیم برای ادامه مذاکرات با ۴+۱ روند نزولی پیدا می‌کنند.احتمال کاهش دلار حتی تا محدوده نرخ ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان وجود دارد.

  • ناشناس

    به قطع یقین بورس قبل از پایان سال بسیار درخشان خواهد بود.بعد از تکمیل سامانه جامع تجارت

  • ناشناس

    اقای ریسی .اعتماد مردم چی شد

  • علیرضا م

    اقای ریسی قول داده بود بورس را یک هفته ای درست میکند چی شد پس

  • جعفر

    واقعا خنده دار بود
    انگار بار اولشون هست در مورد کنترل تورم و نرخ ارز میگن
    یعنی بازار بخاطر این حرف های صد من یه غاز قرمز شد
    ???

  • ناشناس

    درود. متاسفانه طی دو، سه ماهه اخیر با آرایش و بزک شاخص کل، آن را در محدوده نوسانی 1.500 قرار داده اند که در هنگام صعود، تعداد اندکی سهم رشد می کند .اما هنگامی که در فاز اصلاحی قرار می گیرد بیش از 90% سهم ها دچار ریزش می شوند. و بر این همه مشکلات بازار سرمایه، فروش اوراق و عرضه های اولیه سنگین مانند فجهان و فسبزوار، فروش های بی حساب و کتاب حقوقی ها و البته بازارگران ها را اضافه کنید.لذا با شعار و وعده انتخاباتی نمی توان اوضاع را تغییر داد .

  • محمد

    آقای رئیسی ای چندماه واسه ای مردم و زیانشان تو بورس چه کردید پشیمانم از او رای که دادم بهتون و گول وعده هاتون رو خوردیم بابا بخدا تورم روز به روز بیشترمیشه و ارزش پول ما کمتر درک کنید مامردم همین خاکیم با دشمن اشتباه گرفتیمون
    تجارت نیوز اگه واقعا صدای مردم هستید تایید کن نظر رو

  • ناشناس

    خدایا خودت به داد مردم بدبخت ایران برس

  • ناشناس

    مگه خدا خودش اوضاع مارو درست کنه،امیدی به مسئولین فداکار نیست

  • ناشناس

    من بعنوان یک ایرانی باشعور سیاسی،اقتصادی و.. بالا ، از همه چیز راضی هستم و اگه خرده مشکلاتی وجود داره اون هم به امید خدا رفع میشه
    ان شاا‌‌‌… مسئولین از ما مردم ناسپاس راضی و خشنود باشند و ما رو به خاطر ناشکری و قدرشناسی حلال کنن،??

    • ناشناس

      بدبختی مردم ما از وجود افرادی مثل شما در این کشور هست