خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۸۹۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال‌های مثبت شاخص را حرکت داد

سیگنال‌های مثبت شاخص را حرکت داد

بازار سهام معاملات امروز (سه‌شنبه) را با یک روند صعودی آغاز کرد و با گذشت تقریبا یک ساعت از معاملات، شاخص کل حدود ۱۸ هزار واحد رشد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در معاملات امروز (۲۴ فروردین) با یک رشد حدود ۱۸ هزار واحدی شاخص همراه بود. تعداد زیادی از نمادهای شاخص‌ساز با افزایش تقاضا همراه بودند و همین مساله موجب رشد شاخص شد. در جریان معاملات دیروز (دوشنبه) بازار با وجود روند نزولی شاخص، برخی تحرکات مثبتی را ثبت کرد که کارشناسان بازار سرمایه معتقد بودند با توجه به تحرکات بازار دیروز، احتمال مثبت شدن شاخص در جریان معاملات سه‌شنبه را پیش‌بینی می‌کردند.

با توجه به جلسه دیروز رئیس سازمان بورس، تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان پول به بازار سهام تصویب شد که همین موضوع یه سیگنال مثبت برای تحرک بازار است.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز،

به عملکرد صعودی شاخص در جریان معاملات امروز اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به جلسه دیروز رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تصویب تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان پول به بازار، عملکرد مثبت شاخص قابل پیش‌بینی بود.

او در این باره توضیح داد: هم‌زمانی تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان پول با خبر آزادسازی پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی و افزایش نرخ دلار سیگنال مثبتی برای تحرک بورس بود.

این کارشناس بازار سرمایه به انتظارهای بازار و سهامداران به کاهش نرخ دلار اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به آنکه انتظار می‌رفت نرخ دلار کاهشی باشد و بازار واکنشی به کاهش نرخ دلار نشان دهد، دلار روند افزایشی را در روز گذشته ثبت کرد.

فرهادی با بیان اینکه افزایش نرخ دلار، تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی و آزادسازی منابع ایران از کره سیگنال‌های مثبتی برای بازار بود، گفت: انتظارهای بازار از کاهش نرخ دلار از بین رفت و باعث به وجود آمدن سیگنال‌های مثبتی برای رشد شاخص شد.

او به وجود تعدادی زیادی از نمادهای منفی در بازار اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود دامنه نوسان، حرکت مثبت شاخص با وجود تعداد زیادی نماد منفی، به معنای رشد واقعی بازار نیست. اما در کنار این مساله، روند بازار به یک شکل متعادل‌تری می‌رسد.

حمیدرضا فرهادی به ارزشمند بودن نمادها اشاره کرد و گفت: با توجه به این موضوع که بسیاری از نمادها قفل در صف فروش هستند نمی‌توان گفت آن نمادها ارزشی ندارند.

او در پایان گفت: با توجه به شرایط و روند موجود در بازار، این روند صعودی چندان مداوم نیست و اگر تزریق و گردش نقدینگی در بازار ادامه دار نباشد و تعداد نمادهای مثبت افزایش نیابد، روند صعودی شاخص تداوم ندارد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان خیلی از نمادها به قیمت ۲ سال پیش خود رسیده اند در حالی که تورم دوسال گذشته تا ۳۰۰ درصد بوده پس قیمت نمادها مناسب خرید بوده و بزودی رشد بورس آغاز می شود

  • ناشناس

    هنوز که تزریقی انجام نشده می‌گویید پایدار نیست انشا آله از چهار شنبه که معمولا بورس روند نزولی داشته با توجه به تزریق نقدینگی درصورتیکه فردا روند مثبتی را داشته باشیم میشه امیدوار بود که لااقل طی یک هفته شاخص به1350 برسه که در اینصورت می‌توان امیدوار بود که بازار در این مقطع تثبیت شود

  • مالباخته

    بورس امروز خودبه خود خوب شد واصلا ربطی به ۲۴هزارملیاردهم نداره کلا مصوبه های بورسی طبق این نامه بعدا از ۷۲ساعت یعنی سه روز قابلیت اجرارا دارند اما طی ۴۸ساعت به کمیسیون ابلاغ میشن که روزبعد به اجرادربیاد که همون ۷۲ساعت میشه.

  • حسین خدایاری

    شما پالایش یکم رو رشد بده یه سودی به مردم برسه که یکمی اعتماد به بازار برگرده

  • ناشناس

    رصد شناور نمادهای بورسی باید بیشتر میشد نماد حق تقدم افق گوروش وپاکشو یک سال بسته است قابل معامله نیست پیگبری کنید

  • ناشناس

    دیروز کارشناسها 70 درصد احتمال داده بودند که بازار منفیه ولی الان چیز دیگه‌ای میگن در واقع نمیشه به نظر کارشنا سها اکتفا کرد واضح ترین پیش بینی رو میشه از نظرات سهامدارها متوجه شد از شنبه که تزریق نقدینگی انجام خواهدشد میشه امیدوار باشیم مشکل نمادهای قفل در صف فروش حل شه و شاهد مثبت شدن مابقی نمادها باشیم از این جهت از کارشناسها محترم خواهش میکنم نظر منفی ندن تا بازار به تحرکات مثبتش ادامه بده

  • ایرونی

    با فوت کردن خالی به خاکستر سرد بورس نه زغالی جرقه می زند و نه آبی گرم؛ اعتماد مردم بزرگترین سرمایه بورس بود که از بین رفت. جمع کنید بساط تتون رو

  • ایرونی

    با دمیدن خالی به خاکستر سرد بورس نه زغالی جرقه می زند و نه آبی گرم؛ اعتماد مردم بزرگترین سرمایه بورس بود که از بین رفت جمع کنید بساطتتون رو

  • ناشناس

    حجم فروش امروز چی میگه

  • ناشناس

    با خمحرکه تمام ضررها جبران میشه فقط بخرید و بخرید و …….