کد مطلب: ۵۵۳۶۳۶

وزیر خارجه سوئیس: 

دولت بایدن از تسهیل تبادلات مالی بشردوستانه با ایران حمایت می‌کند

دولت بایدن از تسهیل تبادلات مالی بشردوستانه با ایران حمایت می‌کند

وزیر امور خارجه سوئیس در کنفرانسی خبری مدعی شد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، مایل است تسهیل تبادلات مالی کانال مقررات تجارت بشردوستانه سوئیس را برای انتقال مواد غذایی و دارویی به ایران، سرعت ببخشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایگناتسیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه از سرعت بخشیدن به تبادلات مالی بشردوستانه برای تحویل مواد غذایی و دارویی بیستر به ایران ابراز حمایت کرده است.

کاسیس که در یک کنفرانس خبری پس از دیدار نیم ساعته‌اش با بایدن در ژنو سخنرانی می‌کرد، در این باره گفت: مشکل این است که [کانال مقررات تجارت بشردوستانه سوئیس] به اندازه کافی مورد استفاده قرار نگرفته است، چرا؟ چون نقل و انتقالات پولی در کار است که هنوز احتیاج به تایید دارند و من فکر می‌کنم آمریکا در این زمینه آماده است تصمیماتش را سرعت ببخشد تا این کانال بتواند به موثرترین شکل به کار گرفته شود.

علاوه بر این، بایدن و گای پارمِلین، رئیس‎جمهور سوئیس درباره مذاکرات ادامه‌دار در زمینه احیای توافقی قدرتمند دوباره برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کردند که آمریکا در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از آن خارج شد.

او گفت: ما درباره توافق هسته‌ای و این که آمریکا چگونه قصد دارد هر کاری می‌تواند برای پیش‌برد امور انجام دهد، صحبت کردیم. در حال حاضر شرایط بسیار پیچیده است، شما می‌دانید که انتخابات (ریاست‌جمهوری) به زودی در ایران برگزار خواهد شد و من فکر می‌کنم نباید انتظارات بسیار بالایی داشت.

کاسیس افزود: اگرچه، واضح است که قصد این دولت آمریکا این است که راه جدیدی پیدا کند؛ کار آسانی نخواهد بود، چون پیشینه عداوتی دیرینه وجود دارد.

منبع: ایسنا

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.