کد مطلب: ۵۸۸۱۴۴

تاثیرات لیزر بعد از کاشت مو چگونه است؟

تاثیرات لیزر بعد از کاشت مو چگونه است؟

اگر دچار ریزش مو و طاسی سر شدید یکی از روش‌های درمان قطعی این عارضه می‌تواند، کاشت مو باشد. در واقع با کاشت مو می‌توان تراکم موها را افزایش داد.

داشتن موهای پرپشت و متراکم ازجمله عواملی است که می‌تواند روی زیبایی فرد تاثیرگذار باشد. بسیاری از آقایان به دنبال داشتن موهایی پرپشت و متراکم هستند، داشتن موهای پر و یکدست می‌تواند روی جذابیت ظاهری و اعتماد به نفس آن‌ها تاثیرگذار باشد.

اگر دچار ریزش مو و طاسی سر شدید یکی از روش‌های درمان قطعی این عارضه می‌تواند، کاشت مو باشد. در واقع با کاشت مو می‌توان تراکم موها را افزایش داد.
در این بخش می‌خواهیم تاثیرات لیزر را بعد از کاشت مو مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

عمل کاشت مو چیست؟

با توجه مطالب عنوان شده در وب‌سایت کلینیک صدف درباره عمل کاشت مو :

کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به آن انتقال فولیکول‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌گویند. قسمتی که فولیکول‌ها از آن برداشت می‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول‌ها در آن قرار می‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد.

عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به هوش بوده و فقط بی‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می‌شود.

روش‌های کاشت مو

امروزه با توجه به رشد علم پزشکی روش‌های مختلفی برای کاشت موی سر بوجود آمده‌اند. با این روش‌ها تقریبا همه افراد با هر نوع شرایط جسمی می‌توانند کاشت مو انجام دهند.

ازجمله روش‌های کاشت مو می‌توان به FUT، FIT، SUT، MICRO FIT، BHT و روش ترکیبی اشاره کرد. همه‌ی این روش‌ها به تایید پزشکان و متخصصین پوست و مو رسیده‌اند، تنها کافیست پزشک با توجه به نوع ریزش و شرایط جسمی شما یکی از این روش‌ها را برای کاشت انتخاب کند. شاید این سوال برایتان ایجاد شود که بهترین روش کاشت مو چیست ؟ به طور کلی بهترین روش کاشت مو، روشی است که با توجه به شرایط شما مناسب‌ترین نتیجه را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین لازم است برای تعیین مناسب‌ترین روش کاشت مو با پزشک متخصص مشورت کنید. اما با این وجود در مجموع می‌توان گفت که روش SUT با توجه به اینکه نیاز به عمل جراحی ندارد و در عین حال بیش از سه برابر بازدهی بیشتری نسبت به روش‌های سنتی دارد، یکی از بهترین راه‌های کاشت مو به حساب می‌آید. این روش نیاز به دوران نقاهت کاشت مو ندارد و افراد از فردای کاشت مو می‌توانند روال عادی زندگی خود را ادامه دهند.

مزایا و معایب کاشت مو

به طور کلی هرکدام از روش‌های عنوان شده برای کاشت مو می‌تواند، مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد. ازجمله مزایا و معایب مشترک بین آن‌ها می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد خط طبیعی در قسمت جلوی سر و داشتن موهای متراکم و یکدست(مزایا)

طبیعی بودن ظاهر موها و داشتن موهای ضخیم(مزایا)

امکان پیوند مو از نواحی دیگر بدن به پوست سر(مزایا)

کم شدن حجم مو در قسمت برداشت فولیکول(معایب)

ماندگاری زخم‌ها و پینه‌ها تا پایان دوران نقاهت(معایب)

تورم، سردرد، التهاب، قرمزی، خارش و…(معایب)

IMG 20211016 101953

مراقبت‌های بعد از کاشت مو

به گفته کلینیک صدف درباره‌ی مراقبت‌های بعد از کاشت مو : تا ۶ ماه اول کاشت مو، ریزش موهای کاشته شده طبیعی است. اما نکاتی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید سرعت رشد موها را افزایش دهید. رعایت نکردن برخی نکات نیز می‌تواند باعث آسیب رسیدن به ریشه‌ موهای کاشته شده شوند و ریزش را به طور غیرطبیعی افزایش دهند زیرا در اوایل کاشت هنوز ریشه مو در پوست محکم نیست و با بی دقتی ریزش پیدا می‌کند. البته پزشک یا مشاور کلینیک تمام نکات را توضیح خواهد داد.

چطور باید حمام کرد؟

لوسیون را به آرامی روی سر خود می‌زنید (بدون مالش) و حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت صبر می‌کنید. این لوسیون باعث می‌شود تا تا زخم‌های سر در ناحیه گیرنده نرم شود. سپس با آب ولرم سر خود را بشویید.

بعد از کاشت چطور باید خوابید؟

بهتر است بعد از کاشت از بالشت‌های مسافرتی که پشت گردن قرار می‌گیرند استفاده کنید تا به موهای کاشته شده آسیب نرسد. به علاوه سعی کنید با قرار دادن چند بالشت روی هم زیر سر خود را بلند کرده و تقریبا در حالتی قائمه یا با زاویه ۳۰ درجه بخوابید.

چطور درد را بعد از عمل می‌توان کاهش داد؟

اصولا بعد از عمل کاشت مو درد زیادی حس نمی‌شود. ممکن است درد خفیفی در سر خود احساس کنید بخصوص در ناحیه اهدا کننده! پزشک برای دردهای شدید دارو تجوویز خواهد کرد پس جای نگرانی برای کنترل درد وجود ندارد.

تغذیه بعد از کاشت باید چگونه باشد؟

گرفتن هرگونه رژیم غیر اصولی و سخت بعد از کاشت مو ممنوع خواهد بود. رژیم باید زیر نظر دکتر متخصص باشد تا در این دوره به بدن آسیبی نرسد. مصرف مولتی ویتامین یا Hairvitamin به صورت قرص روزی یک عدد تا زمانی که دکتر تجویز کند باید ادامه داشته باشد. ممکن است پزشک لازم ببیند ویتامین‌ها را به صورت آمپول نیز تجویز کند.

مصرف مایعات کافی، ویتامن C، انواع میوه‌ها به خصوص آناناس، سبزیجات تازه و پروتئین به میزان کافی توصیه می‌شود. بهتر است بعد از عمل کاشت مو حسابی به تغذیه خود توجه کنید.

لیزر درمانی بعد از کاشت مو چگونه انجام می‌شود؟

معمولا بعد از کاشت موی سر می‌توان لیزرتراپی انجام داد. این کار علاوه بر اینکه سرعت رشد موها را افزایش می‌دهد می‌تواند ضخامت موهای سر را بیش از قبل کند. همین موضوع باعث افزایش تراکم موها خواهد شد.

معمولا در لیزرتراپی یک اشعه پرقدرت با تمرکز روی سطح پوست، به لایه‌های زیرین و عمق پوست نفوذ می‌کند. زمانی که به ریشه موی سر برسد می‌تواند مشکلات عمقی پوست را برطرف کند. موضوع لیزر درمانی می‌تواند علاوه بر مشکلات عمیق ریشه مو، مشکلات پوست سر را هم درمان کند.

مزایای لیزر بعد از کاشت مو چیست؟

استفاده از لیزرتراپی هم می‌تواند مزایا و فواید بسیاری داشته باشد. ازجمله مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با افزایش گردش خون در پوست سر می‌تواند خون رسانی به بافت‌ها را افزایش دهد. از این رو موهای سر با سرعت بیشتری رشد می‌کند.

گلبول‌های قرمز بیشتری می‌توانند اکسیژن و موادمغذی مورد نیاز مو را تامین کنند، از این رو رشد موها افزایش پیدا می‌کند.

با لیزرتراپی، متابولیسم فولیکول‌های مو تحریک می‌شود و همین موضوع به افزایش تراکم موهای کاشته شده و افزایش ضخامت آن‌ها کمک بسیاری می‌کند.

جمع بندی

با توجه به مطالبی که در این بخش عنوان شد، لیزرتراپی (لیزردرمانی) می‌تواند علاوه بر مزایای بسیاری که برای پوست سر دارد به روی رشد موها هم تاثیرگذار باشد. درواقع در بسیاری از مواقع، پزشک بعد از عمل کاشت برای مراجعه کننده چند جلسه لیزردرمانی تجویز می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.