کد مطلب: ۳۶۴۵۲۹

فعالان بازار طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ دادند:

تحریم‌های جدید آمریکا چه تاثیری بر بازار طلا دارد؟

تحریم‌های جدید آمریکا چه تاثیری بر بازار طلا دارد؟

دو عضو هیات‌رییسه اتحادیه طلا تهران معتقدند چنانچه در آینده در بازار طلا و سکه شاهد افزایش تقاضا باشیم قیمت‌ها مجدد افزایش می‌یابد اما احتمال دارد با کاهش انس جهانی طلا و کنترل بانک مرکزی قیمت طلا و سکه در بازار ارزان شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته بازار طلا دچار نوسان قیمتی شدیدی شد؛ به‌طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی تا مرز پنج میلیون تومان پیش رفت. فعالان بازار طلا علت افزایش یک‌باره قیمت دلار و قیمت سکه را تحریم جدید غرب علیه ایران می‌دانند. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا با اعمال تحریم‌های جدید قیمت طلا در آینده مجدد گران‌تر خواهد شد؟

تحریم‌های جدید آمریکا مقطعی اثرگذار است

در همین حال رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تاثیر تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران به تجارت‌نیوز گفت: تحریم‌های جدید آمریکا بر روند بازار طلا بی‌تاثیر نیست. در حقیقت این تحریم‌ها می‌تواند به‌طور مقطعی در بازار طلا اثرگذار باشد اما با مدیریت داخلی اقتصاد می‌توان این تحریم‌ها را در درازمدت خنثی کرد.

ayat mohammadvali 8 01

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا تهران می‌گوید: چنانچه مدیریت بانک مرکزی در آینده وجود داشته باشد، نوسان افزایش قیمت طلا و سکه آزاردهنده نخواهد بود.

ابراهیم محمدولی افزود: اینکه بازار طلا از تحریم‌های جدید تاثیر بپذیرد و قیمت‌ها روند افزایشی به خود بگیرد، امری طبیعی است. ما چنانچه بتوانیم قیمت دلار و عرضه و تقاضا را در بازار کنترل کنیم، قیمت طلا با نوسان کمتری روبه‌رو خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در آینده قیمت طلا گران‌تر خواهد شد؟ اظهار کرد: چنانچه مدیریت بانک مرکزی در آینده وجود داشته باشد، نوسان افزایش قیمت طلا و سکه آزاردهنده نخواهد بود.

قیمت طلا و سکه بالا رفت

از سوی دیگر دبیر اتحادیه طلا و جواهر هم درباره تاثیر تحریم‌های جدید آمریکا به تجارت‌نیوز گفت: روز گذشته افزایش تقاضا و کنترل نشدن نرخ ارز شوک جدیدی را به بازار طلا وارد کرد و باعث شد قیمت سکه و طلا با نوسان‌های شدیدی همراه باشد. چنانچه در این شرایط کنترل بانک مرکزی بر بازار ارز افزایش یابد این تحریم‌ها اثر چندانی نخواهد داشت.

nader bazrafshan 1 01 2

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا تهران می‌گوید: احتمال دارد با کاهش انس جهانی طلا و کنترل بانک مرکزی قیمت طلا و سکه در بازار ارزان شود.

نادر بذرافشان افزود: چنانچه در آینده در بازار طلا و سکه شاهد افزایش تقاضا باشیم قیمت‌ها مجدد افزایش می‌یابد اما احتمال دارد با کاهش انس جهانی طلا و کنترل بانک مرکزی قیمت طلا و سکه در بازار ارزان شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس به نظرتون الان طلا بخریم یعنی از گرمی […] بالاتر میره؟

  • ایران

    این جمله ی کنترل بازار توسط بانک مرکزی بیشتر به قیمت دستوری و زورکی پایین دادنه تا کنترل
    کنترل یعنی با سیاست گذاری و برنانه
    نه پلیس به خیابون کشوندن و تهدید صرافی ها و ترسوندن مردم
    واقعا داریم چیکار میکنیم با خودمون؟