کد مطلب: ۵۰۴۲۶۱

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

تحلیل بورس امروز / رشد شاخص چقدر پایدار است؟

تحلیل بورس امروز / رشد شاخص چقدر پایدار است؟

در جریان معاملات دو هفته گذشته نمادهای شاخص‌ساز از سمت خریداران مورد بی‌توجهی قرار گرفت و همین دلیل باعث ریزش شاخص کل شد، اما بورس در ادامه چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شروع معاملات امروز بازار سهام با خبر احتمال استیضاح وزیر اقتصاد همراه شد ولی بورس به این سیگنال منفی واکنش مثبت نشان داد و شاخص کل حدود ۱۰ هزار واحد رشد کرد. بورس در ادامه چه خواهد شد؟

سعید ابراهیمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با دلیل افت نمادهای شاخص‌سازان گفت: دلایل زیادی برای ریزش شاخص‌سازان وجود دارد که اولین آن عدم استقبال سهامدارن از نمادهای شاخص‌ساز است که این عدم استقبال به دلیل عدم اعتماد و عملکرد ضعیف سهم‌های دولتی از جمله پالایشی یکم به وجود آمده است. از طرفی شاخص هم‌وزن نیز به مقاومت رسیده بود و با روند نزولی شاخص کل این مقاومت را شکست و رشد زیادی کرد. در جریان معاملات روز گذشته و امروز به حمایت قوی رسیدیم و از بازار سهام حمایت شد.

این کارشناس در رابطه با شروع روند صعودی بورس گفت: فکر می‌کنم فعلا جو بازار سهام هیجانی است و تا فروکش کردن تنش‌ها در منطقه روند بازار سهام نوسانی خواهد بود اما قطعا تا پایان سال رشد خوبی خواهیم داشت.

این کارشناس در رابطه با احتمال ریزش قیمت دلار گفت: قیمت دلار با توجه به شرایط اقتصادی به پایین‌تر از ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان کاهش پیدا نمی‌کند و اگر دلار تا این حد ریزش داشته باشد نیز افت شاخص بورس هیجانی و لحظه‌ای خواهد بود.

این کارشانس در رابطه با واکنش مثبت بورس به خبر احتمال استیضاح وزیر اقتصاد گفت: سهامداران معتقدند که بدترین نوع مدیریت در بورس وجود دارد و برای همین موضوع بورس به این اخبار واکنش مثبت نشان می‌دهد. به نوعی عدم اعتماد مردم به سهامداران وجود دارد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دوستان ناراحت نشین. ولی فکر کنم متاسفانه بازار باز هم اصلاح داره. اینا تا اشک آدم و در نیارن و آدم سکته ندن. بازار و صعودی نمیکنن???

  • ناشناس

    بعضی ها رو اگه بازار بورس خودش حرف بیاد بگه من هنوز اصلاح دارم. اینا می گن نه صعودیه. اونم شارپی ، تا دو میلیون.

  • ناشناس

    عزیزان. اگه ماها نفروشیم.حقوقی به زور میخره آزمون؟

  • کریم کعبی.ن

    میوه صبر شیرینه.تاحالاهیچکس تو تاریخ وکل دنیا نبوده که نتیجه صبر عقلایی اش تلخ باشد.اگه نیاز مبرم وواجب به پول ندارید بااین وضعیت موجودنفروشید.کامپیوتریاموبایلت رو(قسمت معاملات بورس وپرتفوی تان)را تامدتی سراغش نریداگرهم نگاهی می اندازیداهمیت ندهید.من میوه سهامهای بورسم را ۶ماه تایکسالدیگه خاهم برداشت.الان هم نه مبخرم نه میفروشم.۱۸۰ملیون کل خریدهام هست.خدافظ تاآینده۶ماهه البته اگه خدابخادوزنده باشیم پرسودباشیدونگران نباشید

    • ناشناس

      تا یک سال دیگه هم به اصل پولت نمیرسی

  • عباس

    تا مثبت شه حقوقی میفروشه دوروز صبر نداره

  • ناشناس

    مردم عادی رو همین بعضی از کارشناسان بدبخت کردندوعده سرخرمن می دن.. بعضی از کاربلدها یانوسانگیری میکنندیاخروج زدن ما موندیم هرروزآب شدن پول خودرا دراین تورم شدید می بینیم….

  • ناشناس

    این کارشانس ؟؟؟؟. به نوعی عدم اعتماد مردم به سهامداران وجود دارد.ّ؛!!!!!!!
    ایکه وگفتی عدم اعتماد مردم به سهامداران یعنی چ؟

  • ناشناس

    لعنت به بورس چرا وارد شدم خدا مول خودم برگرده هیچی نمیخوام

    • ناشناس

      حالا حالا برنمیگرده یا بلدی و جبران میکنی یا باید یکی دو سال صبر کنی شاید فرجی شد

    • ناشناس

      یکی دو سال؟؟؟؟
      جالبه همه چیز گرون شده فقط پول ما بی ارزش شده
      هی گفتن فاراک عالیه ال و بله خریدیم پالایش یکم خریدیم شپنا خریدیم بر باد رفتیم به خدا
      هر روز با چ سختی اومدیم سرکار مثلا سرمایه گذاری کردیم نگو پول دادیم دست دزد رفت

  • محسن

    وزیر اقتصاد باید خودش بره با این افتضاحی که به بار آورده

  • ناشناس

    ریزش ریزش،،، منفی چندین وقته میگم مثبت دیدید بیایید بیرون، ملت جوگیری داریم