کد مطلب: ۱۶۱۱۵۲

تاسک: به پیشرفت کافی در مذاکرات برگزیت نرسیده‌ایم

تاسک: به پیشرفت کافی در مذاکرات برگزیت نرسیده‌ایم

رئیس شورای اروپا بعد از دیدار با نخست‌وزیر انگلیس و گفت‌وگو درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت که همچنان مذاکرات بدون حصول پیشرفت ادامه دارد.

دونالد تاسک رئیس شورای اروپا گفت لندن در مذاکرات برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) کوتاه آمده اما هنوز پیشرفت کافی در مذاکرات حاصل نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نوشته ایونینگ استاندارد، تاسک که در لندن با ترزا می نخست‌وزیر انگلیس دیدار کرد، گفت لندن لحنی مثبت و سازنده نسبت به مذاکرات برگزیت نشان داد.

وی افزود، اما تا زمانی که پیشرفت مناسب حاصل نشود، گفت‌وگوها برای مسایل تجاری آغاز نمی‌شود و نمی‌توان درباره آینده روابط گفت‌وگو کرد. تاسک در ادامه بیان داشت، دو طرف در تلاشند تا با همکاری یکدیگر مذاکرات را ادامه دهند.

ترزا می هم بعد از دیدار با توسک گفت، مسایل درباره فرآیند برگزیت پیش رفته است و نیاز به همکاری خوب اقتصادی و امنیتی بین لندن و بروکسل بعد از برگزیت وجود دارد.

وی یادآور شد، در سخنرانی خود در شهر فلورانس ایتالیا هم گفته بود امیدوار است در آینده همکاری عمیق و ویژه با بروکسل داشته باشند.

ترزا می تاکید کرد، باید راه‌های خلاقانه‌ای برای رسیدن به مسائل مورد نظر پیدا کرد. دیدار روز گذشته سران بریتانیا و اتحادیه اروپا بعد از دور چهارم مذاکرات برگزیت انجام گرفت.

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند، ایرلندشمالی) در سال 2016 رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند، اما مذاکرات خروج ماه مارس 2017 کلید خورد که تاکنون با پیشرفتی مواجه نبوده است.

لندن و بروکسل دو سال یعنی تا مارس 2019 فرصت دارند تا مذاکرات جدایی را به نتیجه برسانند اما همچنان بر سر مسایل اساسی از جمله حقوق شهروندانشان و روابط تجاری و اقتصادی اختلاف نظر دارند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.