کد مطلب: ۳۹۷۰۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد.

آنالیز بازارها در هفته اول شهریور ماه / بورس همچنان پیشتاز بازارها / بیشترین ضرر هفته از آن دلار

آنالیز بازارها در هفته اول شهریور ماه / بورس همچنان پیشتاز بازارها / بیشترین ضرر هفته از آن دلار

بازارهای مالی هفته اول شهریور ماه را طبق پیش‌بینی‌ها پیش رفتند. بازار سرمایه با بازدهی بیش از 4 درصدی همچنان در صدر بازدهی هفتگی قرار دارد اما بازار طلا و ارز در این هفته هم نتوانستند از افت ارزش نجات پیدا کنند.

تجارت‌نیوز ابتدای هفته‌ای که سپری شده وضعیت بازارها را برای این هفته این گونه پیش‌بینی کرد که بازارها وضعیت مشابه هفته گذشته تکرار می‌کنند، یعنی بورس همان روند مثبت و ارز و طلا همان روند منفی را طی خواهند کرد؛ بررسی رفتار بازارها و محاسبه بازدهی آنها نشان می‌دهد که این پیش‌بینی درست از آب درآمده است.

در این هفته بورس همانند هفته پایانی مرداد ماه تنها بازار مثبت هفته شد و بازارهای طلا و ارز از بازدهی بازماندند.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل این بازار به در پایان معاملات روز ششم شهریور ماه به بالای سطح 278 هزار واحدی رسید، یعنی بیش از 12 هزار واحد رشد داشته و بازدهی 4.7 درصدی را به ثبت رسانده است.

این شاخص در پایان مرداد ماه روی سطح 266 هزار واحدی قرار داشت.

بازار فلز گرانبها نیز با افت ارزش مواجه شد، به نحوی که براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر گرم طلای 18 عیار با افت حدود چهار هزار تومانی در روز ششم شهریور ماه به رقم 409 هزار تومان رسیده و نسبت به روز پایانی مرداد ماه افت یک درصدی را رقم زده است.

سکه اما افت بیشتری داشته و بازدهی منفی 1.1 درصدی را به ثبت رسانده است. هر عدد سکه طرح جدید در روز 31 شهریور ماه چهار میلیون و 134 هزار تومان ارزش داشت که با افت 47 هزار تومانی در هفته اول شهریور ماه به رقم چهار میلیون و 87 هزار تومان رسیده است.

اما بازار ارز متضررترین بازار هفته شد و با بازدهی منفی 3.4 درصدی بیشترین افت ارزش را نسبت به دیگر بازارها از آن خود کرده است.

هر عدد دلار آمریکا در پایان هفته گذشته از سوی صرافی ملی 11 هزار و 600 تومان نرخ‌گذاری شده که با افت 400 تومانی در طول هفته‌ جاری به رقم 11 هزار و 200 تومان در پایان معاملات روز هفتم شهریور ماه رسیده است.

برخی شنیده‌ها از معاملات این بازار در هفته‌ای که سپری شد حاکی از این بود که در برخی از ساعات دلار روی مرز 11 هزار تومان یا حتی در کانال 10 هزار تومان معامله شده است.

نهایی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.