کد مطلب: ۴۵۸۶۷۷

گزارش تجارت‌نیوز از احتمالات بازار سهام هفته آینده

بورس هفته بعد چه می‌شود؟

بورس هفته بعد چه می‌شود؟

بورس هفته آینده در حالی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که روند قیمت در بازارهای رقیب یعنی دلار و طلا از صعودی به نزولی تبدیل شده‌اند، معاملات صندوق دارا یکم آزاد خواهد شد و در همین حال سیاستگذاران و مقامات از جمله رئیس جمهور به صراحت از حمایت از این بازار سخن گفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص بازار سهام در هفته اخیر بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته است اما دیگر بازارها چه وضعیتی دارند؟

هفته اخیر در حالی به اتمام رسید که قیمت دلار و طلا با وجود نوسان‌هایی که در طول هفته داشتند اما در نهایت هفته را با قیمت نزولی تمام کردند. در دیگر بازار یعنی مسکن نیز طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرساری میزان تغییر ماهانه قیمت در این بازار حتی کمتر از میزان بازدهی هفته اخیر بورس و معادل ۱۲ درصد بود. در بازارهای کالایی مانند لوازم خانگی نیز همچنان دستورات کنترل قیمت ادامه دارد.

علاوه بر این، بازار سهام هفته آینده در حالی کار خود را از سر خواهد گرفت که در هفته اخیر با سخنان قاطعانه حمایتی مقامات مسئول همراه بود.

حسن روحانی، رئیس جمهور به صراحت گفت که باید بازار سهام را محکم نگه داریم و وزارت اقتصاد را مسئول بازار سهام دانست.

او گفته است: بورس را باید محکم و مستحکم نگه داریم؛ امروز بزرگترین مسئولیت‌ وزارت اقتصاد در کنار سایر مسئولیت‌های مهمی که دارد، مسأله بورس و تقویت و حفاظت و نگهداری بورس است و باید سهام عرضه شود.

در همین حال از مهمترین اخبار هفته آینده بازار سهام آغاز معاملات صندوق دارا یکم است. طبق آخرین محاسبات اعلام شده، ارزش این صندوق از زمان خرید تاکنون حداقل دو برابر افزایش یافته است.

در کنار این، افزایش قیمت دلار در چند وقت اخیر نیز سیگنالی برای برخی از نمادهای بازار سهام است که احتمالا به روند صعودی آنها کمک کند.

در محاسبه‌ای که دنیای اقتصاد منتشر کرده، رابطه‌‌ای به‌طور مستقیم میان دلار و قیمت سهام برقرار است و به عبارت بهتر در سال جاری به ازای هر یک درصد رشد نرخ دلار، شاخص بورس ۸/ ۰ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، سیاست عرضه اولیه نیز همچنان ادامه دارد. در آخرین خبر در این مورد اعلام شده که شستا ۱۵ درصد از سهام بزرگترین هلدینگ سیمان و ساختمانی کشور را در بورس عرضه می‌کند.

همچنین عباس معمارنژاد، معاون امور بیمه و بانک وزیر اقتصاد در خبری اعلام کرده است: آگهی عرضه بلوکی ۱۷ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه به بورس ارائه شد که شخص حقیقی و حقوقی بتواند آن را خریداری می‌کند.

در یک خبر دیگر نشاندهنده حمایت از بورس نیز اعلام شده است: بر اساس تصمیم سران قوا شرکت‌هایی که حداقل ۲۵ درصد سهام شرکت خود را به صورت شناور در بازار سرمایه عرضه کنند پس از پذیرش آنها در بازار بورس، متعرض حساب‌های سنوات گذشته آنها نخواهد شد.

با این حال شاید یکی از نااطمینانی‌های سهامداران، وضعیت نامشخص فعالیت سامانه معاملاتی کارگزاری آگاه باشد که هنوز اعلام نشده در اولین روز کاری هفته آینده سامانه معاملاتی آن فعالیت خواهد داشت یا همچنان دچار اختلال است.

در حوزه نااطمینانی‌های سیاسی نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، فعلا خبر سیاسی قابل توجهی منتشر نشده است و به همین دلیل با اتکا به سیگنال‌های اقتصادی برای بازار سهام به نظر می‌رسد در هفته پیش‌رو نیز همچنان بورس روند صعودی پیش خود را حفظ کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی تن

    حالا بعضی از کارشناسان اعتقاد دارن به دلیل افزایش تحریم‌های جدید و عدم صادرات بعضی هلدینگها عدم بازگشت ارز هفته پیشرو با کاهش تقاضا و روند کاهشی قیمت بعضی از نمادهای بیمه ای و هلدینگ وبانکی روبرو باشیم. انشاله با این نظریه روبرو نباشیم.

    • ناشناس

      این کارشناسان که نمیدانم کی هستند جلو جلو پیشگویی کردند که “اگر” اینطور شود آنطور میشود و شما هم نتیجه گرفته اید که “اگر” آنطور شد اینطور میشود فعلا تا اینجا که تحریمها سبب کاهش واردات و افزایش صادرات غیرنفتی بوده و تاثیر افزایشی بر سهام بسیاری شرکتهای بورسی داشته.

    • لندن

      به به
      فقط خاستی سر و تهش به هم بچسپونی

  • ناشناس

    سلام دوستان
    بازار بورس امروز ایران ارتباطی با دلار ونوسان آن ندارد
    عامل اصلی افزایش ورونق بورس فقط وفقط وجود نقدینگی
    بی اندازه وکاهش سود سپرده هاست وتورم واقعی وخیالی ونگرانی ارزش وتبلیغات سود حاصله ازبورس است
    بطوریکه امروزه چوپانها ی که درصحرا مشغول چرانیدن گوسفندان خود هست داره دربورس معامله میکنه
    با ۵میلیون روزانه حداقل یکصد ودوبست درمیاره

    • ناشناس

      در همه دنیا بخصوص کشورهای توسعه یافته مشارکت مردم در بورس بالا است اتفاقا هر فردی آنجا در زمینه کار خودش که مطلع است از دکتر و مهندس تا کارگر و کشاورز در بورس سهام دارند.بخاطر تنوع بورس است الان دهها شرکت کشت و صنعت و دامپروری وجود دارد اینجا هم تازه مسئولین و مردم به اهمیت مشارکت همگانی و حمایت از بورس پی برده اند که امیدواریم دیر نباشد.

  • ناشناس

    آخر شهریور بورس حداقل از دومیلیون عبور خواهد کرد
    تحریم و نوسان دلار هم هیچ تاثیری نخواهد گذاشت
    چرا
    چون باوجود نقدینگی درجامعه وتورم وتبلیغ وحمایت تمام
    قدحاکمیت از بورس البته به باور من کاردرست و عاقلانه ای هم هست بورس رونق وبه یکتازی خود ادامه خواهد دادتا کنون بانک ها ازاینگونه سودها وسرمایه های مردم سود میکردند وماهانه میلیون ها تومان میان خود تقسیم میکردند
    حالا ملت خود ازسرمایه های خودشان دارند سود وزیان آن بهرمند میشوند
    طولی نخواهد کشید همه دراین کشور می شوند تحلیل گر کارشناس بورس

    • ناشناس

      بانکها سپرده های مردمی را میگرفتند و مبلغ ناچیز با هزار منت بهره میدادند، آنهم از سودهای کلان در ملک و نمیدانیم چی که بدست میاوردند و به آنها که خودشان میخواستند وام میدادند آنها هم برنمی گرداندند و حیف و میل میشد، لااقل وقتی در بورس سرمایه می گذاری می دانی در چه کاری وارد شدی و همه چیز در صورتهای مالی ریال به ریال با نظارت حسابدار و سازمان بورس که هر سه ماه برای عموم منتشر میشود ،مشخص است

    • لندن

      هه ؟

  • ناشناس

    بزودی شاخص اصلاح میخورد

    • ناشناس

      بهتر که اصلاح بخوره حالا که با این سرعت افزایش و صف خرید مجال خرید نمیدهد هروقت اصلاح خورد شما بفروش ما میخریم .دستت درد نکنه! خدا بده برکت

  • بابک

    بهترین بازار سال بورسه که تونست با قدرت مقاومت سخت ۱۴۰۰رو پودر کنه در شرایط فعلی بازدهی بورس از همه مارکتهای دیگه بیشتر است.فریب دلالان رو نخورید که میخوان داغ حسرت و پشیمونی رو بهتون بزنن. اصلا از اصلاحها نترسید که اصلاح نمک بازاره و جایگاه شاخص را تثبیت میکنه

  • ناشناس

    طبق تحلیل تکنیکال شاخص کل و روند آن طی دو هفته اخیر صد در صد هفته آینده شاخص صعودی و طبق تحلیل شاخص تا پایان هفته در محدوده ۱.۵۵۰ میلیون تا ۱.۵۷۰ میلیون به کار خودش پایان میده و همچنین دو هدف دیگر در هفته های آتی پیش رو دارد ۱.۷۰۰ تا ۱.۸۰۰ میلیون که تا اوایل مرداد محقق میشه . پیش بینی و تحلیل من و گزاراشاتی که از داخل دستگاه های دولتی مرتبط با بورس دارم اینه که هدف اصلی برای ماه آخر تابستان ۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون واحد برای شاخص کل می باشد و برای آخر سال محدوده ۳.۵ میلیون. باتشکر

    • ناشناس

      «آنچه عیان است چه حاجت به بیان است». معلوم است که رشد بورس لااقل تا آخر سال توقف ندارد. اینقدر بر همه واضح است که “حتی” آنها که با رشد بورس با دلایلی که خود میدانند ! مخالف هستند و در همینجا هم پست گذاشته اند آنرا مطرح کرده اند ، نقدینگی و مشارکت همه مردم، حمایتهای همه جانبه، کاهش سود سپرده ( بخاطر ناکارآمدی بانکها) و غیره

  • ناشناس

    شاخص صعودیه

  • ja

    کاربر گرامی بورس ! شما با معرفی کد AH1746 به عنوان معرف خود ّدر(( باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه ))می توانید از 15 در صد تخفیف خرید و فروش سهام و 400 امتیاز برخوردار شوید

  • ja

    عالیه

  • امیرعلی

    یه اصلاح ریزوباقدرت فتح قله ی دوملیون ونیم انشالله