کد مطلب: ۳۳۲۶۶۲

توافق اوپک بر کدام صنایع بورسی بیشترین تاثیر را دارد؟

توافق اوپک بر کدام صنایع بورسی بیشترین تاثیر را دارد؟

هنوز دو‌ ساعت از آغاز فعالیت امروز بورس نگذشته که شاخص شاهد رشد 641 واحدی و ورود به کانال 167 هزار واحدی شده است، دلایل رشد شاخص کل بورس چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، هنوز دو‌ ساعت از آغاز فعالیت بازار سرمایه در روز شنبه (17 آذرماه ۹۷) نگذشته که بورس تهران شاهد رشد 641 واحدی شاخص کل و ورود به کانال 167501 واحدی شده است.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای غگل، خساپا، دامین، رمپنا، شپنا، خودرو، دفارا، های وب، خاهن، پدرخش، ونوین، خزامیا، لبوتان، غدشت، بفجر، خاذین، خگستر، شتران، خنصیر، فاسمین، پاسا، قلرست، خپارس، برکت، وساخت، خمحور صفوف خرید تشکیل شده است و در فرابورس نمادهای مادیرا، پخش، شلیا، ذوب، توریل در صف خرید هستند.

بررسی بازار سرمایه تا به این لحظه حاکی از آن است که نماد‎های «رمپنا، کگل، پارسان، خساپا، شپنا» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «وبملت، فولاد، وتجارت، وغدیر، ومعادن» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

همچنین تا به این لحظه بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «وبملت، فولاد، تاپیکو، فملی، وبانک» بوده است و نمادهای « خودرو، رمپنا، خساپا، خپارس، خبهمن» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص داده‎اند.

در جریان معاملاتی امروز بازار سرمایه تا به این لحظه بیشترین حجم عرضه مربوط به نمادهای کسرام، خپارس، پارسان است و نمادهای خساپا، خزامیا، خودرو بیشترین حجم تقاضا را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پیش‌بینی هفتگی بورس بیانگر آن بود که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و تک‌سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند. به همین جهت شاخص کل بورس در روز شنبه (17 آذرماه 97) روند صعودی اما با شتاب بسیار کندی به خود گرفته است که به گفته فعالان بازار سرمایه، شاخص کل بورس تا به این لحظه رشد 624 واحدی داشته و ارزش معاملات بورس نیز 185 میلیارد تومان بوده که بیشترین ارزش معاملات نیز مربوط به گروه‌های خودرویی و بانکی است، اما آن چیزی که بیشتر از همه باعث نگرانی سهام‌داران نسبت به آینده بازار شده، کمبود نقدینگی موجود در بازار است، به‌طوری که در جریان معاملاتی امروز هم ارزش معاملات تا به این لحظه پایین بوده و نشان می‎دهد نقدینگی موجود در بازار سرمایه در حال گردش در گروه‌ها است و خبری از ورود نقدینگی جدید به بازار نیست.

همچنین ترس سهام‌داران از تحریم‌ها و آینده بازار باعث شده که حجم معاملات در جریان معاملاتی امروز هم با وجود انتشار سه خبر مثبت توافق اوپک ، تنظیم کانال مالی ایران با اروپا و افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو آنچنان قابل توجه نباشد.

محمدباقر خادمی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در خصوص دلایل رشد امروز شاخص کل بورس، گفت: دو عامل توافق بر سر کاهش تولید نفت اوپک و جدی شدن زمزمه‌ها مبنی بر ارتباط مالی با اروپا باعث رشد امروز شاخص کل شده است.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که توافق اوپک بر کدام صنایع بورسی بیشترین تاثیر را دارد؟ تصریح کرد: توافق اوپک باعث افزایش قیمت نفت شده است و در نتیجه کرک اسپرد بنزین و گازوئیل پالایشی‌ها افزایش پیدا می‌کند به همین جهت توافق اوپک برای نمادهای پالایشی مثبت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در ايران 2 گروه بيش از بقيه پيگير توافق اوپک بودند، يكى فعالان بورس كه منتظر بودند شنبه سفارش‌هاى خريد را براى سهام پالايشگاهى بگذارند و ديگر خريداران نفت در بورس كه حدود 30 روز ديگر موعد تحويل محموله‌هايشان فرا مى‌رسد و طبيعتا بالا رفتن قيمت به سودشان است.