خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۶۸۵۲

در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

تحلیل بورس امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / هیجانات بازار تخلیه شده است

تحلیل بورس امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / هیجانات بازار تخلیه شده است

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که فغلا هیچ شاخصه‌ای به لحاظ بنیادی وجود ندارد که بگوییم ریزش بازار ادامه دارد و بنابراین بازار الان جذابیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز با روندی مثبت و با رشد ۵ هزار واحدی آغاز به کار کرد و بهبود نسبی در تقاضا در میان شاخص‌سازان شکل گرفت.

الهه ظفری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر هیچ شاخصه‌ای مبنی بر ریزش و سقوط بازار وجود ندارد و بازار سرمایه در حال حاضر برای سرمایه‌گذاری جذاب است. وی همچنین در این باره افزود: تا پایان امروز، شرایط شاخص کل به همین شکل نوسانی خواهد بود اما سهم‌هایی که به لحاظ بنیادی وضعیت خوبی دارند امروز بیشتر مورد توجه بازار قرار می‌گیرند.

وی افزود: در حال حاضر نمادهایی که P/E مناسبی دارند مثل گروه بانکی‌ها با توجه به تغییر در نرخ تسعیر ارز و کاهش قیمتی که داشتند برای سرمایه‌گذاری جذاب و مناسب هستند. همچنین به نظر می‌سد گروه پتروشیمی به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی تا دلار ۲۰ هزار تومان هم سودآوری مناسبی داشته باشد و به دلیل کاهش قیمت سهام این گروه مناسب ورود به سرمایه‌گذاری هستند.

ظفری در بخش دیگری درباره وضعیت بازار ۱۵ اردیبهشت افزود: شاخص تا پایان امروز نوسانی خواهد بود و گرایش به سمت تعادل و مثبت شدن دارد. وی افزود: عمده نمادها کاهش قیمتی داشتند و به نوعی هیجانات در بازار تخلیه شده است.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعید

    فردا جلوی بازار صف روغن نباتی ساعت ۱۰ صبح ….همه جا تویتر شده …برای گرفتن حق خود …روغن نباتی بیایین ….هرکی می تواند بیائید…زمان دارد میگزرد و هنوز ته چاه هستیم …۱۰ صبح

  • رامین

    شاخص مثبت شده چرا پرتفو من همش منفی هست تو صف فروش قفله؟! باور کنید همین خمحرکه بیشتر از ۲ ماه هست تو صف فروش قفلش کردن و اونایی که پول لازم هستند مثل بنده باید چکار کنند در این وضعیت اسفبار اقتصادی و تورم لحظه به لحظه ای ؟! واقعا به گدایی افتادیم اساسی !!!!

    • مریم

      آقا رامین دولت روحانی بورس را گروگان گرفته و این صف ها فقط کار خود حقوقی های دولتی هستن که مردم حتی با ضرر هم نتوانند سهم شان را بفروشند .
      خودرو در ۸۰۰ تومان به مردم انداختن و حالا قیمتش به ۱۹۰ ت رساندن و الکی صف فروش درست کردن که بگن جو بازار خرابه و خیلی ها هم که علم بورسی ندارن می ترسند و ناخواسته می رن در صف فروش

  • ناشناس

    درود . بعضی از کارشناسی ها بیشتر شبیه به یک جک می ماند!!!
    بعد از این همه اصلاح و ریزش 9 ماهه بازار بورس و کاهش 70 درصدی ارزش بیشتر سهام، تازه؛ کارشناس محترم فرمایش می دهند:
    « فعلا هیچ شاخصه‌ای به لحاظ بنیادی وجود ندارد که بگوییم ریزش بازار ادامه دارد و بنابراین بازار الان جذابیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد».
    روزگار عجیبی است . این تحلیل برای سهامدارانِ متضرر مژده است یا انذار ؟؟!!!

  • ناشناس

    سلام . لطفاً این همه تصمیم آنچنانی برای حمایت از بازار سرمایه نگیرید . کمی هم به بازارهای موازی مانند خودرو، مسکن و… کمک کنید.
    الحمدلله که با راهنمایی رئیس محترم جمهور و تبلیغات گسترده صدا و سیما، بنده بهترین محل سرمایه گذاری در کشور را پیدا کرده ام . لذا با خرید سهام در بازار سرمایه، از تیرماه99 تا کنون سرمایه بنده دقیقاً به یک چهارم تقلیل پیدا کرده است . که برای نمونه به یکی از سهام خود اشاره می کنم .
    خرید سهم ذوب آهن اصفهان :
    تیرماه 99 قیمت 1160 تومان
    15 اردیبهشت 1400 قیمت 317 تومان .

  • ناشناس

    بله هیجانات با خالی شدن جیب ما وپرتفوی ملت در حال تخلیه شدن است

  • ناشناس

    نماد دی بانک دی تقریبا به صفر رسیده وبسته شده کی میخواد اونو درست کنه!!!

  • ناشناس

    کسانیکه که ای سه گزینه را داشته باشند هیچوقت ضرر نمی‌کنند
    1.پولی را آورده باشند به بورس که پس انداز باشه نه پول خانه
    2.صبر داشته باشند
    3.یک مشاور بورسی قوی هم داشته باشند

  • کارگر

    باسلام جون مادرتون اینقدر نگید بازار جذابه فلان نو بهمان پول خون یه عده سهامدار بیچاره که سال ها زحمت کشیدن برای جهیزیه دخترشون ویا ازدواج پسر و حتی پول ودیعه مسکن بود که نابودشون کردند اخر نامردی والان ریس بورس میگه اوناکه سهم پالایش را نفروختن به اونها سهم جایزه میدیم وتکلیف ما که از ضرر بیشتر به قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصد ضرر بعد چندماه فروختیم این جوری حمایت میکنید خیلی بی معرفتید شرم بر شما

    • ناشناس

      میخواستی نفروشی.. حالا که فروختی برگر ددوباره بهترین موقع وروده

    • مریم

      آقای ناشناس نمک به زخم بنده خدا نپاش.
      شاید بنده خدا پول لازم بوده که مجبور بوده بفروشه
      و در ضمن اینقدر جو جامعه توسط همین دولتی ها در مورد بورس هیجانی کردن و مردم را ترساندن که طرف مجبور شده بفروشه

  • ناشناس

    شنبه سبز سبز انشالله

  • ناشناس

    باقای کارشناس واقعا باید تبریک گفت که اینهمه هوش و ذکاوت را از کجا فرا گرفته است تا ما هم بانجا رویم ایشان همانند مابقی کارشناسان دوریالی از کل ماجرا بدور هستن چرا با این سخنان سرمایه مردم را برباد میدهید ریاست سازمان از سند سازی بانکها و گواهی بازرسان تقلبی سخن میگوید شما از همتی حقوق نمیگیرید چون همتی ریاست بانک مرکزی اجازه چنین تقلب آشکار را بانکها وبیمه دانا داده