کد مطلب: ۵۳۵۷۳۲

در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

تحلیل بازار امروز ۱۲ اردیبهشت / قیمت دلار تاثیر منفی بر بورس داشته است

تحلیل بازار امروز ۱۲ اردیبهشت / قیمت دلار تاثیر منفی بر بورس داشته است

در جریان معاملات امروز بازار با روند منفی شاخص کل روبه رو بودیم و بر خلاف انتظارهایی که می‌رفت تا روند بازار مثبت و تعادلی باشد اما عمده نمادها در وضعیت نزولی و منفی قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد سیگنال‌های مثبت توافقات برجام و کاهش نرخ دلار در بازار بی‌اثر شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آغاز معاملات امروز بازا سهام، شاخص کل با افتی نزدیک به یک درصد کار خود را آغاز کرده است و به نظر یک کارشناس بازار سرمایه، بازار مشخصا تحت تاثیر خبر توافق قرار گرفته است. به نظر ‌می‌رسد در حال حاضر بانکی‌ها بتوانند تحرکات مثبتی را در بازار داشته باشند اما به دلیل فشار فروش بالایی که در این بخش وجود دارد این گروه روند مناسبی را تا پایان امروز نخواهند داشت.

در همین رابطه مهدی سماواتی، کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: به نظر می‌رسد بازار در این هفته در روند مثبتی را طی نکند و منفی به پایان برسد.

این کارشناس بازار در بخش دیگری بیان کرد: قیمت دلار در حال حاضر تاثیر منفی را در جو بازار ایجاد کرده است اما این روند با توجه به توافقات باید به ثبات برسد تا بازار از شوک و هیجان این متغیر خارج شود. اما پیش‌بینی می‌کنم با وجود کاهش نرخ دلار و وارد شدن به کانال ۲۲ هزار تومان در بازار امروز بانکی‌ها لیدر باشند.

سماواتی درباره نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن در بازار سرمایه گفت: بازار تا دلار ۲۰ هزار تومان هم جذابیت برای سرمایه‌گذاری را دارد اما هیجان‌ها ممکن است قیمت دلار را پایین‌تر هم بیاورد و باید توجه کرد که به دلیل شوکی که ایجاد می‌شود بازار محافظه کارانه‌تر از قبل عمل می‌کند. باید دید که دلار در بازار به چه قیمتی به تعادل می‌رسد و اگر به زیر ۲۰ هزار تومان سقوط کند بازار با چالش میان مدت مواجه می‌شود.

تا پایان بازار امروز انتظار می‌رود گروه‌های سرمایه‌گذاری که سهام گروه‌های بانکی را دارند واکنشی را داشته باشند اما با فشار فروشی که در گروه بانکی‌ها وجود دارد ممکن است این گروه‌ها هم واکنش‌های مثبتی را نشان ندهند. وی در این خصوص تشریح کرد: به طور کلی به دلیل شرایط نامطلوب و بد بازار سیگنال‌های مثبت دلار و توافقات برجام هم مانع از ایجاد جو مثبت در بازار شده‌اند.

سماواتی در پایان تاکید کرد: شاخص بازار تا پایان بازار تغییری نمی‌کند و منفی به پایان می‌رسد. اما باید توجه داشت که به دلیل افشای اطلاعات در نمادها بانکی تمام این گروه ممکن است بسته شوند و بازگشایی خوبی را نداشته باشند و تاثیر منفی روی بازار بگذارند.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مینا

    الان داره یکسال میشه فقط توضرریم آخه این ضررتاکی ادامه داره خدا،بدبخت شدیم دیگه

  • ناشناس

    آقای سماواتی شما برو سهم غویتا درست کن که از 25 بهمن صف فروشه!!!!

  • ناشناس

    ای داد ای بیداد بدبخت شدم سرمایم رفت چه خاکی به سرم بریزم ای خدا این چه بدبختی بود بیچاره شدم زندگیم نابود شد این چه کاری بود که من با یک عمر زحمتم با پولم کردم همش رفت بورس نابودم کرد ورشکست کردم پولهام رفت خونم رفت ماشینم رفت زندگیم رفت ایا فریاد رسی نیست ایا فریاد رسی نیست

    • ناشناس

      خدا بهت صبر بده خیلی سخته
      ولی چرا تمام سرمایه ات رو گذاشتی ؟
      هیچوقت تو هیچ جریانی در معاملات نباید ادم تمام سرمایش رو خالی کنه

  • ناشناس

    کارشناساتون چی میزنن خدای تنها دلیل عدم ورود پول حقیقی اونم بدلیل عدم اعتماده تمام شد رفت سر خودتو ملت رو درد نیار

  • ناشناس

    کارشناسای ما خیلی حرفه ای هستن وقتی دلار میره بالا و بورس سقوط میکنه میگن مردم پولاشونو دارن از بورس میکشن بیرون تو بازار دلار سرمایه گزاری میکنن به خاطر اون بورس منفی میخوره وقتی دلار میاد پایین و باز بورس منفی میخوره ایندفعه میگن شرکت های ما صادرات محوره و سقوط دلار تاثیر منفی میزاره خلاصه یاد اون قصه ای محمود غزنوی با اون تلخک میفتم که سر موقع خوردن ناهار از بادمجان تعریف میکرد و همین که پادشاه سیر شد و گفت بادمجان بد غذایی هست و شروع کرد از مضرات بادمجان گفتن

  • ناشناس

    استخوانهای سهام داران مظلوم رو شکستید.منتظر شنیدن شکستن استخوان هاتون هستیم.ومکرو مکرالله والله خیرالماکرین

    • ناشناس

      اینا جایی نمیخوابن که اب زیرشون بره

    • ناشناس

      وقتی با هزار جور دستکاری بورس رو انداختن سر زبونها و بصورتی کاملا مصنوعی یهو ظرف چند ماه شاخص ۱۰ برابر شد ، باید هم الان به اتفاقات بازار بصورت منطقی جواب نده

  • ناشناس

    علت این اوضاع بورس انجام دادن کار بدون علم هست.اگه قبل از اینکه مردم رو به ورود به بورس تشویق کنند آموختن علمش رو ترویج میدادن و راه های سرمایه گذاری غیر مستقیم رو تبلیغ می کردن نه بورس به این روز می افتاد و نه مردم نا امید می شدند.ای کاش مردم هم یکم قبل از انجام هر کاری درست فکر کنن چه در انتخابی که هشت سال پیش کردن و چه تصمیمی که برای انجام این کار کردن.ای کاش آموزش و پرورش بجای آموزش کنترل استرس آموزش کنترل هیجان و تصمیم گیری رو آموزش بده.

  • احمد

    بهترین راه حل خریدن شرکت ها است الان میشه براحتی برخی از شرکت ها را خریداری کرد با این قیمت مفتی که دارند شاید هم قراره اتفاقاتی از این دست صورت بگیره دامنه نوسان را بردارید تا شرکتها خرید و فروش شوند

  • ناشناس

    تا وقتی دامنه نا متقارن است بازار هم بیرونق خواهد باید دامنه نوسان بازتر بشه تا سهم هااز قفل خارج بشن خریدوفروش انجام بشه

  • ناشناس

    با اینکه تمام اقلام از مصرفی تا غیر مصرفی در حال افزایش سرسام اور هستند به نظر من این روند نزولی کاملا مهندسی شده است و موقتی ارزش پول ما باید دلیل اقتصادی داشته باشه چه بالا بره چه پایین بیاد الان به علت محدود شدن سفر و صادرات و واردات همجنین بیناری کرونا عملا تعریف درستی نمیتوان از برابری اررها داشت اگر استدلال بر اساس اقتصاد واقعی باشه با توجه به پشتوانه اقتصادی دلار باید بلای 40 هرار تومان باشه البته این نظر منه و ممکنه غلط باشه به محض فروش ته مانده دارایی تبدیل شده به ارر و همجنین باز شدن مرزها جهت داد و ستد دلار بطور وحشتناکی قبمتش غیر قابل کنترل خواهد بود الان برنده به نظر من تو کانال 23 بهترین حالت خریده ….