کد مطلب: ۳۰۴۲۲۷

تامین انرژی یک مجتمع مسکونی تهران با انرژی تجدیدپذیر

تامین انرژی یک مجتمع مسکونی تهران با انرژی تجدیدپذیر

پژوهشگران واحد علوم و تحقیقات توانستند انرژی مورد نیاز یک مجتمع مسکونی واقع در منطقه ۲۲ تهران را با استفاده از انرژی تجدیدپذیر تامین کنند.

دکتر وحدانه فولادی، با بیان اینکه در مطالعاتی توانستیم انرژی مورد نیاز ساختمانی را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنیم، گفت: به حداقل رساندن هدررفت انرژی در ساختمان از مزایای این طرح است ضمن آنکه امروزه سعی می‌شود از انرژی فسیلی کمتر استفاده شود و پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و پنل کامپوزیت جایگزین منابع فسیلی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به جزییات این طرح توضیح داد: مجتمع مسکونی در هفت طبقه و ۹۶ واحد طراحی شده که دارای چهار واحد تجاری، دو بلوک ورزشی و یک سالن کنفرانس و همایش است که در این طرح بر روی سایت ساختمان، چیدمان طراحی سبز در نظر گرفته شد که برای این منظور درخت‌هایی کاشته شد که در جهت وزرش باد قرار دارند، همچنین این سایت به پنل‌های خورشیدی تجهیز شده که انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریسته تبدیل و برق ساختمان را تامین می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشکده عمران، معماری و هنر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی استفاده از توربین بادی را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و یادآور شد: از این طریق انرژی باد به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود. همچنین روی نمای ساختمان نیز پنل کامپوزیت نصب شده که خود تمیزشونده است و آلودگی اطراف را به انرژی تبدیل می‌کند.

فولادی با بیان اینکه این ساختمان واقع در منطقه ۲۲ تهران است، ادامه داد: از آنجایی که منطقه ۲۲ تهران به منابع انرژی تجدیدپذیر اعم از بادهای قالب که از سمت غرب می‌وزد و دریاچه خلیج فارس که در این منطقه وجود دارد منطقه مناسبی برای این منظور است، از این رو این منطقه برای اجرای این طراح انتخاب شد.

بر اساس اعلام واحد علوم و تحقیقات، طرح «طراحی مجموعه مسکونی با استفاده از انرژی تجدیدپذیر در منطقه ۲۲ تهران» در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد رعنا نوری دانشجوی رشته معماری واحد علوم و تحقیقات به راهنمایی دکتر وحدانه فولادی انجام شد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.