خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۵۸۸۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی پکرمان/ کارنامه ضعیف گروه‌ صنعتی‌ بارز در مرداد ۱۴۰۲

تحلیل بنیادی پکرمان/ کارنامه ضعیف گروه‌ صنعتی‌ بارز در مرداد 1402

بررسی گزارش عملکرد ماهانه پکرمان در مردادماه نشان می‌دهد، این شرکت در دومین ماه از تابستان 1402 نتوانست کارنامه قابل قبولی از عملکرد خود ارائه دهد. چرا که مقدار تولید و فروش شرکت در این ماه کاهش نسبتا شدیدی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نگاهی به گزارش عملکرد گروه‌ صنعتی‌ بارز در مردادماه حاکی از آن است که مقدار تولید شرکت در این ماه کاهش حدود 22 درصدی را در مقایسه با تیرماه تجربه کرده و به چهار هزار و 991 هزار کیلوگرم رسیده است.

همچنین مقدار تولید پکرمان در مقایسه با تولید پنج هزار و 952 تنی در مردادماه سال گذشته نیز حدود 16 درصد افت کرده است. گفتنی است تیوب و تایر بایاس با کاهش تولید 50 و 46 درصدی بیشترین کاهش تیراژ تولید را میان محصولات این شرکت به ثبت رسانده‌اند.

کاهش تولید شرکت در مرداد سبب شد تا پکرمان در فروش محصولات خود نیز با مشکل مواجه شود. به طوری که مقدار فروش شرکت در این ماه از هفت میلیون و 163 هزار کیلوگرم در تیرماه با کاهش 23 درصدی به پنج میلیون و 549 هزار کیلوگرم رسید. همچنین مقدار فروش مردادماه گروه صنعتی بارز در مقایسه با فروش هفت میلیون و 272 هزار تنی مرداد سال 1401 نیز حدود 24 درصد کاهش داشته است.

لازم به ذکر است بیشترین کاهش مقدار فروش شرکت مربوط به تایر رادیال است. از آنجا که این محصول در میان محصولات تولیدی شرکت از قیمت بالاتری برخوردار است، تاثیر زیادی بر کاهش درآمد پکرمان در خردادماه گذاشته است.

مقدار تولید و فروش پکرمان

درآمد ماهانه پکرمان

بررسی گزارش عملکرد پکرمان حاکی از آن است که درآمد ماهانه شرکت در مردادماه به 633 میلیارد تومان رسیده است. این عدد در مقایسه با درآمد 767 میلیارد تومانی شرکت در تیر حدود 17 درصد کاهش داشته است. اما درآمد ماهانه گروه صنعتی بارز در این ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 12 درصد افزایش داشته که کارنامه ضعیف مردادماه شرکت را تغییر نمی‌دهد.

چرا که این رشد درآمد نسبت به سال گذشته تنها به واسطه افزایش نرخ‌های فروش پکرمان در سال جاری بوده و به عملیات شرکت نمره قبولی نمی‌دهد.

مبلغ فروش پکرمان

نرخ‌ فروش محصولات

بررسی گزارش عملکرد ماهانه گروه صنعتی بارز نشان می‌دهد، حتی افزایش قیمت محصولات شرکت نیز نتوانست جلوی کاهش درآمد پکرمان را بگیرد. لازم به ذکر است نرخ فروش محصولات شرکت در مردادماه نسبت به ماه گذشته به طور متوسط 6 درصد افزایش داشته است.

به طوری که قیمت تایر رادیال 8.3 درصد، تایر بایاس 2.3 درصد، تیوب 2.9 و نوار 7.7 درصد در مردادماه بالا رفته است. همچنین قیمت محصولات این شرکت در مقایسه با مرداد سال گذشته نیز 63 درصد افزایش داشته است.

در نهایت باید گفت وضعیت تولید و فروش پکرمان وخیم است و هر ماه مقدار آن‌ها کاهش می‌یابد. تنها عاملی نیز که از سقوط درآمدزایی شرکت جلوگیری کرده، رشد نرخ‌های فروش است و اگر روزی این موضوع ثابت شود، گزارش‌های خوبی از پکرمان نخواهیم دید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.